«

»

Вер 28

Про внесення змін до Статуту комунальної установи «Старосамбірський інклюзивно-ресурсний центр» та затвердження його в новій редакції

гербСТАРОСАМБІРСЬКА МІСЬКА РАДА

САМБІРСЬКОГО РАЙОНУ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

11-а сесія восьмого скликання

 Р І Ш Е Н Н Я

від  23 вересня 2021 р                 м. Старий Самбір                          № 725

Про внесення змін до Статуту комунальної установи «Старосамбірський інклюзивно-ресурсний центр» та затвердження його в новій редакції

 

Відповідно до п.30 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст.ст. 2, 3, 4, 14, 21 Закону України «Про освіту», керуючись Постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2021р. №765 та з метою впорядкування діяльності Старосамбірського інклюзивно-ресурсного центру, Старосамбірська міська рада

Вирішила:

 

  1. Внести зміни та затвердити Статут комунальної установи «Старосамбірський інклюзивно-ресурсний центр» (додається) та структуру в новій редакції (додаток 1).
  2. Директору КУ «Старосамбірський ІРЦ» провести відповідну державну реєстрацію Статуту комунальної установи.

3.Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісії з питань комунальної власності, житлово-комунального господарства, енергозбереження та транспорту (голова комісії – депутат С.Горбовий).

 

Міський голова                                                І.Трухим

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішенням 11-ї сесії 8 скликання Старосамбірської міської ради від 23 вересня 2021 р. №725

СТАТУТ комунальної установи «Старосамбірський інклюзивно-ресурсний центр» Cтаросамбірської міської ради

(нова редакція)

м. Старий Самбір 2021

 


 

  1. Загальна частина

1.1. Старосамбірський інклюзивно-ресурсний центр (далі — інклюзивно-ресурсний центр) є комунальною установою Старосамбірської міської ради.

1.2. Повне найменування українською мовою – комунальна установа  «Старосамбірський інклюзивно-ресурсний центр» Старосамбірської міської ради.

Скорочене найменування українською мовою – назва КУ «Старосамбірський ІРЦ».

1.3. Інклюзивно-ресурсний центр створений рішенням сесії Старосамбірської міської ради.

1.4. Засновником інклюзивно-ресурсного центру є Старосамбірська міська рада  (далі – Засновник), уповноваженим органом управління є гуманітарний відділ виконавчого комітету Старосамбірської міської ради (далі – уповноважений орган управління).

Засновник здійснює фінансування комунальної установи, її матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування.

1.5. Юридична адреса інклюзивно-ресурсного центру – 82000, Львівська обл.,  м. Старий Самбір, вулиця Шевченка 14, (приміщення Старосамбірського опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №1 імені Героя України Богдана Сольчаника Старосамбірської міської ради Самбірського району Львівської області).

Інклюзивно-ресурсний центр є установою, що утворюється з метою забезпечення права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи (далі – комплексна оцінка) та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.

1.6.У цьому Статуті терміни вживаються в такому значенні:

автоматизована система інклюзивно-ресурсних центрів (далі – АС «ІРЦ») – автоматизована система збирання, оброблення, зберігання та захисту інформації щодо осіб з особливими освітніми потребами та суб’єктів освітньої діяльності, що формується (створюється) та використовується для забезпечення права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття освіти;

комплексна оцінка – збір та інтерпретація інформації про особливості розвитку особи з метою визначення її особливих освітніх потреб та визначення її освітніх труднощів, розроблення рекомендацій щодо її індивідуальної освітньої траєкторії, модифікації чи адаптації освітньої програми (навчальних предметів), організації освітнього середовища, особливостей організації надання психолого-педагогічних, корекційно – розвиткових послуг;

освітні труднощі – труднощі у навчанні, які впливають на процес здобуття освіти та результати навчання здобувачів освіти відповідного року навчання;

підтримка в освітньому процесі – підтримка, що надається здобувачам освіти постійно або тимчасово та передбачає створення для них сприятливих для навчання умов у закладі освіти, а також здійснення додаткових заходів, спрямованих на подолання їх освітніх труднощів.

1.7. У своїй діяльності інклюзивно-ресурсний центр керується Конституцією України, Конвенцією про права осіб з інвалідністю, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про професійну (професійно-технічну) освіту», «Про фахову передвищу освіту», «Про вищу освіту», «Про дошкільну освіту», «Положенням про інклюзивно-ресурсний центр», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 р. №545 (із змінами внесеними постановами Кабінету міністрів України від 22.08.18 р. №617 та від 21.08.21р. №765), рішеннями міської ради та іншими нормативно-правовими актами.

Інклюзивно-ресурсний центр провадить діяльність з урахуванням таких принципів, як повага та сприйняття індивідуальних особливостей дітей, дотримання інтересів дітей, недопущення дискримінації та порушення прав дитини, конфіденційність, доступність освітніх послуг з раннього віку, міжвідомча співпраця.

Інклюзивно-ресурсний центр є юридичною особою, що утворюється як бюджетна установа, має печатку і штампи, бланки встановленого зразка, може мати самостійний баланс, реєстраційні рахунки в органах Державного казначейства.

Інклюзивно-ресурсний центр є неприбутковою бюджетною установою.

1.8.Інклюзивно-ресурсний центр утворюється з розрахунку один інклюзивно-ресурсний центр не більш як на 7 тисяч дітей, які проживають на території територіальної громади.

У разі коли кількість дітей, які проживають на території територіальної громади перевищує відповідно 7 та 12 тис., інклюзивно-ресурсний центр додатково залучає необхідних фахівців. До штатного розпису інклюзивно-ресурсного центру додаткові посади фахівців (консультантів) інклюзивно-ресурсного центру вводяться за рішенням його засновника із розрахунку 0,5 ставки на кожну додаткову тисячу дитячого населення, яке проживає на території відповідної територіальної громади та яке інклюзивно-ресурсний центр обслуговує.

1.9. У своїй діяльності інклюзивно-ресурсний центр підпорядковується Засновнику. Структурний підрозділ з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів органу управління освітою здійснює координацію діяльності інклюзивно-ресурсного центру, контроль за дотриманням ними актів законодавства.

1.10. Засновник забезпечує інклюзивно-ресурсний центр приміщеннями, пристосованими для осіб з особливими освітніми потребами відповідно до вимог законодавства, у тому числі державних санітарних норм і правил та державних будівельних норм.

Приміщення інклюзивно-ресурсного центру облаштовується кімнатою для прийому громадян, ресурсною кімнатою та кабінетами фахівців (консультантів) інклюзивно-ресурсного центру (далі – фахівці інклюзивно-ресурсного центру) відповідно до його штатного розпису, затвердженого засновником, а також залом для занять з лікувальної фізкультури.

1.11. Інклюзивно-ресурсний центр надає послуги дітям з особливими освітніми потребами, які проживають (навчаються) на території  територіальної громади, за умови подання відповідних документів.

У разі обслуговування дітей з особливими освітніми потребами з інших адміністративно-територіальних одиниць або територіальних громад інклюзивно-ресурсний центр не пізніше 15 числа наступного місяця з дня їх звернення інформує про них засновника та уповноважений орган управління .У такому разі діяльність інклюзивно-ресурсного центру організовується в одній із форм співробітництва, визначених Законом України «Про співробітництво територіальних громад».

  • Інклюзивно-ресурсний центр щорічно звітує про свою роботу перед уповноваженим органом.

 

  1. II. Завдання інклюзивно – ресурсного центру

2.1. Основними завданнями інклюзивно-ресурсного центру є:

2.1.1. проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб у разі встановлення у них особливих освітніх потреб;

2.1.2. надання рекомендацій закладам освіти щодо розроблення індивідуальної програми розвитку особи;

2.1.3. консультування батьків, інших законних представників особи з особливими освітніми потребами щодо особливостей її розвитку;

2.1.4. забезпечення участі педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру в діяльності команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами;у семінарах, тренінгах, майстер-класах для підвищення кваліфікації педагогічних працівників, обміну досвідом тощо;

2.1.5. залучення (у разі потреби) педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру під час засідань психолого-педагогічного консиліуму у спеціальних закладах загальної середньої освіти;

2.1.6. надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та інших послуг дітям з особливими освітніми потребами; дітям раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти; дітям, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу;

2.1.7. визначення потреби в асистенті учня та/або супроводі дитини з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі (групі);

2.1.8. визначення рівня підтримки особи з особливими освітніми потребами в закладі освіти;

2.1.9. надання консультативної, психологічної допомоги батькам, іншим законним представникам осіб з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей та підвищення обізнаності щодо організації їх навчання і виховання;

2.1.10. інформування громади про діяльність інклюзивно-ресурсного центру та взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями тощо;

2.1.11. ведення обліку осіб, які звернулися до інклюзивно-ресурсного центру, шляхом формування їх електронного переліку в АС «ІРЦ» за формою, визначеною додатком 1 Положення про інклюзивно-ресурсний центр (в редакції постанови Кабінету Міністрів України  від 12.07.2017р. №545);

2.1.12. підготовка звітної та аналітичної інформації про результати діяльності інклюзивно-ресурсного центру.

2.2. З метою якісного виконання покладених завдань інклюзивно-ресурсний центр зобов’язаний:

2.2.1 Співпрацювати зі службою у справах дітей, територіальним підрозділом Національної поліції, охороною здоров’я, Центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді. У разі виявлення складних життєвих обставин та/або ризику для життя і здоров’я дитини невідкладно інформувати службу у справах дітей за місцем проживання дитини, територіальний підрозділ Національної поліції;

2.2.2 Вносити пропозиції Засновнику, Львівському обласному ресурсному центру  підтримки інклюзивної освіти щодо удосконалення діяльності інклюзивно-ресурсного центру, розвитку послуг для осіб з особливими освітніми потребами;

2.2.3 Залучати, у разі потреби, додаткових фахівців, у тому числі медичних працівників, працівників соціальних служб, фахівців інших центрів, працівників закладів дошкільної освіти (ясел-садків) компенсуючого типу, спеціальних закладів загальної середньої освіти та навчально-реабілітаційних центрів, для проведення комплексної оцінки.

 

Ш. Організація проведення комплексної оцінки

3.1. Комплексна оцінка, у тому числі повторна, проводиться:

за письмовим (або он-лайн, використовуючи АС «ІРЦ») зверненням (заявою) до інклюзивно-ресурсного центру батьків (одного з батьків) або інших законних представників особи з особливими освітніми потребами, особи з особливими освітніми потребами, яка досягла 14 років (за погодженням із батьками, іншими законними представниками), органів опіки та піклування (для дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування (у разі непризначення законного представника у відповідному до законодавства порядку), повнолітньої особи (далі – заявники).

Усі письмові звернення (заяви) до інклюзивно-ресурсного центру щодо проведення комплексної оцінки невідкладно фіксуються в АС «ІРЦ». У разі звернення до інклюзивно-ресурсного центру щодо проведення комплексної оцінки однієї і тієї самої особи воно фіксується як повторне.

Перед проведенням комплексної оцінки керівник  інклюзивно-ресурсного центру або уповноважені ним працівники проводять первинний прийом заявників, визначають час, місце та дату проведення комплексної оцінки та встановлюють наявність у них таких документів:

  • документи, що посвідчують особу заявників;
  • свідоцтво про народження дитини;
  • інші документів, що посвідчують особу, якій проводитиметься комплексна оцінка.

У разі проведення комплексної оцінки особи з інвалідністю до звернення (заяви) до інклюзивно-ресурсного центру щодо проведення комплексної оцінки додається її індивідуальна програма реабілітації.

3.2. . Інклюзивно-ресурсний центр проводить комплексну оцінку не пізніше ніж протягом місяця з моменту подання звернення (заяви) (додаток 3) Положення про інклюзивно-ресурсний центр (в редакції постанови Кабінету Міністрів України  від 12.07.2017р. №545) відповідно до пункту 3.1 цього Статуту.

3.3. У разі коли особа з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту, до заяви можуть додаватися:

психолого-педагогічна характеристика особи із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником відповідного освітнього закладу;

зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (для осіб, які здобувають загальну середню освіту), малюнки;

документи щодо додаткових обстежень особи.

3.4. У разі коли особі з особливими освітніми потребами вже надавались психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги, до інклюзивно-ресурсного центру подаються:

попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки;

висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг із зазначенням динаміки розвитку особи згідно з індивідуальною програмою розвитку.

3.5. Педагогічні працівники інклюзивно-ресурсного центру можуть проводити комплексну оцінку, у тому числі повторну, за місцем навчання та/або проживання (перебування) особи. Графік проведення комплексної оцінки обов’язково погоджується з керівником відповідного освітнього закладу,  закладу охорони здоров’я та батьками (одним з батьків) або законними представниками особи за два тижні до початку її проведення.

Для осіб, які мають освітні труднощі тяжкого та найтяжчого ступеня прояву, відповідно до індивідуальної програми реабілітації особи з інвалідністю потребують індивідуального догляду та супроводу, перебувають на довготривалому лікуванні та/або реабілітації в закладах охорони здоров’я комплексна оцінка проводиться за місцем їх проживання (перебування).

Для здобувачів освіти комплексна оцінка проводиться з обов’язковим спостереженням та додатковим збором інформації фахівцями інклюзивно-ресурсного центру про особливості навчання особи в закладі освіти, консультацій з педагогічними працівниками закладу освіти щодо розроблення її індивідуальної освітньої траєкторії, індивідуальної програми розвитку, необхідності модифікації/адаптації освітньої програми (навчальних предметів), особливостей організації освітнього середовища, рекомендацій з надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг тощо. Для цього фахівці інклюзивно-ресурсного центру за заявою заявників виїжджають на місце навчання особи з особливими освітніми потребами.

У разі необхідності додаткової медичної діагностики від інших вузькопрофільних спеціалістів за погодженням із заявниками строк проведення комплексної оцінки може бути продовжено, але не більш як до 30 календарних днів з моменту подання ними письмової заяви.

3.6. Під час проведення комплексної оцінки педагогічні працівники інклюзивно-ресурсного центру повинні створити атмосферу довіри та доброзичливості, враховувати фізичний та емоційний стан осіб, індивідуальні особливості їх розвитку, вік, місце проживання, мову спілкування тощо.

3.7. Участь батьків (одного з батьків) або законних представників особи у проведенні комплексної оцінки є обов’язковою.

3.8. Комплексна оцінка проводиться педагогічними працівниками інклюзивно-ресурсного центру індивідуально за такими напрямами:

оцінка фізичного розвитку особи;

оцінка мовленнєвого розвитку особи;

оцінка когнітивної сфери особи;

оцінка емоційно-вольової сфери особи;

оцінка освітньої діяльності особи.

За потреби під час комплексної оцінки може використовуватись інформація про стан здоров’я особи та результати медичної діагностики вузькопрофільних спеціалістів, яку надають заявники (за бажанням).

3.9. Метою проведення оцінки фізичного розвитку особи є визначення рівня її загального розвитку, відповідності віковим нормам, розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо. За результатами оцінки консультант (вчитель-реабілітолог) заповнює карту спостереження особи.

3.10. Оцінка мовленнєвого розвитку особи проводиться з метою визначення рівня розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення та його структури. Результати оцінки консультант (вчитель-логопед) зазначає у висновку про комплексну оцінку.

3.11. Оцінка когнітивної сфери особи проводиться з метою визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів, як сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага. Результати оцінки консультант (практичний психолог) зазначає у висновку про комплексну оцінку.

3.12. Оцінка емоційно-вольової сфери особи проводиться з метою виявлення її здатності до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин. Результати оцінки консультант (практичний психолог)зазначає у висновку про комплексну оцінку.

3.13. Метою проведення оцінки освітньої діяльності особи є визначення рівня сформованості знань, вмінь, навичок відповідно до освітньої програми або основних критеріїв формування вмінь та навичок дітей дошкільного віку. Таку оцінку проводить консультант (вчитель-дефектолог) та її результати зазначає у висновку про комплексну оцінку.

3.14. У разі потреби фахівці інклюзивно-ресурсного центру можуть проводити комплексну оцінку за іншими напрямами, зокрема визначення рівня соціальної адаптації, взаємовідносин з однолітками, дорослими.

3.15. Результати комплексної оцінки оформлюються в електронному вигляді, зберігаються в інклюзивно-ресурсному центрі та надаються батькам (одному з батьків) або законним представникам особи за письмовим зверненням.

Інформація про результати комплексної оцінки є конфіденційною. Обробка та захист персональних даних осіб в інклюзивно-ресурсному центрі здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про захист персональних даних».

3.16. Узагальнення результатів комплексної оцінки здійснюється на засіданні фахівців інклюзивно-ресурсного центру, які її проводили, в якому мають право брати участь батьки (один з батьків) або законні представники особи з особливими освітніми потребами.

За результатами комплексної оцінки:

визначаються наявність чи відсутність у особи особливих освітніх потреб та у разі їх наявності зазначається категорія (категорії) (тип (типи) її особливих освітніх потреб (труднощів) згідно з додатком 4 Положення про інклюзивно-ресурсний центр (в редакції постанови Кабінету Міністрів України  від 21.07.2021р. №765 );

визначаються напрями, рівень та обсяг підтримки особи з особливими освітніми потребами в освітньому процесі, у тому числі обсяг психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, які надаються особам з особливими освітніми потребами в закладах освіти (для особи з інвалідністю – з урахуванням індивідуальної програми реабілітації);

надаються рекомендації щодо складення, виконання, коригування індивідуальної програми розвитку в частині надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, змісту, форм та методів навчання відповідно до потенційних можливостей особи, створення належних умов для навчання залежно від порушення розвитку осіб з особливими освітніми потребами (доступність приміщень, особливості облаштування робочого місця, використання технічних засобів тощо).

3.17. За результатами засідання складається висновок про комплексну оцінкузгідно з додатком 5 Положення про інклюзивно-ресурсний центр (в редакції постанови Кабінету Міністрів України  від 21.07.2021р. №765).

3.18. Педагогічні працівники інклюзивно-ресурсного центру зобов’язані ознайомити батьків (одного з батьків) або законних представників особи з особливими освітніми потребами з висновком про комплексну оцінку, умовами навчання та надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг  в закладах освіти(у разі здобуття особою дошкільної чи загальної середньої освіти).

3.19. Комплексна оцінка з підготовкою відповідного висновку проводиться протягом 10 робочих днів.

3.20. Висновок про комплексну оцінку надається батькам (одному з батьків) або законним представникам особи з особливими освітніми потребами, за заявою яких (якого) її проведено, у двох примірниках, один з яких подається батьками (законними представниками) особи до закладу освіти.

3.21. Висновок про комплексну оцінку зберігається в АС «ІРЦ».

3.22. У разі встановлення педагогічними працівниками інклюзивно-ресурсного центру наявності у особи особливих освітніх потреб висновок про комплексну оцінку є підставою для складення для неї індивідуальної програми розвитку та надання їй психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг.

3.23. Комплексна оцінка може проводитися перед зарахуванням  з особливими освітніми потребами до закладу дошкільної або загальної середньої освіти. З метою створення у такому закладі умов для навчання особи її батьки (один з батьків) або законні представники звертаються до інклюзивно-ресурсного центру за шість місяців до початку навчального року.

Перед проведенням комплексної оцінки батьки (один з батьків) або законні представники особи можуть звернутися до закладу освіти, який вони обрали, для зарахування особи.

3.24. Повторна комплексна оцінка педагогічними працівниками  інклюзивно-ресурсного центру проводиться у разі:

переходу особи з особливими освітніми потребами з дошкільного закладу освіти в заклад загальної середньої освіти; переведення особи із спеціального закладу дошкільної освіти, спеціального закладу загальної середньої освіти, закладу загальної середньої освіти до інклюзивної (спеціальної) групи закладу дошкільної освіти або інклюзивного (спеціального) класу закладу загальної середньої освіти;

надання рекомендації команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, психолого-педагогічної комісії спеціального закладу загальної середньої освіти щодо наявності успіхів або труднощів у засвоєнні особою освітньої програми.

3.25. У разі коли батьки (один з батьків) або законні представники особи з особливими освітніми потребами не погоджуються з висновком про комплексну оцінку, вони можуть звернутися до відповідного структурного підрозділу з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів органів управління освітою для проведення повторної комплексної оцінки.

Протягом 10 робочих днів з дати звернення батьків (одного з батьків) або законних представників відповідний структурний підрозділ з питань діяльності центру зобов’язаний організувати проведення повторної комплексної оцінки особи з особливими освітніми потребами за місцем її проживання (перебування)/навчання чи в іншому місці за попереднім погодженням з батьками (одним з батьків) або законними представниками.

3.26. Повторна комплексна оцінка проводиться за всіма або окремими напрямами залежно від освітніх потреб особи з особливими освітніми потребами та наявної інформації про її розвиток.

3.27. За результатами повторної комплексної оцінки складається висновок про повторну комплексну оцінку,який зберігається в АС «ІРЦ» що є основою для розроблення індивідуальної програми розвитку особи з особливими освітніми потребами та надання їй психолого-педагогічної допомоги.

Висновок про комплексну оцінку повинен містити категорію (категорії) (тип (типи) її особливих освітніх потреб (труднощів).

 

  1. Організація системного кваліфікованого супроводу, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг особам з особливими освітніми потребами

4.1. Організацію системного кваліфікованого супроводу, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг здійснюють фахівці інклюзивно-ресурсного центру, які:

надають допомогу в організації освітнього процесу для осіб з особливими освітніми потребами, передбаченій її індивідуальною програмою розвитку;

беруть участь у команді психолого-педагогічного супроводу особи в закладі освіти, участь у розробленні її індивідуальної програми розвитку;

надають у разі потреби іншу методичну допомогу педагогічним працівникам закладу освіти та/або допомагають у залученні додаткових спеціалістів, які можуть надати практичну консультативну допомогу у складних випадках, тощо;

консультують батьків (інших законних представників особи) щодо роботи з особою з особливими освітніми потребами вдома;

виконують інші обов’язки відповідно до завдань інклюзивно-ресурсного центру та посадових обов’язків.

4.2. Системний кваліфікований супровід, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг спрямовані на:

запобігання виникненню освітніх труднощів, їх мінімізацію в осіб з особливими освітніми потребами під час освітнього процесу;

соціалізацію осіб з особливими освітніми потребами, розвиток їх самостійності та відповідних компетенцій;

сприяння розвитку потенціалу в осіб з особливими освітніми потребами з подальшим визначенням їх професійної орієнтації;

формування компенсаційних способів діяльності як важливої умови підготовки дітей з особливими освітніми потребами до навчання в закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти;

забезпечення розвитку навичок саморегуляції та саморозвитку дітей з урахуванням наявних знань, умінь і навичок комунікативної діяльності, становлення особистості.

4.3. Тривалість робочого тижня фахівців (консультантів)  інклюзивно-ресурсного центру становить 36 годин на тиждень та включає час, необхідний для виконання ними завдань інклюзивно-ресурсного центру, визначених цим Положенням, та посадових обов’язків, передбачених трудовим договором та/або посадовою інструкцією, зокрема:

проведення комплексної оцінки;

здійснення системного кваліфікованого супроводу;

надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг;

провадження інших видів діяльності, що забезпечують виконання завдань інклюзивно-ресурсного центру, визначених цим  Статутом.

 

  1. Управління інклюзивно-ресурсним центром

5.1. Управління інклюзивно-ресурсного центру здійснюється відповідно до цього Статуту та діючого законодавства.

5.2. Засновник:

5.2.1. Затверджує штатний розпис інклюзивно-ресурсного центру;

5.2.2. Забезпечує створення матеріально-технічних умов, необхідних для функціонування інклюзивно-ресурсного центру;

5.2.3. Проводить моніторинг виконання рекомендацій інклюзивно-ресурсного центру підпорядкованими їм освітніми закладами.

5.3. Уповноважений орган управління:

5.3.1. Затверджує графік роботи інклюзивно-ресурсного центру;

5.3.2. Заслуховує звіт про діяльність інклюзивно-ресурсного центру;

5.4.Керівництво діяльністю інклюзивно-ресурсного центру здійснює директор, який призначається на посаду строком на шість років на конкурсній основі та звільняється з посади засновником інклюзивно-ресурсного центру.

Рішення про проведення конкурсу приймається засновником інклюзивно-ресурсного центру:

  • одночасно з прийняттям рішення про утворення нового інклюзивно-ресурсного центру;
  • не менш як за два місяці до завершення строкового трудового договору, укладеного з директором інклюзивно-ресурсного центру;
  • не пізніше ніж протягом десяти робочих днів з дня дострокового припинення договору, укладеного з директором відповідного інклюзивно-ресурсного центру, чи визнання попереднього конкурсу таким, що не відбувся.

Конкурс на посаду директора інклюзивно-ресурсного центру проводиться відповідно до положення про конкурс, затвердженого засновником.

На посаду директора інклюзивно-ресурсного центру призначається особа, яка має вищу освіту не нижче освітнього ступеня магістра (спеціаліста) за спеціальністю “Спеціальна освіта” (“Корекційна освіта”, “Дефектологія”) або “Психологія” (“Практична психологія”) та стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менш як п’ять років та яка пройшла конкурсний відбір і визнана переможцем конкурсу відповідно до порядку, затвердженого засновником інклюзивно-ресурсного центру.

5.5. Директор інклюзивно-ресурсного центру:

5.5.1.Призначає на посаду працівників інклюзивно-ресурсного центру, звільняє їх із займаної посади відповідно до законодавства, затверджує посадові інструкції працівників інклюзивно-ресурсного центру, заохочує працівників інклюзивно-ресурсного центру і накладає на них дисциплінарні стягнення;

5.5.2. Створює належні умови для продуктивної праці педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру, підвищення їх фахового і кваліфікаційного рівня, впровадження сучасних методик проведення психолого-педагогічної оцінки, новітніх технологій надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг особам з особливими освітніми потребами;

5.5.3.Розпоряджається за погодженням із Засновником в установленому порядку майном інклюзивно-ресурсного центру та його коштами, формує кошторис, укладає цивільно-правові угоди, забезпечує ефективність використання фінансових та матеріальних ресурсів;

5.5.4. Забезпечує охорону праці, дотримання законності у діяльності інклюзивно-ресурсного центру;

5.5.5. Представляє інклюзивно-ресурсний центр у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями;

5.5.6. Подає на затвердження Засновнику проєкти змін до Статуту;

5.5.7. Визначає за погодженням із Засновником граничну чисельність працівників інклюзивно-ресурсного центру;

5.5.8. Встановлює працівникам розміри премій, винагород, надбавок і доплат, передбачених колективним договором та законодавством умовах.

5.5.9. Укладає колективний договір за погодженням з уповноваженим органом органом.

5.5.10. Подає засновнику звіт про діяльність інклюзивно-ресурсного центру.

5.5.11.Видає відповідно до компетенції накази, контролює їх виконання;

5.5.12.Діє від імені інклюзивно-ресурсного центру без довіреності;

5.5.13. Залучає юридичних та фізичних осіб до виконання завдань інклюзивно-ресурсного центру шляхом укладення з ними цивільно-трудових договорів відповідно до своєї компетенції;

5.5.14.Може вносити Засновнику інклюзивно-ресурсного центру пропозиції щодо підвищення ефективності діяльності інклюзивно-ресурсного центру.

5.5.15. Вирішує інші питання діяльності інклюзивно-ресурсного центру у відповідності із законодавством.

 

  1. Кадрове забезпечення

6.1.Діяльність інклюзивно-ресурсного центру забезпечують педагогічні працівники – директор, завідувач філії (за наявності філії), фахівці (консультанти) інклюзивно-ресурсного центру (практичні психологи, вчителі-реабілітологи, вчителі-логопеди, інші вчителі-дефектологи).

У разі коли кількість дітей, які проживають на території територіальної громади перевищує відповідно 7 тис., інклюзивно-ресурсний центр додатково залучає необхідних фахівців. До штатного розпису інклюзивно-ресурсного центру додаткові посади фахівців (консультантів) інклюзивно-ресурсного центру вводяться за рішенням  Засновника із розрахунку 0,5 ставки на кожну додаткову тисячу дитячого населення, яке проживає на території відповідної територіальної громади та яке інклюзивно-ресурсний центр обслуговує.

Штатний розпис інклюзивно-ресурсного центру передбачає посади інших працівників (адміністратор інклюзивно-ресурсного центру, головний бухгалтер, бухгалтер, медсестра, юрист, водій тощо), які забезпечують господарсько-обслуговуючу та іншу діяльність інклюзивно-ресурсного центру.

Штатний розпис інклюзивно-ресурсного центру затверджує  Засновник відповідно до законодавства. До штатного розпису інклюзивно-ресурсного центру додаткові посади вводяться за рахунок спеціального фонду.

6.2.На посади педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру призначаються особи, які є громадянами України, вільно володіють державною мовою, мають вищу педагогічну (психологічну) освіту ступеня магістра (спеціаліста) за спеціальностями “Спеціальна освіта” (“Корекційна освіта”, “Дефектологія”) або “Психологія (“Практична психологія”), стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менш як два роки у порядку, встановленому трудовим законодавством.

6.3.Призначення на посади педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру здійснюється директором інклюзивно-ресурсного центру.

6.4.Обов’язки директора та інших працівників інклюзивно-ресурсного центру визначаються відповідно до законодавства та посадових інструкцій, затверджених директором інклюзивно-ресурсного центру.

6.5.На педагогічних працівників інклюзивно-ресурсних центрів поширюються умови оплати праці, умови надання щорічних відпусток та інші пільги, встановлені законодавством для педагогічних працівників спеціальних закладів загальної середньої освіти.

6.6.У разі потреби інклюзивно-ресурсний центр може залучати додаткових фахівців шляхом укладання цивільно-правових угод.

 

VI Ведення ділової документації інклюзивно-ресурсного центру

7.1. Для організації та обліку роботи педагогічні працівники інклюзивно-ресурсного центру ведуть документацію в електронному вигляді, зокрема:

річний план роботи інклюзивно-ресурсного центру;

річний план роботи працівників інклюзивно-ресурсного центру;

щотижневі графіки роботи  інклюзивно-ресурсного центру та педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру;

звіти педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру про результати надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг особам з особливими освітніми потребами;

журнал обліку заяв (фіксуються в АС «ІРЦ»);

журнал обліку висновків про комплексну оцінку (фіксуються в АС «ІРЦ»);

журнал обліку консультацій;

особові справи осіб, які пройшли комплексну оцінку.

 

  • Матеріально-технічна база та фінансово-господарська діяльність

7.1. Матеріально-технічна база інклюзивно-ресурсного центру включає будівлі, споруди, приміщення, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності, вартість яких відображена у балансі.

7.2. Майно, закріплене за інклюзивно-ресурсним центром, належить йому на праві оперативного управління та не може бути вилученим, якщо інше не передбачено законодавством.

7.3. Фінансово-господарська діяльність інклюзивно-ресурсного центру провадиться відповідно до бюджетного законодавства, законодавства про освіту та інших нормативно-правових актів.

7.4.Джерелами фінансування інклюзивно-ресурсного центру є кошти Засновника, благодійні пожертви юридичних та фізичних осіб, інші джерела, не заборонені законодавством, у тому числі кошти, одержані за надання додаткових освітніх та інших платних послуг, гранти, дарунки, інші надходження, одержані від юридичних та фізичних осіб.

Інклюзивно-ресурсний центр має право надавати платні послуги відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 р. № 796 «Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами освіти, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної і комунальної форми власності» (Офіційний вісник України, 2010 р., № 67, ст. 2410; 2018 р., № 68, ст. 2289).

Надходження, отримані інклюзивно-ресурсним центром за надання платних послуг та за рахунок інших додаткових джерел фінансування, в установленому законодавством порядку використовуються для забезпечення діяльності інклюзивно-ресурсного центру, передбаченої його установчими документами.

Інклюзивно-ресурсний центр самостійно розпоряджається надходженнями від надання платних послуг та інших додаткових джерел фінансування, передбачених його установчими документами.

 

VIII. Повноваження трудового колективу

8.1. Трудовий колектив  інклюзивно-ресурсного центру складається з усіх громадян, які своєю працею беруть участь у його діяльності на основі трудового договору (контракту, угоди) або інших форм, що регулюють трудові відносини працівника із інклюзивно-ресурсним центром.

8.2. Трудові та соціальні відносини трудового колективу з адміністрацією інклюзивно-ресурсного центру регулюються колективним договором.

8.3. Право укладання колективного договору від імені Засновника надається директору інклюзивно – ресурсного центру за погодженням із засновником, а від імені трудового колективу – уповноваженому ним органу.

Сторони колективного договору звітують на загальних зборах колективу не менш ніж один раз на рік.

8.4. Питання щодо поліпшення умов праці, життя і здоров’я, гарантії обов’язкового медичного страхування працівників інклюзивно-ресурсного центру та їх сімей, а також інші питання соціального розвитку вирішуються трудовим колективом відповідно до законодавства, цього Статуту та колективного договору.

8.5. Джерелом коштів на оплату праці педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру є кошти освітньої субвенції з державного бюджету згідно Постанови Кабінету Міністрів від 11 січня 2018 року № 23.

Форми і системи оплати праці, норми праці,  тарифні ставки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат встановлюються у колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством, Генеральною та Галузевою угодами.

Мінімальна заробітна плата працівників не може бути нижчою від встановленого законодавством мінімального розміру заробітної плати.

8.6. Оплата праці працівників інклюзивно – ресурсного центру здійснюється у першочерговому порядку. Усі інші платежі здійснюються інклюзивно-ресурсним центром після виконання зобов’язань щодо оплати праці.

8.7. Працівники інклюзивно – ресурсного центру провадять свою діяльність відповідно до Статуту, колективного договору та посадових інструкцій згідно з законодавством.

 

  1. Припинення діяльності інклюзивно-ресурсного центру

9.1. Діяльність інклюзивно-ресурсного центру припиняється в результаті його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Рішення про реорганізацію або ліквідацію інклюзивно-ресурсного центру приймається Засновником. Припинення діяльності інклюзивно-ресурсного центру здійснюється комісією з припинення (комісією з реорганізації, ліквідаційною комісією), утвореною в установленому законодавством порядку.

9.2. Під час реорганізації інклюзивно-ресурсного центру його права та обов’язки переходять до правонаступника, що визначається Засновником.

9.3. Ліквідація інклюзивно-ресурсного центру здійснюється ліквідаційною комісією призначеною Засновником. З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять усі повноваження з управління справами інклюзивно-ресурсного центру.

9.4.Майно, яке залишилось після задоволення претензій кредиторів та членів трудового колективу, передається Засновнику.

9.5. Ліквідаційна комісія несе відповідальність за шкоду, заподіяну інклюзивно-ресурсного центру, Засновнику, а також третім особам при порушенні законодавства під час ліквідації.

9.6. При ліквідації інклюзивно-ресурсного центру кошти залишені на рахунках підлягають поверненню в бюджет міської ради.

9.7. Інклюзивно-ресурсний центр, вважається реорганізованим (ліквідованим) з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань відповідного запису в установленому порядку.

 

  1. Внесення змін та доповнень до Статуту

10.1. Зміни та доповнення до цього Статуту у разі потреби вносяться Засновником шляхом викладення його у новій редакції та реєструються в установленому законом порядку.

 

 

 

Секретар міської ради                                             І. Жук

 

 

 

Додаток 1

до рішення 11-ї сесії 8 скликання

Старосамбірської міської ради

від 23 вересня 2021 року №725

 

Структура

комунальної установи

«Старосамбірський  інклюзивно-ресурсний центр»

Старосамбірської міської ради

 

п/п

Найменування

посад

Кількість штатних одиниць
1 Директор 1
2 Фахівець (практичний психолог) 3,5
3 Фахівець (вчитель-логопед) 2
4 Фахівець (вчитель – дефектолог) 0,5
5 Фахівець (вчитель – реабілітолог) 1
6 Бухгалтер 1
7 Прибиральник службових приміщень 0,5
Разом: 9,5
8 У разі потреби залучати додаткових фахівців шляхом укладання цивільно-правових угод

 

 

 

 

 

 

Секретар міської ради                                             І. Жук

print

Pin It on Pinterest