«

»

Кві 01

Впровадження електронних послуг, як спосіб зниження корупційних ризиків у діяльності органів Пенсійного фонду України

PFUНа вебпорталі електронних послуг Пенсійним фондом України запроваджено низку сервісів, орієнтованих на пенсіонерів, застрахованих осіб та страхувальників.

Безпека отримання послуг та зниження корупційних ризиків – один із ключових напрямів, на яких сфокусована увага працівників Пенсійного фонду.

ТАКИМИ СЕРВІСАМИ, ЗОКРЕМА, Є:

Електронна трудова книжка – зручний та доступний сервіс для кожної застрахованої особи, який дозволяє зберігати відомості про трудову діяльність працівника.

У разі втрати паперової трудової книжки не потрібно витрачати час на відновлення даних, адже вони зберігатимуться в електронному форматі.

“Електронна трудова книжка” дозволяє усунути негативні наслідки втрати паперової трудової книжки, її фізичного пошкодження, ризики фальсифікації та внесення недостовірних відомостей.

Ведення трудової діяльності працівника в електронній формі є передумовою для запровадження автоматичного призначення пенсій.

Автоматичне призначення пенсії – призначення пенсії за фактом настання події – досягнення пенсійного віку.

Сервіс дозволяє надати всю необхідну для призначення пенсії інформацію завчасно, без будь яких часових обмежень.

Користувач, який не є пенсіонером та який авторизувався на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП):

заповнює анкету-заяву (загальні дані; дані документу, що посвідчує особу; адресу проживання та реєстрації; дані щодо обраного способу виплати призначеної пенсії та отримання пенсійного посвідчення);

додає скановані копії документів (обов’язкові та ті, які вважає за необхідне надати для підтвердження його права на певні доплати та пільги);

підписує анкету-заяву КЕП та надсилає її до органу Пенсійного фонду України.

За результатами опрацювання анкети-заяви користувач отримає інформацію про автоматичне призначення пенсії, дату такого призначення та розмір пенсії за допомогою СМС-повідомлення, засобами вебпорталу.

Пенсію буде призначено автоматично при досягненні пенсійного віку з урахуванням всіх наявних в Пенсійному фонді України даних.

Пенсійний калькулятор – електронний сервіс від Пенсійного фонду України, який дозволяє самостійно розрахувати розмір майбутньої пенсії. Орієнтований на тих, хто ще не є пенсіонером.

При обчисленні страхового стажу та заробітної плати використовуються дані, що містяться в електронних реєстрах Пенсійного фонду України.

Користувачі сервісу можуть додатково внести періоди трудової діяльності та інші періоди, що враховуються до стажу роботи для призначення пенсії.

За результатами розрахунку формується протокол, який містить інформацію про складові такого розрахунку (розрахунок помісячних коефіцієнтів заробітної плати, страховий стаж, розмір пенсії за формулою, доплата за понаднормовий стаж тощо).

Результати попереднього розрахунку розміру пенсії зберігаються в особистому кабінеті користувача на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України та доступні для перегляду в будь-який час.

Мобільний застосунок “Пенсійний фонд” – сервіс, що надає доступ громадянам до електронних сервісів Пенсійного фонду України з мобільних пристроїв (телефона, планшета) з використанням кваліфікованого електронного підпису, BankID або попередньої реєстрації на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України.

Використовуючи застосунок, можна повноцінно користуватись своїм особистим електронним кабінетом, звертатись до Пенсійного фонду України та отримувати відповіді.

Мобільний застосунок “Пенсійний фонд” дозволяє:

подати заяву на призначення або перерахунок пенсії, що передбачає подання документів для призначення пенсії виключно в електронному вигляді;

подати анкету-заяву на автоматичне призначення пенсії;

подати заяву на оформлення пенсійного посвідчення;

подати дані для внесення змін до пенсійної справи;

отримати та завантажити до мобільного пристрою електронні документи з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, які доступні в особистому кабінеті;

переглянути відомості з Реєстру застрахованих осіб (анкетні дані, надана роботодавцем (страхувальником) інформацію про заробітну плату, сплачені на користь особи страхові внески, набутий страховий стаж) та з електронної пенсійної справи (для пенсіонерів);

одержувати та переглядати повідомлення від Пенсійного фонду України, відстежувати стан опрацювання звернень до Пенсійного фонду України.

Версії мобільного застосунку для пристроїв з операційними системами Android та IOS розміщені в Google Play та AppStore відповідно.

Ефект розвитку інформаційно-аналітичних систем

Для громадян:

спрощення одержання послуг;

обслуговування в будь-якому органі Пенсійного фонду України незалежно від місця реєстрації або проживання громадянина;

підвищення якості обслуговування;

зменшення часу обслуговування;

можливість дистанційного обслуговування.

Для держави:

підвищення контролю за функціональними процесами Пенсійного фонду України та унеможливлення зловживань;

максимальна автоматизація та прозорість процесів обробки документів під час обслуговування осіб, які звернулися до органів Пенсійного фонду України;

запобігання корупції;

забезпечення захисту даних (в т.ч. втрати, фальсифікації, викривлення та їх нецільового використання);

мінімізація помилок, пов’язаних з “людським фактором”;

економія коштів Фонду за рахунок упередження переплат та унеможливлення дублювання пенсійних виплат.

 

 

 

 

print

Pin It on Pinterest