Керуючись Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно до ст. 23 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», відповідно до Порядку проведення містобудівного моніторингу, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 01 вересня 2011 року №170 Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства № 199 від 20.05.2013 та Наказом Міністерства розвитку громад та територій №333 від 14.12.2021, відділ містобудування, архітектури, комунальної власності та житлово-комунального господарства Старосамбірської міської ради, Львівської області інформує про початок обговорення «Проєкту аналітичного звіту за результатами містобудівного моніторингу Старосамбірської територіальної громади Самбірського району Львівської області у 2022 році».
Результати аналітичного звіту будуть враховуватися під час розроблення програм соціально-економічного розвитку, внесення змін до містобудівної документації та розроблення Комплексного плану просторового розвитку територій громади.
Прийом пропозицій та зауважень буде проводитись з 8 лютого 2023 року до 19 лютого 2023 р.
Зауваження та пропозиції до проєкту аналітичного звіту надсилати за адресою: Львівська обл., м. Старий Самбір, вул. Л. Галицького, 40, каб. 401, або на е-мail адресу: sts.m.rada@ukr.net.
Проєкт аналітичного звіту за результатами містобудівного моніторингу Старосамбірської територіальної громади Самбірського району Львівської області у 2022 році
Заходи містобудівного моніторингу територіальної громади проведено відповідно до вимог статті 23 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» в порядку, визначеному наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 01.09.2011 № 170 (у редакції наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 14.12.2021 № 333) (далі – Порядок).
Відділом містобудування, архітектури, комунальної власності та житлово-комунального господарства Старосамбірської міської ради визначено об’єктами містобудівного моніторингу:
- генеральні плани населених пунктів громади: м. Старий Самбір, смт. Стара Сіль, с. Велика Лінина, с. Лаврів, с. Волошиново, с. Росохи, с. Воля, с. Кобло, с. Страшевичі, с. Стрільбичі, с. Спас, с. Сушиця, с. Тершів, с. Бачина, с. Морозовичі, с. Торчиновичі, с. Торгановичі, с. Біличі, с. Великосілля.
Інформування громадськості щодо початку підготовки аналітичного звіту проведено шляхом опублікування повідомлення на веб-сайті http://sts-mrada.gov.ua/?p=17680 від 09.01.2023 року.
Прийом пропозицій громадськості проведено в період з 10 січня 2023 року до 20 січня 2023 року.
Пропозицій громадськості щодо необхідності здійснення моніторингу окремих об’єктів містобудування до Старосамбірської міської ради не надходило.
- Розділ 1. Топографічний моніторинг
У 2022 році не проводилось оновлення топографічної основи території. Сутєвих змін, що створюють необхідність оновлення баз топографічних даних, не спостерігалось.
У 2019 році проведено оновлення топографічної основи с.Тершів, с.Спас, с.Завадка, с.Сушиця та с.Созань.
На момент проведення моніторингу відсутні зміни на місцевості що створюють необхідність оновлення баз топографічних даних.
Для розробки комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади має бути виконане оновлене топогеодезичне знімання всієї території територіальної громади.
- Розділ 2. Моніторинг навколишнього середовища.
Площа територіальної громади, га | Площа лісів та лісовкритих площ, га | Співвідношення площі лісів та лісо вкритих площ до площі громади, % | Примітка |
33691,9 | 18285,63 | 54,3 | Площа лісів та чагарників даними форми 6-ЗЕМ |
Парки | Площа га | |
Національний природний парк «Королівські Бескиди» | Державна (ще не передані від Старосамбірського ДЛГП «Галсільліс» | 3044 га |
Регіональний ландшафтний парк «Верхньодністровські Бескиди» | державна | 3334 га |
Природні комплекси | ||
Памятка природи «Соколів камінь» | державна | 5,5 га |
Джерела мінеральної води смт. Стара Сіль | державна | 0,05 га |
Джерела мінеральної води с. Біличі | державна | 0,05 га |
Джерела мінеральної води с. Волошиново | державна | 0,05 га |
Джерела мінеральної води с. Лаврів | державна | 0,05 га |
Водні ресурси | кількість | Протяжність, км/
Плаща, га |
У тому числі | ||
річки | 119,25 | |
пот. Баршовець | 0,9 | |
пот. Безіменний | 7,3 | |
Біличанка | 4,8 | |
пот. Брідки | 0,7 | |
Дністер | 17,3 | |
пот. Дубень (Під каменем) | 1,2 | |
пот. Дубень Великий | 1,5 | |
пот. Каменистий | 1,3 | |
Крем’янка | 6,6 | |
пот. Криничка | 0,5 | |
Лінинка | 19,7 | |
пот. Лінинка, зліва по течії в с. Великосілля від церкви вверх | 1,2 | |
пот. Лінинка, зліва по течії в с. Тиха на вул. Закутина | 1,7 | |
пот. Лінинка, справа по течії в с. Великосілля від церкви вниз перша | 0,6 | |
пот. Лінинка, справа по течії в с. Велликосілля від церкви вниз друга | 0,5 | |
пот. Лінинка, справа по течії в с. Лінина друга | 2,3 | |
пот. Лінинка, справа по течії в с. Лінина на Малу Лінину | 5,4 | |
пот. Лінинка, справа по течії в с. Лінина перша | 3,5 | |
пот. Лінинка, справа по течії в с. Потік Безіменний | 3,8 | |
пот. Лінинка, справа по течії в с. Соснівка | 0,7 | |
пот. Погар | 0,35 | |
пот. Росошанський | 5,4 | |
Смолянка | 4 | |
Созанка | 4,2 | |
пот. Старосамбірські Дебрі | 0,5 | |
пот. Стриківчин | 0,5 | |
Сушичанка | 3,5 | |
Яблонька | 19,3 | |
ставки | 63 | 24,42 |
м. Старий Самбір | 8 | 1,35 |
с. Страшевичі | 10 | 4,39 |
с.Созань | 2 | 0,4 |
с. Кобло | 6 | 1,9 |
смт. Стара Сіль | 4 | 1,11 |
с. Стара Ропа | 4 | 2,2 |
с. Лаврів | 5 | 1,8 |
с. Бачина | 1 | 0,94 |
с. Торчиновичі | 14 | 7,3 |
с. Торгановичі | 6 | 2,6 |
с. Морозовичі | 3 | 0,43 |
- Розділ 3. Моніторинг використання землі.
Всього по Старосамбірській міській раді земельний фонд становить – 33691,9га, з них:
- землі сільськогосподарського призначення – державна – 2,04га, комунальна – 2924,81га, приватна – 8175,0875га;
- землі лісогосподарського призначення – державна – 16981,33га, комунальна – 1304,3005га;
- землі рекреаційного призначення – комунальна – 1,3 га, приватна – 5,4247га;
- землі водного фонду – державна – 377 га, комунальна – 4,2345, приватна – 2,9га;
- землі житлової та громадської забудови – державна – 0,6816га, комунальна – 369,8462га, приватна – 1400га;
- землі промисловості, транспорту, електронних комунікацій, енергетики, оборони та іншого призначення – державна – 320,8373 га, комунальна – 216,9491га, приватна – 9га.
- динаміка функціонального використання земель – збільшення на 1,6%;
- додаткових потреб у територіях різного функціонального призначення – необхідність збільшення на 5%;
- надання у власність та користування земельних ділянок під будівництво – відбулось зменшення на 90% у звязку з військовим станом.
- відповідності земельних ділянок, що відводяться, та об’єктів, що будуються, функціональному зонуванню території – змін не спостерігалось.
- Розділ 4. Моніторинг забудови
Згідно таблиці 1
- Розділ 5.Моніторинг демографічної ситуації та розселення
Назва старостинського округу | Склад старостинського округу (населені пункти, що увійшли у ) | Чисельність населення старостинського округу (на 01.01.2021 р. із листа ЛОУС), осіб (21173) | Чисельність населення старостинського округу (на 01.01.2022 р. розрахунково за спадом по даних статистики на основі Старого Самбора та Старої Солі), осіб | Чисельність населення старостинського округу (на 01.01.2023 р. розрахунково за спадом по даних статистики на основі Старого Самбора та Старої Солі), осіб |
1. Білицький | с. Біличі | 1276 | 1261 | 1244 |
1. Білицький | 1276 | 1261 | 1244 | |
2. Великолінинський | с. Велика Лінина | 1174 | 1160 | 1145 |
2. Великолінинський | с. Лаврів | 415 | 410 | 405 |
2. Великолінинський | 1589 | 1570 | 1550 | |
3. Великосільський | с. Великосілля | 300 | 296 | 293 |
3. Великосільський | с. Соснівка | 163 | 161 | 159 |
3. Великосільський | с. Потік | 123 | 121 | 120 |
3. Великосільський | с. Тиха | 202 | 199 | 197 |
3. Великосільський | 788 | 777 | 769 | |
4. Волошинівський | с. Волошиново | 678 | 670 | 662 |
4. Волошинівський | с. Росохи | 129 | 127 | 126 |
4. Волошинівський | 807 | 797 | 788 | |
5. Волянський | с. Воля | 739 | 730 | 722 |
5. Волянський | 739 | 730 | 722 | |
6. Тершівський | с. Завадка | 162 | 160 | 158 |
6. Тершівський | с. Спас | 441 | 435 | 431 |
6. Тершівський | с. Сушиця | 375 | 371 | 366 |
6. Тершівський | с. Тершів | 915 | 904 | 892 |
6. Тершівський | 1893 | 1870 | 1847 | |
7. Торчиновицький | с. Бачина | 329 | 325 | 321 |
7. Торчиновицький | с. Морозовичі | 272 | 269 | 266 |
7. Торчиновицькийі | с. Торгановичі | 523 | 517 | 511 |
7. Торчиновицький | с. Торчиновичі | 942 | 931 | 920 |
7. Торчиновицький | 2066 | 2042 | 2018 | |
8. Старосолянський | смт. Стара Сіль | 1096 | 1074 | 1069 |
8. Старосолянський | с. Стара Ропа | 775 | 766 | 757 |
8. Старосолянський | с. Тварі | 37 | 37 | 36 |
8. Старосолянський | 1908 | 1877 | 1862 | |
9. Страшевицький | с. Кобло | 444 | 438 | 433 |
9. Страшевицький | с. Созань | 407 | 402 | 397 |
9. Страшевицький | с. Страшевичі | 1087 | 1074 | 1060 |
9. Страшевицький | 1938 | 1914 | 1890 | |
10. Стрільбицький | с. Стрільбичі | 1651 | 1631 | 1610 |
10. Стрільбицький | 1651 | 1631 | 1610 | |
11. Старий Самбір | м. Старий Самбір | 6518 | 6440 | 6363 |
11. Старий Самбір | 6518 | 6440 | 6363 | |
Разом | 21173 | 20909 | 20663 | |
- Розділ 6. Моніторинг соціально-економічної діяльності
Станом на 01.04.2021 року в населених пунктах Старосамбірської міської ради було зареєстровано 560 суб’єктів підприємницької діяльності – фізичні особи.
Протягом ІІ-IV-го кварталу 2021 року пройшли державну реєстрацію 24 суб’єктів господарювання, з яких 21 – фізичні особи, 3 – юридичні.
Знялися з державної реєстрації 27 суб’єктіви, з яких 25 – фізичні особи, 2 – юридичні особи.
Стан реєстрації суб’єктів господарювання у населених пунктах Старосамбірської міської радина 01.04.2021 року |
||
К-сть | ||
Назва населеного пункту | Всього | З них ФОП |
М.СТАРИЙ САМБІР | 327 | 242 |
СМТ.СТАРА СІЛЬ | 29 | 27 |
С.СТАРА РОПА | 4 | 4 |
С.БІЛИЧІ | 18 | 18 |
С.СТРІЛЬБИЧІ | 48 | 45 |
С.ВОЛОШИНОВО | 12 | 11 |
С.РОСОХИ | 8 | 8 |
С.ЗАВАДКА | 2 | 2 |
С.СПАС | 21 | 19 |
С.СУШИЦЯ | 8 | 6 |
С.ТЕРШІВ | 35 | 35 |
С.ВЕЛИКОСІЛЛЯ | 9 | 8 |
С.ПОТІК | 3 | 3 |
С.СОСНІВКА | 8 | 8 |
С.ВЕЛИКА ЛІНИНА | 17 | 15 |
С.ЛАВРІВ | 8 | 6 |
С.БАЧИНА | 14 | 13 |
С.МОРОЗОВИЧІ | 4 | 4 |
С.ТОРГАНОВИЧІ | 13 | 12 |
С.ТОРЧИНОВИЧІ | 31 | 29 |
С.КОБЛО | 9 | 8 |
С.СОЗАНЬ | 7 | 6 |
С.СТРАШЕВИЧІ | 19 | 17 |
С.ВОЛЯ | 16 | 14 |
Аналіз зареєстрованих суб’єктів господарювання у громаді за вказаним основним видом діяльності
Код розділу за КВЕД | Назва виді діяльності за КВЕД | к-сть суб’єктів |
47 | Роздрібна торгівля, крім торгівлі автотранспортними засобами та мотоциклами | 255 |
62 | Комп’ютерне програмування, консультування та пов’язана з ними діяльність | 45 |
16 | Оброблення деревини та виготовлення виробів з деревини та корка, крім меблів; виготовлення виробів із соломки та рослинних матеріалів для плетіння | 43 |
46 | Оптова торгівля, крім торгівлі автотранспортними засобами та мотоциклами | 27 |
56 | Діяльність із забезпечення стравами та напоями | 24 |
Підприємства промисловості за 2022рік реалізували продукції на суму 212,580 млн. грн., що менше порівняно з відповідним періодом минулого року на 53,8млн грн. (20,2%), у минулому році 266,4 млн. грн.)
В розрахунку на одиницю населення обсяг реалізованої промислової продукції склав 10,288тис. грн.
Обсяг реалізації промислової продукції
млн. грн.
Показники | 2020 | 2021 | 2022 |
Обсяг реалізованої промислової продукці, – усього. тис. грн. | 247,9 | 266,4 | 212,6 |
З них: | |||
Добувної промисловості і розроблення кар’єрів | 9,9 | 8,7 | 12,0 |
З постачання е/енергії, газу, пари та кондиціонованого повітря | 233,6 | 252,6 | 194,3 |
Формують показники промислової продукції наступні суб’єкти господарювання:
– ПрАТ “Льонокомбінат “Старосамбірський” |
– ПрАТ “Старосамбірський кар’єр” |
– ТзОВ “Еко_Оптіма” |
– ТзОВ “Карпатський вітер” |
– КП “Старий Самбіртеплокомуненерго” |
– КП “Старосамбірське МВКГ” |
Сільське господарство
В галузі сільського господарства територіальної громади господарську діяльність здійснюють: 4с/г підприємств, які займаються рослинництвом і садівництвом, 1 с/г підприємство яке займається тваринництвом, 2 суб’єкти які займаються садівництвом (1 юридична особа та 1 ФОП), а також 1 комунальнепідприємства.
Станом на 01.01.2023 року у с/г підприємствах поголів’я ВРХ – 64 голови, в т.ч. корів – 30 голів.
Під урожай 2022 року сільськогосподарськими підприємствами посіяно 1207,8 га площі, що на 366,8 га більше за 2021 рік (841 га посіяно у 2021 році), зокрема 195,0 га озимих, в тому числі: Збільшення посівної площі відбулось в основному за рахунок діяльності новоствореного ФГ «БІБ».
Озима пшениця 195.8га, Зібрано 669,0 т., при середній урожайності 34,3 ц/га.
Під урожай 2022 року сільськогосподарськими підприємствами посіяно 1012,8 га ярих культур, в тому числі:
- Овес –18 га;Зібрано 36,0 т.. при середній урожайності 20,0 ц/га.
- Соя – 918,8 га. Зібрано 1622,9 т.. при середній урожайності 17,7 ц/га (слід відмітити, що у ФГ «Нива» урожаю практично не було).
- Гречка – 66 га. Зібрано 20,1 т.. при середній урожайності 3.1 ц/га (слід зазначити що у ФГ «Кремінь» 80% посівів були пошкоджені і зібрали лише 15 га і посівної площі).
– Льон – 10 га. Зібрано 8,2 т.. при середній урожайності 8.2 ц/га.
Під урожай 2023 року сільськогосподарськими підприємствами посіяно 431,6 га озимих, в тому числі:
- Озимий ячмінь 301,6 га.
- Озима пшениця 110 га.
- Озимий ріпак 20 га.
Основними сільськогосподарськими підприємствами , які ведуть діяльність на території територіальної громади є:
ТзОВ “Контінентал Фармерз Груп”, яке веде свою діяльність на території Страшевицького старостинського округу, в 2022 році основною культурою було соя.
ТзОВ «Норбілк Агрі», яке веде своє господарську діяльність на території м. Старий Самбір а також Старосолянського та Стрільбицького старостинських округів. У 2022 році основними посівними культурами були озима пшениця, соя та гречка.
У 2022 році розпочало свою діяльність на території Старосолянського старостинського округу ФГ «БІБ». Слід відмітити, що у минулому 2022 році відновило свою діяльність ФГ «Золоте Руно ФВ», яке запланувало посіви вже у поточному році.
На території Торчиновицького старостинського округів сільгоспвиробництвом займається ФГ «Нива», вирощуючи велику рогату худобу, а також мала посіви озимої пшениці, сої та вівса.
На території Старосолянського старостинського округу веде свою діяльність ФГ «Бучок», а на території Торчиновицького старостинського округу ФОП «Волошин В.М.», які займаються відповідно вирощуванням смородини та волоського горіха.
- Розділ 7. Моніторинг просторових зв’язків та транспортної діяльності
Старосамбірська територіальна громада на заході межує з республікою Польща, на півночі – з Хирівської територіальної громадою Самбірського району, на сході – з Ралівською територіальною громадою Самбірського району, а на півдні – з Стрілківською територіальної громадою Самбірського району.
Загальна протяжність автомобільних доріг загального користування на території Старосамбірськрої міської ради становить 128,8 км.
Загальна протяжність комунальних доріг становить 98,2 км
Індекси доріг | Назви доріг | Довжина доріг, всього, км | Проходить по території Старосамбірської м/р | Чорне шосе | Біле шосе | Грунтові | Довжина доріг по Старосамбірській м/р, км |
H-13 | Львів – Самбір – Ужгород км 82+100-км 117+500 | 35,4 | частково | 16,3 | 16,3 | ||
Т-14-01 | КПП “Смільниця” – Старий Самбір км 0+000 – км 29+960 | 30 | частково | 7,5 | 7,5 | ||
С141702 | Терло-Стрільбичі | 26,2 | частково | 17,1 | 5,1 | 22,2 | |
С141703 | Старий Самбір-Кобло | 9 | повністю | 9 | 9 | ||
С141709 | Нове Місто-Стара Сіль | 14,8 | частково | 2,2 | 2,2 | ||
С141714 | Тершів-Лаврів-Грозьова | 24 | частково | 8,6 | 9,4 | 18 | |
С141715 | Тиха-Лаврів | 13,4 | повністю | 2 | 11,4 | 13,4 | |
С141721 | Торчиновичі-(Львів-Ужгород) | 0,5 | повністю | 0,5 | 0,5 | ||
С141722 | Созань-Воля | 6,7 | повністю | 6,7 | 6,7 | ||
С141723 | (Тершів-Лаврів-Грозьова)-Велика Лінина | 2 | повністю | 0,5 | 1,5 | 2 | |
С141733 | Горішні Біличі-Біличі | 4,5 | повністю | 4,5 | 4,5 | ||
С141739 | Стара Ропа-Тварі | 3,2 | повністю | 3,2 | 3,2 | ||
С141740 | Тершів-Сушиця | 4,5 | повністю | 0,1 | 4,4 | 4,5 | |
С141742 | Бачина-Морозовичі | 5,4 | повністю | 5,4 | 5,4 | ||
С141751 | Страшевичі-Задністря | 2 | повністю | 2 | 2 | ||
С141757 | Морозовичі-(Львів-Ужгород) | 0,5 | повністю | 0,5 | 0,5 | ||
С141758 | Завадка-Сушиця | 1,3 | повністю | 1,3 | 1,3 | ||
С141759 | (Львів-Ужгород)-Спас | 0,9 | повністю | 0,8 | 0,1 | 0,9 | |
С141760 | Великосілля-Мала Лінина | 3,9 | повністю | 3,9 | 3,9 | ||
С141761 | Тиха-Мшанець | 8,9 | частково | 4,8 | 4,8 | ||
Разом | 69,8 | 54,2 | 4,8 | 128,8 |
Вздовж автомобільної дороги загального користування місцевого значення проходить вітка залізниці Львів-Ужгород.
У місті Старий Самбір функціонують залізничний вокзал та автостанція.
Пасажирські перевезення в межах Старосамбірської міської ради Самбірського району закріплені по 36 маршрутах.
Функціонує 1 міжнародний маршрут Турка (АС, вул. Міцкевича, 18-а)-Прага
ТзОВ «Самбірське АТП – 14608»- 22 маршрути, в тому числі 16 маршрутів транзитні, крім того обслуговує 1 машиною маршрут №708 Львів- Хащів разом із ПП «Тур – Авто»
ПП «Тур – Авто»- 12 маршрутів транзитних.
ПАТ «Львівське АТП – 14630» – 2 маршрути, в тому числі 1 маршрут транзитний.
Розділ 8. Моніторинг інфраструктури
Кількість населених пунктів, що входять до складу територіальної громади – 26.
Кількість старостинських округів – 10.
Кількість закладів, що утримуються за рахунок бюджету органів місцевого самоврядування:
- загальноосвітніх навчальних закладів I-III ступеня – 5;
- загальноосвітніх навчальних закладів I-II ступеня – 9;
- загальноосвітніх навчальних закладів I ступеня – 3;
- дошкільних навчальних закладів – 3;
- закладів позашкільної освіти – 2;
- закладів культури – 39;
- закладів фізичної культури – 1;
- фельдшерсько-акушерських пунктів – 18;
- амбулаторій, поліклінік – 4;
- лікарень – 1.
Наявність приміщень для розміщення державних органів, установ, що здійснюють повноваження щодо:
- правоохоронної діяльності –так;
- реєстрації актів цивільного стану та майнових прав – так;
- пенсійного забезпечення – так;
- соціального захисту – так;
- пожежної безпеки – так;
- казначейського обслуговування – так;
- органів місцевого самоврядування – так.
Житловий фонд громади в задовільному стані.
Розподіл водопостачання та водовідведення в м. Старий Самбір здійснює КП “Старосамбірське міське водоканалізаційне господарство”.
Теплопостачання в м. Старий Самбірзабезпечує КП “Старий Самбіртеплокомуненерго”.
В інших населених пунктах громади відсутні централізоване водопостачання та водовідведення. Населені пункти громади забезпечені електропостачанням, а частина з них газифіковані.
На момент проведення моніторингу забезпеченість місцями зберігання транспорту задовільна.
- Розділ 9. Моніторинг реалізації містобудівної документації
Згідно таблиці 2
- Розділ 10. Висновки щодо доцільності внесення змін до містобудівної документації
Сталий розвиток території, як процес якісних змін, повинен бути спрямований на підвищення рівня якості життя та зайнятості населення на основі реалізації комплексу екологічних, соціальних і екологічних заходів державного, регіонального та місцевого рівнів, стабільне соціально-економічне зростання, підвищення ефективності економіки. Основними завданнями сталого розвитку є:
- Створення на сільських територіях господарських систем, які саморозвиваються на підставі формування економічного обороту місцевих ресурсів у результаті підвищення економічної активності населення, відродження традиційних та розвиток нових виробництв, розвиток ринкового процесу та відповідних виробничо-збутових зв’язків, розвиток туристичного бізнесу.
- Підвищення привабливості проживання населення на сільських територіях, розвиток житлово-комунального господарства, а саме водопровідно-каналізаційної мережі, вулично-дорожньої мережі, мережі з видалення та утилізації побутових відходів, а також структури цивільного захисту населення.
- Розвиток місцевого самоврядування до формування соціально-організованого та відповідального громадянського суспільства.
Для виявлення найбільш важливих внутрішніх і зовнішніх факторів, що мають значення для розвитку використовується SWOT-аналіз.
SWOT-аналіз являє собою ефективний метод ідентифікації внутрішніх сильних і слабких сторін і розпізнавання зовнішніх можливостей і загроз. SWOT-аналіз показує, яким чином краще застосувати власні сили і зменшити внутрішні слабкості, оптимально використовуючи зовнішні можливості та усуваючи загрози. Сильні та слабкі сторони, можливості та загрози зведені у таблицю, матрицю SWOT-аналізу
Сильні сторони | Слабкі сторони | |
Внутрішні чинники | 1. Наявні корисні копалини: нафта
2. Наявність джерел мінеральних вод 3. Вигідне природне географічне положення: близькість до кордону з Польщею 4. Туристичний потенціал і чисте довкілля 5. Наявність значної кількості пам’яток культурної спадщини 6. Значні площі лісових насаджень (запаси деревини) 7. Наявність сировини для с/г продукції та лісової промисловості 8. Наявність працездатного населення 9. Наявність ініціативних груп мешканців 10. Ініціативне керівництво громади, яке здатне реалізувати програми розвитку громади 11. Функціонування Фахового коледжу Львівського університету бізнесу та права для підготовки кваліфікованих кадрів |
1. Недостатній розвиток галузі будівництва
2. Високий рівень безробіття 3. Висока міграція працездатного населення 4. Слабкий розвиток туристичного бізнесу 5. Низький рівень оплати праці 6. Відсутні кошти на соціальний розвиток 7. Відсутні підприємства з переробки с/г продукції, лісової сировини 8. Зниження родючості сільськогосподарських угідь 9. Заростання сільськогосподарських угідь 10. Частина населених пунктів громади не газифіковані
|
Можливості | Загрози | |
Зовнішні чинники | 1. Розвиток сільського господарства та зростання світового попиту на сільськогосподарську продукцію
2. Продовження реформ у країні, що сприятиме покращенню інвестиційного клімату 3. Зростання попиту на продукцію переробної промисловості 4. Місцеве самоврядування у громаді: успішність реформи децентралізації 5. Продовження євроінтеграційних процесів та розвиток транскордонного співробітництва 6. Розвиток інформаційних технологій 7. Впровадження світової концепції Сталого розвитку 8. Енергетична реформація світового суспільства, розвиток відновлювальної та нетрадиційної енергетики 9. Підтримка підприємництва на міжнародному та державному рівнях 10. Зростання популярності сільського, зеленого, культурного туризму серед населення України та Європи 11. Розбудова системи поводження з ТПВ |
1. Військовий стан в країні
2. Вимушене переміщення населення 3. Неналежний облік землі 4. Низький рівень життя: низька з/п, пенсійні виплати 5. Незадовільний стан дорожнього покриття вулиць та доріг 6. Ріст цін на товари і послуги із-за прив’язки курсу до іноземних валют 7. Відсутність дієвих програм розвитку підприємництва і бізнесу 8. Неефективна кредитна політика 9. Виїзд молоді за кордон та «відплив умів» 10. Посилення конкуренції між громадами за інвестиції та ресурси 11. Забруднення зовнішнього середовища
|
Порівняльні переваги
(визначені в результаті аналізу сильних сторін і можливостей)
- Розвиток фермерського господарства та зростання світового попиту на сільськогосподарську продукцію та на продукцію промисловості, у т.ч. переробної (обробка деревини та переробка дарів лісу (ягоди, гриби, лікарські рослини)), сприятимуть нарощенню валового внутрішнього продукту України. Старосамбірська громада має хороший ресурс, щоб стимулювати розвиток сільськогосподарських та деревообробних підприємств, адже громада має достатньо земель сільськогосподарського призначення та лісовкритих площ, а також потенційних працівників робітничих професій.
- Продовження євроінтеграційних процесів та розвиток транскордонного співробітництва, а також подальше запровадження позитивних реформ у країні сприятиме покращенню інвестиційного клімату та залученню інвесторів в Україну. Враховуючи такі сильні сторони громади, як наявність об`єктів для інвестування, туристичний потенціал, географічне положення та ініціативне керівництво громади існуватиме підтримка діючих та створення нових підприємств, що сприятиме зменшенню безробіття та зростанню рівня заробітної плати.
- Тенденцію зростання популярності сільського, зеленого, культурного та агротуризму серед населення України та Європи можна використати для власного розвитку, оскільки природоохоронні території та розвинуті культурні традиції, а розбудова системи поводження з ТПВ (сортування) та активне впровадження принципів енергоефективності в громаді підтримує світову концепції Сталого розвитку, що також позитивно відображається на інвестиційній привабливості громади.
Виклики
(визначені в результаті аналізу слабких сторін і можливостей)
- У Старосамбірській громаді є можливим створення підприємств по переробці с/г продукції завдяки тенденціям розвитку фермерського господарства та зростанню світового попиту на сільськогосподарську продукцію. Використання земель для вирощування сільськогосподарської продукції сприятиме покращенню родючості ґрунтів та зменшуватиме відсоток заліснення і забруднення площ, які призначені для с/г використання. Також зростання попиту на продукцію промисловості, у т.ч. переробної, зокрема обробка деревини та переробка дарів лісу (ягоди, гриби, лікарські рослини), завдяки інтенсивному розвитку даних галузей сприятиме перетворенню в промислово розвинутий регіон, внаслідок чого буде можливість наростити обсяги промислового будівництва, налагодити логістичну систему та урівноважити трудову міграцію.
- Продовження євроінтеграційних процесів та розвиток транскордонного співробітництва у сфері підтримки об’єднаних громад в Україні та підприємництва можуть сприяти зменшенню відсотку тіньового бізнесу в громаді та підвищенню рівня громадської активності. Розгортання реформ у країні, які сприятимуть покращенню інвестиційного клімату та залученню інвесторів, дозволять вивести на новий рівень туристичний бізнес, покращити туристичну інфраструктуру в громаді, а також стимулюватимуть соціальний розвиток.
Ризики
(визначені в результаті аналізу слабких сторін і загроз)
- Одним із перших викликів, який постав перед місцевими приймаючими громадами у 2022 році, стало питання власне прийому, розміщення та надання необхідних речей для першої хвилі ВПО. У цей період територіальні громади західних областей України стали прихистком для мільйонів українців. Громади змогли забезпечити тимчасовим житлом та речами першої необхідності ВПО. Часто людей поселяли у навчальні заклади, які обладнували необхідним для тимчасового проживання. Це створило додаткове навантаження на працівників закладів освіти. Також необхідно розв’язання проблеми забезпечення житлом на тривалий період часу та створення обладнаних, оснащених необхідним тимчасових прихистків. Необхідно робити кроки в напрямку спорудження житла, модульних містечок, проводити переобладнання чи реконструкцію недобудованих та невикористовуваних будівель, що розміщені на територіях громад. Для початку варто провести своєрідну інвентаризацію вільного майна, проаналізувати ресурси необхідні для приведення його у придатний для використання стан та особливості правових режимів такого майна. І вже від отриманих результатів рухатися далі у напрямку забезпечення житлом ВПО.
- Незадовільний стан дорожнього покриття між населеними пунктами та на дорогах державного й регіонального значення гальмує розвиток місцевого підприємництва, оскільки на території громади автомобільні шляхи не мають альтернативи.
- Не мають підтримки підприємства по переробці с/г продукції, оскільки кредитна політика держави є неефективною для підприємців, фермерів та власників особистих селянських господарств. Це відображається на рівні життя населення та на їхніх підприємницьких ініціативах.
За результатами містобудівного моніторингу можна зробити висновок:
- для шести населених пунктів громади оновлені генеральні плани (с.Страшевичі, с.Торчиновичі, с.Торгановичі, с.Бачина, с.Морозовичі, с.Стрільбичі,);
- генплани двох населених пунктів в стадії розроблення (м.Старий Самбір, смт.Стара Сіль);
- на деякі населені пункти громади генеральні плани не розроблялись (с.Созань, с.Соснівка, с.Завадка, с.Тиха, с.Потік)
- інша частина генеральних планів були розроблені до 1990 року;
- необхідно змінити межі с.Стрільбичі та с.Страшевичі відповідно до розроблених та затверджених генеральних планів.
Окремі положення генеральних планів розроблених до 1990 року не враховують потенціальних можливостей і потреб розвитку населених пунктів на сучасному етапі, виникають труднощі, оскільки графічна частина виконана на паперовій основі за допомогою растрової графіки, не відповідає нормам та положенням ряду нормативних документів. Необхідно проводити оновлення генеральних планів, які розроблені до 1990 року та розробляти нові для тих населених пунктів громади, у яких відсутні генеральні плани. Виконання робіт рекомендовано проводити разом з рішенням та виконанням робіт з розробки комплексного плану розвитку території територіальної громади. До затвердження нових генеральних планів використовуються існуючі генеральні плани у частині, положення яких не суперечать чинному законодавству України та чинним будівельним нормам.
Зауваження та пропозиції до проєкту аналітичного звіту, що надійшли під час громадського обговорення (для містобудівного моніторингу містобудівної документації на місцевому рівні).
Аналітичний звіт оформлюється у вигляді електронного документу, що включає в себе набір геопросторових даних у форматі, що забезпечує оновлення містобудівного кадастру, з урахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 09 червня 2021 року № 632 «Про визначення формату електронних документів комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту, детального плану території», а також текстові та графічні матеріали у форматі PDF.
ТАБЛИЦЯ 1
Моніторинг забудовиСтаросамбірської територіальної громади у 2022 році |
|||||||||
Назва населеного пункту | КАТОТТГ | Кількість наданих містобудівних умов та обмежень | Кількість наданих будівельних паспортів | Кількість наданих технічних умов | Кількість зареєстрованих повідомлень про початок виконання підготовчих або будівельних робіт | Кількість виданих дозволів на виконання будівельних робіт | Кількість зареєстрованих декларацій про готовність до експлуатації об’єкта та виданих сертифікатів | ||
Виробничі об’єкти | Невиробничі об’єкти | Садибних будинків (індивідуальних будинків | Будинків дачних та будинків садових | ||||||
Старий Самбір | UA46080150010090008 | 2 | 1 | ||||||
Біличі | UA46080150040059887 | 1 | |||||||
Велика Лінина | UA46080150050047678 | ||||||||
Лаврів | UA46080150110060907 | ||||||||
Соснівка | UA46080150160048252 | ||||||||
Великосілля | UA46080150060045255 | ||||||||
Тиха | UA46080150240073472 | ||||||||
Потік | UA46080150130022065 | ||||||||
Росохи | UA46080150140012007 | ||||||||
Волошиново | UA46080150070034851 | ||||||||
Воля | UA46080150080085199 | ||||||||
Тварі | UA46080150220046844 | ||||||||
Стара Ропа | UA46080150180049249 | ||||||||
Стара Сіль | UA46080150020045002 | ||||||||
Кобло | UA46080150100029595 | ||||||||
Страшевичі | UA46080150190084764 | ||||||||
Созань | UA46080150150065193 | ||||||||
Стрільбичі | UA46080150200068540 | ||||||||
Спас | UA46080150170099466 | ||||||||
Сушиця | UA46080150210075731 | ||||||||
Тершів | UA46080150230098858 | 1 | |||||||
Завадка | UA46080150090043561 | ||||||||
Торгановичі | UA46080150250060235 | ||||||||
Морозовичі | UA46080150120033436 | ||||||||
Торчиновичі | UA46080150260020551 | ||||||||
Бачина | UA46080150030045425 |
ТАБЛИЦЯ 2
Моніторинг реалізації містобудівної документації Старосамбірської територіальної громади у 2022 році
Назва населеного пункту | КАТОТТГ | Генеральні плани населених пунктів | |||||||||||||
Розроблені до 2011 року | Розроблені в період 2011-2022 рр | ||||||||||||||
Рік розроблення | Розробник | Внесено до МБК | Чинний так/ні | Рік розроблення | Розробник | Топографічне знімання (СК-63/УСК 2000) |
Наявність розділу ІТЗ ЦЗ | Наявність історико-архітектурного опорного плану (№ наказу про затвердження ) | Рішення ОМС про затвердження МД | Внесення змін до генерального плану (номер і дата рішення ОМС) |
Внесено до МБК | Пропозиції | |||
Старий Самбір | UA46080150010090008 | 1989 | ЛФ Діпроміст | ні | так | так, 16.12.2019 №939 | |||||||||
Біличі | UA46080150040059887 | 1978 | ЛФ Діпроміст | ні | |||||||||||
Велика Лінина | UA46080150050047678 | 1967 | ЛФ УкрНИИГипросельхоз | ні | так | ||||||||||
Лаврів | UA46080150110060907 | 1969 | ЛФ УкрНИИГипросельхоз | ні | так | ||||||||||
Соснівка | UA46080150160048252 | ||||||||||||||
Великосілля | UA46080150060045255 | 1969 | ЛФ УкрНИИГипросельхоз | ні | так | ||||||||||
Тиха | UA46080150240073472 | ||||||||||||||
Потік | UA46080150130022065 | ||||||||||||||
Росохи | UA46080150140012007 | 1980 | ЛФ Діпроміст | ні | так | ||||||||||
Волошиново | UA46080150070034851 | 1981 | ЛФ Діпроміст | ні | так | ||||||||||
Воля | UA46080150080085199 | 1971 | ЛФ УкрНИИГипросельхоз | ні | так | ||||||||||
Тварі | UA46080150220046844 | ||||||||||||||
Стара Ропа | UA46080150180049249 | 1976 | ЛФ Діпроміст | ні | так | ||||||||||
Стара Сіль | UA46080150020045002 | 1976 | ЛФ Діпроміст | ні | так | так, 27.09.2022 №352 | |||||||||
Кобло | UA46080150100029595 | 1978 | ЛФ УкрНИИГипросельхоз | ні | так | ||||||||||
Страшевичі | UA46080150190084764 | 2016 | ПП “УГП-Груп” | СК-63 | так | 11.10.2016 №110 | ні | ||||||||
Созань | UA46080150150065193 | ||||||||||||||
Стрільбичі | UA46080150200068540 | 2020 | ФОП Коцур Р.В. | СК-63 | так | 17.06.2020 №981 | ні | ||||||||
Спас | UA46080150170099466 | 1975 | ВАТ “УКРНДІПЦСБ” | ні | так | ||||||||||
Сушиця | UA46080150210075731 | 1985 | ЛФ Діпроміст | ні | так | ||||||||||
Тершів | UA46080150230098858 | 1992 | УКРЗАХІДЦИВІЛЬПРОЕКТ | ні | так | ||||||||||
Завадка | UA46080150090043561 | ||||||||||||||
Торгановичі | UA46080150250060235 | 2018 | ФОП Коцур Р.В. | СК-63 | так | 14.12.2018 №700 | ні | ||||||||
Морозовичі | UA46080150120033436 | 2018 | ФОП Коцур Р.В. | СК-63 | так | 14.12.2018 №701 | ні | ||||||||
Торчиновичі | UA46080150260020551 | 2018 | ФОП Коцур Р.В. | СК-63 | так | 14.12.2018 №699 | ні | ||||||||
Бачина | UA46080150030045425 | 2018 | ФОП Коцур Р.В. | СК-63 | так | 14.12.2018 №698 | ні |