Після кампанії декларування Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) розпочало масштабні повні перевірки декларацій публічних службовців.
Відповідно до затвердженого Порядку черговості, спочатку перевіряються декларації високопосадовців. Також НАЗК може розпочати повну перевірку на підставі заяви громадянина або ЗМІ.
Отож, якщо НАЗК розпочало повну перевірку вашої декларації, це не завжди означає, що вона була визнана ризиковою.
Розповідаємо, що потрібно знати, якщо ваші декларації потрапили у повну перевірку.
Ви отримаєте сповіщення від НАЗК. Під час повної перевірки вам буде надіслано запит на отримання пояснень та документів. Сповіщення про це також відобразиться на електронній пошті та в електронному кабінеті декларанта в Реєстрі декларацій. Для того, щоб бути обізнаним про факт проведення повної перевірки своєчасно, повідомляйте НАЗК про зміну електронної пошти та адреси для листування.
У листі буде вказано, стосовно яких вказаних у декларації даних необхідно надати пояснення та підтверджуючі документи. Також буде зазначено контакти уповноваженої особи НАЗК, яка здійснює повну перевірку декларації. За цими контактами ви можете звернутися з питаннями, пов’язаними з повною перевіркою.
Ви можете надати пояснення та документи, що їх підтверджують протягом 10 робочих днів. Для цього можна обрати один із варіантів зв’язку:
- електронний лист на info@nazk.gov.ua (підписаний КЕП або сканований);
- поштовий лист на адресу НАЗК (бульв. Дружби Народів, 28, м. Київ, 01103);
- повідомлення через особистий кабінет у Реєстрі декларацій;
- передати пояснення та документи безпосередньо в приміщенні НАЗК. Для доступу до приміщення треба обов’язково мати з собою документ, що посвідчує особу (наприклад, паспорт). Якщо пояснення та документи надає представник декларанта, він також повинен мати при собі відповідну довіреність. У зв’язку з пандемією під час візиту до НАЗК просимо дотримуватися заходів безпеки та передавати документи в захисних масках та перчатках.
Зверніть увагу, що ваші пояснення мають бути підписані. Ви можете використати електронний підпис або підписати документ ручкою. Для підтвердження мають бути надані оригінали документів або копії, що засвідчені належним чином.
Після перевірки НАЗК надішле вам Довідку про результати повної перевірки поштовим відправленням з повідомленням про вручення. Про відправлення документу НАЗК також повідомить на email та в електронному кабінеті декларанта в Реєстрі.
Довідки про результати перевірки також оприлюднюються на офіційному сайті НАЗК у розділі “Моніторинг діяльності Національного агентства” із дотриманням вимог Закону України «Про захист персональних даних».