«

»

Лис 25

Положення про фінансовий відділ Старосамбірської міської ради

гербДодаток №1 до рішення №19 I сесії 8 скликання від 24 листопада 2020 року

ПОЛОЖЕННЯ ПРО ФІНАНСОВИЙ ВІДДІЛ

Старосамбірської міської ради

 1. Загальні положення

Фінансовий відділ Старосамбірський міської ради (далі – Фінансовий відділ) є виконавчим органом Старосамбірський міської ради , утворюється радою відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Фінансовий відділ є підзвітним, підконтрольним сільській раді, а з питань здійснення делегованих йому повноважень органів виконавчої влади – також підконтрольним відповідним органам виконавчої влади та підпорядкований її виконавчому комітету, міського голови , а також підзвітний та підконтрольний Департаменту фінансів обласної державної адміністрації, Міністерству фінансів України.

У своїй діяльності Фінансовий відділ керується Конституцією України, законами України, Бюджетним кодексом України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, наказами Міністерства фінансів України, наказами та інструкціями Державної казначейської служби України, рішеннями міської ради, розпорядженнями міського голови, а також цим Положенням.

Фінансовий відділ є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, рахунки в органах Державної казначейської служби України, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власні бланки та штампи.

 

  1. Основними завданнями Фінансового відділує:
  •  забезпеченняреалізаціїдержавноїбюджетноїполітикинатериторіїСтаросамбірський міської ради (далі – міськоїради);
  • проведення разом з іншими виконавчими органами міського ради, структурними підрозділами ради аналізу фінансово-економічного стану територіальної громади, перспектив її подальшогорозвитку;
  • розроблення в установленому порядку проекту міського бюджету та його прогнозу на середньостроковий період і подання їх на попередній розгляд та схвалення виконавчому комітетуради;
  • складання та виконання в установленому порядку розпису міськогобюджету;
  • забезпечення ефективного і цільового використання бюджетнихкоштів;
  • розробка пропозицій щодо удосконалення методів фінансового і бюджетного планування та здійсненнявитрат;
  • здійснення загальної організації та управління виконанням міського бюджету, координація в межах своєї компетенції діяльності учасників бюджетного процесу з питань виконаннябюджету;
  • представлення прогнозу бюджету та проекту рішення про бюджет міської ради, схвалених виконавчим комітетом, на засіданнях постійних комісій та пленарних засіданнях міської ради;
  • здійснення контролю за дотриманням бюджетного законодавства на усіх стадіях бюджетного процесу.

 

 

  1. Фінансовий відділ відповідно до покладених на ньогозавдань:

 

  • забезпечує реалізацію державної бюджетної політики в межах відповідної територіальноїгромади;
  • організовує виконання Конституції і законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів Міністерства фінансів України та здійснення контролю за їхреалізацією;
  • забезпечуєумежахсвоїхповноваженьзахистправізаконнихінтересівфізичнихта юридичнихосіб;
  • готує пропозиції щодо фінансового забезпечення заходів соціально-економічного розвитку територіальноїгромади;
  • бере участь у розробленні балансу фінансових ресурсів міської ради, аналізує соціально – економічні показники розвитку територіальної громади та враховує їх під час складання проекту та прогнозу міськогобюджету;
  • вносить пропозиції щодо проекту міського бюджету;
  • бере участьу:

підготовці заходів щодо розвитку територіальної громади та регіонального розвитку;

погодженні проєктів нормативно-правових актів, розроблених іншими виконавчими органами та структурними підрозділами сільської ради ; розробленні проєктів нормативно-правових актів, головними розробниками яких є інші виконавчі органи та структурні підрозділи міської ради ;

підготовці         пропозицій          стосовно        доцільності         запровадження           місцевих податків, зборів,пільг;

розробленні проєктів розпоряджень голови міської ради;

  • аналізує соціально-економічні показники розвитку територіальної громади та враховує їх під час складання проєкту міськогобюджету;
  • забезпечує здійснення заходів щодо запобігання і протидіїкорупції;
  • розробляє і доводить до відома головних розпорядників бюджетних коштів сільського бюджету інструкції з підготовки бюджетних пропозицій до прогнозу міського бюджету;
  • проводить під час складання і розгляду прогнозу міського бюджету аналіз бюджетних пропозицій, поданих головним розпорядником бюджетнихкоштів;
  • приймає рішення про включення бюджетної пропозиції до прогнозу міського бюджету;
  • розробляє і доводить до відома головних розпорядників бюджетних коштів міського бюджету інструкції з підготовки бюджетнихзапитів;
  • визначає порядок та строки розроблення бюджетних запитів головними розпорядниками бюджетнихкоштів;
  • проводить під час складання і розгляду проєкту міського бюджету аналіз бюджетних запитів, поданих головним розпорядником бюджетних коштів, щодо його відповідності меті, пріоритетності, а також дієвості та ефективності використання бюджетнихкоштів;
  • приймає рішення про включення бюджетного запиту до пропозицій до проєкту міського бюджету;
  • бере участь у підготовці звітів міськогоголови;
  • готує самостійно або разом з іншими виконавчими органами та структурними підрозділами ради інформаційні та аналітичні матеріали для подання їх міськомуголові;
  • розробляє порядок складання і виконання розпису міськогобюджету;
  • складаєізатверджуєрозписміськогобюджету,вноситьвустановленомупорядку зміни до нього, забезпечує протягом бюджетного періоду відповідність розпису сільського бюджету встановленим бюджетним призначенням; якщо до початку нового бюджетного періоду не прийнято рішення про міський бюджет складає та затверджує тимчасовий розписміськогобюджетузобмеженнями,встановленимиБюджетнимкодексомУкраїни;
  • складає та затверджує паспорти по бюджетних програмах, виконання яких безпосередньо забезпечує Фінансовийвідділ;
  • погоджує паспорти бюджетних програм головних розпорядників коштів міського бюджету;
  • здійснює розподіл та перерахування коштів з рахунків міського бюджету головним розпорядникам бюджетних коштів та іншим бюджетам відповідно до вимог чинного законодавства;
  • перевіряє правильність складення і затвердження кошторисів та планів використання коштів установами та організаціями, які фінансуються з міськогобюджету;
  • проводить експертизи міських програм стосовно забезпеченості їх фінансовими ресурсами;
  • здійснюєзаучастюорганів,щоконтролюютьсправляннянадходженьдобюджету, прогнозування та аналіз надходження доходів до бюджету, вносить пропозиції щодо заходів з мобілізації додаткових надходжень донього;
  • організовує виконання міського бюджету, забезпечує разом з територіальними органамиДержавноїподатковоїслужбиУкраїни,ДержавноїказначейськоїслужбиУкраїни, іншими структурними підрозділами ради надходження доходів до міського бюджету та вживає заходів щодо ефективного витрачання бюджетнихкоштів;
  • готує і подає міській раді офіційний висновок про перевиконання чи недовиконаннядохідноїчастинизагальногофондуміськогобюджету,прообсягзалишків коштів загального та спеціального (крім власних надходжень) фондів міського бюджету для прийняття рішення про внесення змін до міськогобюджету;
  • за рішенням міської ради розміщує тимчасово вільні кошти міського бюджету на вкладних (депозитних) рахункахбанків;
  • аналізує бюджетну та фінансову звітність про виконання міського бюджету та інших фінансових звітів, поданих територіальними органами Державної казначейської службиУкраїни;
  • інформує міського голову про стан виконання міського бюджету за кожний звітнийперіодіподаєнарозглядсільськоїрадирічнийтаквартальнийзвітипровиконання міського бюджету;
  • розглядає звернення щодо виділення коштів із резервного фонду міського бюджету та готує пропозиції щодо прийняття відповіднихрішень;
  • розглядає у встановленому законодавством порядку звернення громадян, підприємств, установ іорганізацій;
  • опрацьовуєзапитиізверненнянароднихдепутатівУкраїнитадепутатівсільської

ради;

  • погоджує висновки та подання контролюючих органів щодоповернення

помилково чи надміру зарахованих коштів з міського бюджету;

  • погоджує рішення Державної податкової служби щодо надання розстрочення (відстрочення) податкових зобов’язань або податкового боргу за місцевими податками та зборами;
  • опрацьовує висновки постійних комісій міськоїради;
  • готує(береучастьупідготовці)проєктиугод,договорів,меморандумів,протоколів зустрічей делегацій і робочих груп у межах своїхповноважень;
  • здійснює контроль за дотриманням бюджетного законодавства на кожній стадії бюджетного процесу;
  • застосовує попередження про неналежне виконання бюджетного законодавства з вимогою щодо усунення порушення бюджетногозаконодавства;
  • приймає рішення про застосування визначених Бюджетним кодексом України заходіввпливудоучасниківбюджетногопроцесузапорушеннябюджетногозаконодавства у межах встановлених повноважень, на підставі протоколу про порушення бюджетного законодавства або акта ревізії та доданих до них матеріалів,зокрема:

зупинення операцій з бюджетними коштами; призупинення бюджетних асигнувань;

зменшення бюджетних асигнувань;

повернення бюджетних коштів до бюджету; безспірне вилучення коштів з бюджету;

  • забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої єФінансовий

відділ;

  • постійно інформує        населення         про      стан      здійснення          визначених         законом

повноважень;

  • за потреби готує документи на отримання позики в територіальному відділенні Державної казначейської служби України з єдиного казначейського рахунку для покриття тимчасових касових розривів, пов’язаних із забезпеченням захищенихвидатків;
  • організовуєроботузукомплектування,зберігання,веденняоблікутавикористання архівнихдокументів;
  • забезпечує у межах своїх повноважень реалізацію державної політики стосовно захисту інформації з обмеженимдоступом;
  • бере участь у вирішенні відповідно до законодавства колективних трудових спорів (конфліктів);
  • забезпечує захист персональнихданих;
  • забезпечує створення належних виробничих та соціально-побутових умов для працівників Фінансовоговідділу;
  • здійснює інші передбачені закономповноваження.

 

 

  1. Фінансовий відділ має право:

 

  • одержувати в установленому законодавством порядку від інших виконавчих органів, структурних підрозділів ради, територіальних органів Державної казначейської службиУкраїни,ДержавноїподатковоїслужбиУкраїни,підприємств,установтаорганізацій незалежно від форми власності та їх посадових осіб документи, матеріали та інформацію з питань, що виникають під час складання, розгляду, затвердження і виконання бюджету та звітування про йоговиконання;
  • залучати фахівців інших виконавчих органів, структурних підрозділів ради, підприємств,установтаорганізацій,об’єднаньгромадян(запогодженнямзїхкерівниками) до розгляду питань, що належать до компетенції Фінансовоговідділу;
  • користуватися в установленому порядку інформаційними базами органів виконавчої влади, системами зв’язку і комунікацій, мережами спеціального зв’язку та іншими технічнимизасобами;
  • скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до компетенції Фінансовоговідділу.

 

  1. Взаємодія Фінансового відділу з іншими органами таструктурами

 

Фінансовий відділ в установленому законодавством порядку та у межах повноважень взаємодіє з іншими виконавчими органами міської ради, структурними підрозділами й апаратом ради, територіальними органами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, а також підприємствами, установами та організаціями з метою створення умов для провадження послідовної та узгодженої діяльності щодо строків, періодичності одержання і передачі інформації, необхідної для належного виконання покладених на нього завдань та здійснення запланованих заходів.

 

 

  1. Керівництво Фінансовоговідділу

 

Фінансовий відділ очолює начальник, який призначається на посаду та звільняється з посади міським головою згідно із законодавством про службу в органах місцевого самоврядування.

 

Начальник Фінансового відділу:

 

  • здійснює керівництво діяльністю Фінансового відділу, несе персональну відповідальність за організацію та результати його діяльності, сприяє створенню належних умов праці в Фінансовомувідділі;
  • подає на розгляд ради зміни до Положення про Фінансовийвідділ;
  • затверджує посадові інструкції працівників Фінансового відділу та розподіляє обов’язки між ними;
  • планує роботу Фінансовоговідділу;
  • затверджує розпис доходів і видатків міського бюджету на рік і тимчасовий розпис на відповідний період, забезпечує відповідність розпису сільського бюджету встановленим бюджетнимпризначенням;
  • вживає заходів щодо вдосконалення організації та підвищення ефективності роботи Фінансовоговідділу;
  • звітує перед міським головою про виконання покладених на Фінансовий відділ завдань та затверджених планівроботи;
  • представляє інтереси Фінансового відділу у взаємовідносинах з іншими виконавчими органами міської ради, структурними підрозділами міської ради, з міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, підприємствами, установами таорганізаціями;
  • видає у межах своїх повноважень накази, організовує контроль за їхвиконанням;
  • подає на затвердження міського голові проєкти кошторису та штатного розпису Фінансового відділу в межах визначеної граничної чисельності та фонду оплати праці його працівників;
  • розпоряджається коштами у межах кошторису Фінансовоговідділу;
  • організовуєроботузпідвищеннярівняпрофесійноїкомпетентностіпосадовихосіб Фінансовоговідділу;
  • здійснює у порядку, передбаченому законодавством притягнення до дисциплінарноївідповідальності;
  • подає міському голові пропозиції щодо преміювання та установлення надбавок працівникам Фінансовоговідділу;
  • приймаєнароботутазвільняєзроботиупорядку,передбаченомузаконодавством про працю, працівників Фінансового відділу, які не є посадовими особами місцевого самоврядування;
  • здійснює заохочення та притягнення до дисциплінарноївідповідальності;
  • проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до повноважень Фінансовоговідділу;
  • забезпечує дотримання          працівниками           Фінансового         відділу        внутрішнього службового і трудового розпорядку та виконавськоїдисципліни;
  • здійснює інші повноваження, визначенізаконом.

 

  1. Заключні положення

 

Накази начальника Фінансового відділу, що суперечать Конституції та законам України, актам Президента України, Кабінету Міністрів України, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, можуть бути скасовані міською радою.

Фінансовий відділ утримується за рахунок коштів міського бюджету.

Гранична чисельність, фонд оплати праці працівників Фінансового відділу визначаються в межах відповідних бюджетних призначень у встановленому законодавством порядку.

Штатний розпис та кошторис Фінансового відділу затверджуються в установленому законодавством порядку.

Ліквідація та реорганізація Фінансового відділу здійснюється за рішенням сесії міської ради.

 

 

Міський голова                                  І. Трухим

print

Pin It on Pinterest