КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 25 травня 2011 р. N 555
Київ
Про затвердження Порядку
проведення громадських слухань
щодо врахування громадських інтересів
під час розроблення проектів містобудівної
документації на місцевому рівні
{ Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 532 ( 532-2013-п ) від 24.07.2013 } Відповідно до статті 21 Закону України “Про регулювання
містобудівної діяльності” ( 3038-17 ) Кабінет Міністрів України
п о с т а н о в л я є:
Затвердити Порядок проведення громадських слухань щодо
врахування громадських інтересів під час розроблення проектів
містобудівної документації на місцевому рівні, що додається.
Прем’єр-міністр України М.АЗАРОВ
Інд. 70
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 25 травня 2011 р. N 555
Порядок проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні
Загальні положення
- Цей Порядок визначає механізм проведення громадських
слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення
проектів містобудівної документації на місцевому рівні:
генеральних планів населених пунктів, планів зонування та
детальних планів територій (далі – містобудівна документація). - Проведення громадських слухань щодо врахування громадських
інтересів у проектах містобудівної документації здійснюється під
час розроблення відповідних проектів містобудівної документації. - Сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи
відповідно до частини третьої статті 21 Закону України “Про
регулювання містобудівної діяльності” ( 3038-17 ) забезпечують:
{ Абзац перший пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою
КМ N 532 ( 532-2013-п ) від 24.07.2013 }
оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення проектів
містобудівної документації з прогнозованими правовими,
економічними та екологічними наслідками;
оприлюднення розроблених проектів містобудівної документації
і доступ громадськості до зазначеної інформації;
реєстрацію, розгляд та узагальнення пропозицій громадськості
до проектів містобудівної документації;
узгодження спірних питань між громадськістю і замовниками
проектів містобудівної документації через погоджувальну комісію (у
разі її утворення); { Абзац п’ятий пункту 3 із змінами, внесеними
згідно з Постановою КМ N 532 ( 532-2013-п ) від 24.07.2013 }
оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до
проектів містобудівної документації.
- Виконавчі органи сільських, селищних, міських рад
оприлюднюють у двотижневий строк прийняті органами місцевого
самоврядування рішення щодо розроблення проектів містобудівної
документації шляхом опублікування таких рішень у засобах масової
інформації, що поширюються на відповідній території, а також
розміщення на офіційному веб-сайті відповідного органу місцевого
самоврядування.
Оприлюднення розроблених в установленому законодавством
порядку проектів містобудівної документації здійснюється не пізніш
як у місячний строк з дня їх подання розробником до виконавчого
органу сільської, селищної, міської ради шляхом розміщення
матеріалів (планшетів, макетів) у визначеному органом місцевого
самоврядування місці та інформування громадян через розповсюдження
брошур і повідомлень, засоби масової інформації, що поширюються на
відповідній території, а також розміщення інформації на офіційному
веб-сайті відповідного органу місцевого самоврядування.
- Повідомлення про початок процедури розгляду та врахування
пропозицій громадськості у проекті містобудівної документації має
містити:
1) інформацію про мету, склад та зміст містобудівної
документації, викладену у скороченій та доступній для широкої
громадськості формі;
2) основні техніко-економічні показники, зокрема графічні
матеріали, що відображають зміст містобудівної документації;
3) відомості про замовника та розробника проектів
містобудівної документації та підстави для їх розроблення;
4) інформацію про місце і строки ознайомлення з проектом
містобудівної документації;
5) інформацію про посадову особу органу місцевого
самоврядування, відповідальну за організацію розгляду пропозицій;
6) відомості про строк подання і строк завершення розгляду
пропозицій;
7) інформацію стосовно запланованих інформаційних заходів
(презентація, прилюдне експонування, телевізійні програми,
публічні конференції тощо).
Осіб, які забезпечують роботу з розгляду пропозицій
громадськості, призначає орган місцевого самоврядування. Зазначені
особи є відповідальними за автентичність проектів містобудівної
документації.
- Підставою для подання пропозицій до проектів містобудівної
документації відповідному органу місцевого самоврядування є
повідомлення про початок процедури їх розгляду. - Пропозиції до проектів містобудівної документації мають
право подавати:
1) повнолітні дієздатні фізичні особи, які проживають на
території, щодо якої розроблено відповідний проект містобудівної
документації на місцевому рівні;
2) юридичні особи, об’єкти нерухомого майна яких розташовані
на території, щодо якої розроблено відповідний проект
містобудівної документації на місцевому рівні;
3) власники та користувачі земельних ділянок, розташованих на
території, щодо якої розроблено проект містобудівної документації,
та на суміжних з нею територіях;
4) представники органів самоорганізації населення, діяльність
яких поширюється на відповідну територію;
5) народні депутати України, депутати відповідних місцевих
рад.
- Пропозиції, подані особами, не визначеними пунктом 7 цього
Порядку, або подані після встановленого органом місцевого
самоврядування строку, залишаються без розгляду.
Подання, розгляд та врахування
пропозицій громадськості
- Відповідно до частини шостої статті 21 Закону України “Про
регулювання містобудівної діяльності” ( 3038-17 ) пропозиції
подаються громадянами у письмовому вигляді із зазначенням
прізвища, ім’я та по батькові, місця проживання, особистим
підписом і повинні містити обґрунтування з урахуванням вимог
законодавства, будівельних норм, державних стандартів та правил. - Особи, які забезпечують проведення робіт з розгляду таких
пропозицій, повідомляють через засоби масової інформації, що
поширюються на відповідній території, та офіційний веб-сайт
відповідного органу місцевого самоврядування про місце подання
таких пропозицій. - Пропозиції громадськості підлягають реєстрації органом
місцевого самоврядування та розглядаються розробником і замовником
проектів містобудівної документації у місячний строк.
За результатами розгляду пропозицій заявнику надається
відповідь про їх врахування або обґрунтована відмова.
У разі наявності пропозицій громадськості, рішення про
врахування яких розробник і замовник не можуть прийняти самостійно
або мають місце спірні питання, особи, які забезпечують роботу з
розгляду пропозицій громадськості, повідомляють про це
відповідному органу місцевого самоврядування для прийняття
останнім рішення щодо утворення погоджувальної комісії (далі –
комісія). { Абзац третій пункту 11 із змінами, внесеними згідно з
Постановою КМ N 532 ( 532-2013-п ) від 24.07.2013 }
- Комісія утворюється за рішенням органу місцевого
самоврядування у тижневий строк після закінчення строку подання
пропозицій громадськості.
Склад комісії встановлює орган місцевого самоврядування у
кількості не менш як 25 та не більш як 55 осіб.
- Головою комісії є посадова особа відповідного органу
місцевого самоврядування.
До складу комісії входять:
посадові особи відповідного органу місцевого самоврядування;
представники органу у сфері земельних ресурсів,
природоохоронного і санітарно-епідеміологічного органу, органу
містобудування та архітектури, охорони культурної спадщини та
інших органів державної влади;
представники професійних об’єднань та спілок, архітектори і
науковці;
уповноважені представники громадськості, які обираються під
час громадських слухань.
Кількість представників громадськості повинна становити не
менш як 50 і не більш як 70 відсотків загальної чисельності членів
комісії, з них не менш як 30 відсотків – представників
всеукраїнських громадських організацій та професійних об’єднань.
- Комісія у двотижневий строк розглядає спірні питання та
приймає рішення про врахування або мотивоване відхилення таких
пропозицій. - Засідання комісії є правоможним, якщо у ньому взяли
участь не менше двох третин її членів (з них не менше половини –
представників громадськості).
Рішення комісії приймається більшістю присутніх членів та
оформлюється відповідним протоколом.
Урегульовані комісією спірні питання між сторонами є
підставою для внесення змін до проекту містобудівної документації.
У разі неспроможності комісії врегулювати спірні питання між
сторонами остаточне рішення приймає відповідний орган місцевого
самоврядування під час затвердження містобудівної документації.
- Оприлюднення результатів розгляду пропозицій
громадськості до проектів містобудівної документації здійснюється
у двотижневий строк з дня їх прийняття шляхом опублікування в
засобах масової інформації, що поширюються на відповідній
території, а також розміщення таких рішень на офіційних веб-сайтах
відповідних органів місцевого самоврядування. - Затвердження проектів містобудівної документації без
проведення процедури розгляду пропозицій громадськості
забороняється, а матеріали щодо розгляду таких пропозицій є
невід’ємною складовою частиною зазначеної документації. - Фінансування заходів щодо розгляду пропозицій
громадськості здійснюється за рахунок органів місцевого
самоврядування.