Порядком надання компенсації за знищені об’єкти нерухомого майна, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2023 № 600 (далі – Порядок), передбачено два способи надання компенсації:
– будівництво будинку садибного типу, садового або дачного будинку шляхом перерахування на поточний рахунок отримувача грошових коштів;
– придбання квартири, іншого житлового приміщення, будинку садибного типу, садового або дачного будинку (у тому числі фінансування придбання такого приміщення/будинку, що буде споруджений в майбутньому, або інвестування/фінансування його будівництва) з використанням житлового сертифікату.
Для отримання компенсації заявник подає до Комісії з розгляду питань щодо надання компенсації за знищені об’єкти нерухомого майна (далі – Комісія), уповноваженої розглядати заяви на відповідній території, заяву.
Згідно з п. 8 Порядку заява про надання компенсації за знищені об’єкти нерухомого майна подається до Комісії за вибором заявника наступними способами:
– в електронній формі – засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі – Портал Дія), зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія);
– у паперовій формі – через центр надання адміністративних послуг, орган соціального захисту населення або нотаріуса.
Повідомляємо, що порядок реалізації житлових сертифікатів передбачає пошук житла, здійснення оплати за проведення оцінки нерухомого майна, вчинення нотаріальних дій, в тому числі укладання попередніх договорів та договорів про купівлю-продаж житла.
Відповідно до п. 50 Порядку у разі відсутності у виконавця програми грошових коштів, необхідних для фінансування придбання житла з використанням житлового сертифіката, розгляд звернень про фінансування придбання житла автоматично зупиняється та поновлюється після надходження грошових коштів на його рахунок у необхідному обсязі.