СТАРОСАМБІРСЬКА МІСЬКА РАДА
САМБІРСЬКОГО РАЙОНУ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
11-а сесія восьмого скликання
Р І Ш Е Н Н Я
від 23 вересня 2021 р м. Старий Самбір № 766
Про затвердження Стратегії розвитку ЗЗСО I-II ступенів с.Торчиновичі на 2021-2023р.р.
Відповідно до п.2 ст.37 Закону України «Про освіту», Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», та з метою забезпечення безпечного та доступного освітнього середовища, Старосамбірська міська рада
ВИРІШИЛА:
- Затвердити Стратегію розвитку ЗЗСО I-II ступенів с.Торчиновичі на 2021-2023р.р. (додається).
- Контроль за виконанням покласти на постійну комісію з гуманітарних питань (голова комісії – депутат О.Нискогуз).
Міський голова І.Трухим
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням 11-ї сесії 8 скликання Старосамбірської міської ради від 23 вересня 2021р. №766
Міський голова І.Трухим
Стратегія розвитку закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів с.Торчиновичі Самбірського району Львівської області на 2022-2024р.р.
Схвалено рішенням педагогічної ради від 31.08.2021р. (протокол №12 )
Характеристика діяльності закладу освіти
Основним стратегічним баченням розвитку закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів с.Торчиновичі є забезпечення функціонування закладу, у якому не тільки здобувається освіта та формується освітній компонент, а й створюються умови, за яких кожна дитина може реалізувати себе як особистість, може почувати себе вільно, безпечно та реалізувати свої індивідуальні здібності. Стратегія спрямована на виконання Конституції України; Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», інших законодавчих та підзаконних актів законодавства у сфері освіти і науки, рішень ( розпоряджень) засновника, власних установчих документів та для реалізації забезпечення особистісного розвитку суб’єктів освітнього процесу, модернізації змісту, методів, форм навчання і виховання, системи контролю й оцінювання, прийняття управлінських рішень.
Стратегія розвитку закладу на 2022-2024 роки може змінюватися та доповнюватися.
Місія школи: створення безпечного і доступного освітнього середовища для всебічного розвитку та соціалізації учасників освітнього процесу, їх інтелектуальних, творчих, фізичних здібностей на засадах загальнолюдських цінностей, зокрема цінностей Українського народу, Конституції і законів України,формування особистості ,яка займає активну громадську позицію і шанує національні звичаї,традиції та обряди.
Візія: заклад повинен стати простором психологічного комфорту всіх учасників освітнього процесу та їх соціального успіху, який мотивує:
* здобувачів освіти – до позитивних змін у навчанні;
*педагогічних працівників – до професійного росту;
* батьків – до активної свідомої співпраці.
Цінності:
Здоров’я
Гідність
Успішність
Доброчесність
Саморозвиток
Творчість
Партнерство
Патріотизм
Станом на серпень 2021 року в школі навчаються 83 дитини,
Педагогічний колектив налічує 23 педагоги з вищою освітою.
Освітні послуги надають: Старший учитель – 8, «спеціаліст вищої категорії» –15 , «спеціаліст першої категорії» –4 , «спеціаліст другої категорії» – 1,»спеціаліст «-3.
Матеріально-технічне забезпечення закладу освіти:
- Кількість споруд, майстерень, допоміжних приміщень – 1 споруда, 10 класних кімнат, , їдальня (40 місць), власна котельня, підсобні будівлі.
- Комп’ютерний клас – 14 портативних комп’ютерів учнів, 12 планшетів для кабінету розвитку мовлення, 15 персональних комп’ютерів, принтери – 4 штук.
3.Спортивний зал
- Актовий зал
- Кабінети:
5.1.Методичний;
5.2.Фізичний;
5.3.Директора ;
5.4.Учителів.
- Заклад освіти підключено до локальної мережі Інтернет.
- Забезпечено проточною холодною і гарячою водою.
- Забезпечено внутрішніми туалетами.
Створені умови для розвитку ключових компетентностей, а саме: навчальна, культурна, здоров’язберігаюча, інформаційно-комунікативна, соціальна, громадянська, підприємницька форми роботи.
До послуг учнів закладу освіти: бібліотека, спортивна зала, облаштована навчальна майстерня. Створено безпечне освітнє середовище для Нової української школи. Організовано роботу трьох гуртків за інтересами.
Постійно ведеться робота по зміцненню матеріально-технічної бази закладу освіти.
Поряд з цим є ряд невирішених проблем, саме:
- Недостатня кількість демонстраційного обладнання, наочності. :
1.2.географія,фізика,біологія,хімія,фізична культура,історія,трудове навчання.
- Недостатній рівень володіння сучасними комп’ютерними технологіями окремими педагогічними працівниками.
- Слабкі читацькі інтереси учнів.
- Недостатній рівень формування у школярів потреб і навичок. самоосвітньої роботи, здатності до навчання упродовж життя.
- Нерозуміння освітніх і виховних цілей частиною батьками учнів.
- Недостатня відповідальність батьків за навчання та виховання дітей.
Сильні сторони закладу:
- Партнерство між усіма учасниками освітнього процесу.
- Прозорість управління закладом.
- Сприятливе освітнє середовище для навчання та праці.
- Педагогічний досвід та майстерність педколективу.
- Професійне зростання педагогів.
- Використання ІКТ.
7.Можливості для розвитку закладу.
8.Підтримка місцевого підприємця.
Слабкі сторони закладу:
- Матеріально-технічне забезпечення.
- Врахування думки кожного учасника освітнього процесу.
- Відсутність юридичного захисту.
- Низький демографічний рівень на території обслуговування.
Стратегія розвитку закладу на 2022-2024 роки
- Загальні положення
Пріоритетним напрямком сучасної освітньої системи України, що підтверджено сучасними державними законами та нормативними документами, є доступ до якісної освіти, до найкращих світових здобутків у освітній галузі. Концепція Нової української школи, Державний стандарт початкової освіти та Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти орієнтує педагогів на перехід від декларування переваг особистісної моделі до її практичного впровадження. Визначено вимоги до навчальних досягнень учнів, які відповідають змісту і структурі предметних компетентностей (учень знає, розуміє, застосовує, аналізує, виявляє ставлення, оцінює, тощо). Разом із предметною підготовкою за роки здобуття базової загальної середньої освіти діти мають оволодіти ключовими компетентностями: уміння вчитися, спілкуватися державною, мовою; математична і базова компетентності в галузі природознавства; інформаційно – комунікаційна; соціальна і громадянська; загальнокультурна; підприємницька; здоров’язберігаюча.
Діяльність закладу освіти ґрунтується на засадах особистісно – орієнтованого підходів. Відповідно до Концепції Нової української школи заклад освіти працюватиме на засадах «педагогіки партнерства». Основні принципи цього підходу:
– повага до особистості;
– доброзичливість і позитивне ставлення;
– довіра у відносинах;
– діалог – взаємодія – взаємоповага;
– розподілене лідерство (проактивність, право вибору та відповідальність за нього, горизонтальність зв’язків);
– принципи соціального партнерства (рівність сторін, добровільність прийняття зобов’язань, обов’язковість виконання домовленостей).
Основна мета діяльності закладу – це безперервний процес підвищення ефективності освітнього процесу з одночасним урахуванням потреб суспільства, потреб особистості учня. Цьому сприяє застосування новітніх досягнень педагогіки та психології, використання інноваційних технологій навчання, комп’ютеризація освітнього процесу, допрофесійна підготовка здобувача освіти.
- Мета та завдання Стратегії розвитку
Мета: створення умов для забезпечення в закладі освіти якісної, сучасної, індивідуально-орієнтованої системи освіти для дітей з особливими педагогічними потребами відповідно до вимог в суспільстві, запитів особистості й потреб держави; забезпечення ефективного управління розвитком закладу освіти.
Відповідно до загальної мети, місією школи є різнобічний розвиток особистості дитини відповідно до її вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей, формування в неї загальнокультурних і морально-етичних цінностей, ключових і предметних компетентностей, необхідних життєвих і соціальних навичок, що забезпечують її готовність до продовження навчання, життя у демократичному суспільстві. Найціннішим результатом освіти в особистісному вимірі є здорова дитина, мотивована на успішне навчання, дослідницьке ставлення до життя; це учень / учениця, які вміють вчитися з різних джерел і критично оцінювати інформацію, відповідально ставитися до себе та інших людей, усвідомлювати себе громадянином / громадянкою України, вміти реалізувати себе в суспільстві.
На реалізацію визначеної мети спрямовані основні завдання діяльності закладу освіти:
- створення належних умов для функціонування системи освіти закладу освіти, яка забезпечує розвиток, виховання і навчання дитини з особливими освітніми потребами, ґрунтується на єднанні сімейного та суспільного виховання;
- сприяння гуманізації відносин в закладі та сім’ї,
- забезпечення суттєвого зростання якості освіти, створення комплексу умов рівного доступу до неї;
- створення шкільного середовища, що сприятиме прагненню учнів до самопізнання, самоаналізу, саморозвитку;
- модернізація матеріально-технічної бази закладу;
- створення інформаційно-навчального середовища, упровадження новітніх відкритих навчальних систем і відповідних педагогічних технологій;
- створення умов впровадження початкової освіти Нової школи; яка поділяється на два цикли:
- створення умов впровадження базової середньої освіти Нової школи, яка поділяється на два цикли:
- Основні шляхи реалізації Стратегії
Умови реалізації Стратегії
Умовами реалізації пріоритетних напрямів Стратегії є запровадження нових педагогічних та управлінських технологій:
- впровадження системи постійного відстеження динаміки змін в освіті;
- оновлення функцій управління відповідно до нових видів управлінської діяльності;
- реальне забезпечення відкритості та доступності освітньої галузі закладу освіти перед громадськістю.
Очікувані результати реалізації заходів Стратегії
Основними очікуваними результатами вирішення завдань є:
- формування культури спілкування та інформаційної культури учасників освітнього процесу;
- впорядкування інформаційного обміну баз даних;
- мотиваційний аспект набуття знань учнями;
- розвиток соціальної та комунікативної активності учнів;
- формування в учнів навичок ефективного спілкування;
- формування в учнів культури збереження і зміцнення свого здоров’я;
- створення безпечного толерантного шкільного середовища;
- формування системи моніторингу освітнього процесу з метою аналізу стану та динаміки розвитку закладу освіти.
- надання доступу педагогічним працівникам та учням до сучасних інформаційних ресурсів та технологій;
- підняття освітнього процесу на новий якісний рівень;
- залучення громадськості, батьків, учнів до плідної співпраці з метою розвитку закладу освіти.
- Матеріально-технічне та фінансове забезпечення
Стратегія розвитку реалізується в межах загального обсягу видатків, виділених державним,обласним ,місцевим бюджетом на відповідні роки, а також передбачає залучення позабюджетних коштів інвесторів, меценатів, громадських фондів, інших юридичних і фізичних осіб, що не суперечить чинному законодавству України. Матеріально-технічна частина Стратегія щорічно коригуватиметься реальними можливостями бюджетних та позабюджетних надходжень.
Шляхи реалізації Стратегії розвитку закладу
- Проєкт «Освітній процес»
Мета:
- забезпечення умов для інтелектуального, соціального, морального і фізичного розвитку здобувачів освіти;
- створення сприятливого та безпечного освітнього середовища для навчання, самовираження і самореалізації учнів;
- сприяння різнобічному розвитку особистості, індивідуалізації та диференціації навчання;
- розвиток життєвих компетентностей учнів та здатності навчання упродовж життя.
Завдання:
- забезпечення реалізації права громадян на базову загальну середню освіту;
- виконання вимог Державного стандарту базової загальної середньої освіти підготовка учнів до подальшої освіти та трудової діяльності;
- виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина;
- розвиток особистості шляхом залучення до творчої діяльності;
- забезпечення наступності між початковою загальною освітою та базовою загальною середньою освітою.
Пріоритети:
- запровадження сучасних форм і методів навчання;
- забезпечення індивідуального підходу до кожної дитини;
- формування особистості, що базується на знаннях, досвіді, цінностях,
- здібностях, набутих завдяки навчанню і вихованню.
Шляхи реалізації
№ з/п | Зміст роботи | Очікувані результати | Термін виконання | Відповідальні
|
1 | Організація розробки та впровадження методичних рекомендацій щодо моніторингу оцінювання досягнень учнів | Розвиток талантів, здібностей, компетентностей, наскрізних умінь здобувачів освіти | 2022-2024 | Керівництво, педагогічні працівники |
2 | Забезпечення учнів підручниками | Створення оптимальних умов для здобуття освіти | 2022-2024 | Керівництво, завідувач бібліотеки |
3 | Упровадження STEM та STEАM-освіти | Розвиток уміння інтегрувати набуті навички в повсякденне життя та перетворення інформації з однієї форми в іншу | 2022-2023 | Керівництво, педагогічні працівники |
4 | Реалізація Концепції Нової української школи | Створення умов для набуття життєвоважливих компетентностей, формування наскрізних умінь в учнів | 2022-2024 | Керівництво школи, педагогічні працівники |
5 | Залучення батьківської громадськості до стратегічного планування та до участі в освітніх проєктах | Підвищення рівня навченності та вихованості учнів, зміцнення матеріальної бази закладу освіти | 2022-2024 | Керівництво, педагогічні працівники |
6 | Формування національної ідентичності здобувачів освіти | Супровід та підтримка обдарованості у дітей, зокрема формуванню в них життєвих стратегій у сучасному соціумі, обмін досвідом у практичній роботі з дітьми | 2020-2024 | Керівництво, педагогічні працівники |
- Проєкт «Методичне забезпечення освітнього процесу»
Мета:
- підвищення якості методичної роботи з забезпеченням різноманітних форм навчання;
- підвищення ефективності освітнього процесу;
- стимулювання саморозвитку та творчого пошуку педагогічних працівників.
Завдання:
- забезпечення освітнього процесу кадрами з відповідною педагогічною освітою;
- забезпечення цілеспрямованого методичного навчання педагогічних кадрів;
- вдосконалення науково-теоретичної, методичної та психологічної підготовки педагогічних працівників;
- стимулювання педагогічних працівників до саморозвитку та самоосвіти, активізація їх творчого потенціалу.
Пріоритети:
- ефективність методичної роботи;
- інформальна освіта – особиста робота кожного педагогічного працівника;
- участь у методичній роботі – обов’язок кожного педагогічного працівника.
Шляхи реалізації
№ з/п | Зміст роботи | Очікувані результати | Термін виконання | Відповідальні
|
1 | Забезпечення умов для професійного самовдосконалення педагогічних працівників | Підвищення рівня фахової компетентності педагогічних працівників, сприяння їх саморозвитку | 2022-2024 | Керівництво |
2 | Підтримка добровільної сертифікації вчителів початкових класів | Готовність вчителя до інноваційних перетворень у професійній діяльності | 2022-2024 | Керівництво, вчителі початкових класів |
3 | Організація співпраці з установами та закладами України, що надають освітні послуги з підвищення кваліфікації | Постійне підвищення кваліфікації педагогічними працівниками (виконання постанови КМУ від 21.08.2019
№ 800) |
2022-2024 | Керівництво, педагогічні працівники
|
4 | Залучення педагогічних працівників до участі у фахових та методичних заходах Всеукраїнського та обласного рівнів | Підвищення мотиваційної активності, запобігання професійному вигоранню | 2022-2024 | Керівництво |
5 | Вивчення, узагальнення та впровадження досвіду роботи найкращих педагогічних працівників закладу освіти | Підтримка творчої діяльності педпрацівників закладу освіти, розвиток їхньої професійної компетентності, підвищення педагогічної майстерності, оновлення методичного та інформаційного забезпечення освітнього процесу і популяризації кращих педагогічних надбань | 2022-2024 | Керівництво, педагогічні працівники
|
6 | Забезпечення умов для ефективної роботи методичних об’єднань | Підвищення кваліфікаційного рівня педагогічних працівників | 2022 | Керівництво |
7 | Створення умов для оволодіння педагогами інноваційними методиками та технологіями навчання | Використання інноваційних методик у своїй роботі
|
2022-2024 | Керівництво |
8 | Організація і проведення різноманітних методичних заходів для педагогічних працівників | Удосконалення методичної роботи закладу освіти, розвиток здатності педпрацівників до ініціативної, творчої, пошукової діяльності | 2022-2024 | Керівництво, педагогічні працівники
|
9 | Своєчасне надання різноманітних інформаційних послуг та консультацій | Результат роботи вчителя – ефект розвитку учнів | 2022 -2024 | Керівництво |
- Проєкт «Управління закладом освіти»
Мета:
- вироблення стратегії розвитку освітньої системи закладу освіти;
- забезпечення якісних змін в освітньому просторі закладу освіти відповідно до сучасних вимог концепції “Нової української школи”.
Завдання:
- забезпечення оптимальної структури закладу освіти;
- сприяння участі громадськості у формуванні освітньої політики закладу освіти;
- створення умов для зростання професійного рівня педагогічних кадрів;
- вдосконалення навчально-матеріальної бази закладу освіти;
- здійснення систематичного планування, моніторингу та аналізу діяльності закладу освіти.
Пріоритети:
- управління на основі стратегічного планування, організація взаємодії всіх учасників освітнього процесу, мотивація і контроль діяльності;
- забезпечення ефективного управління завдяки впровадженню моніторингового супроводу управлінських процесів;
- залучення громадськості для підвищення ефективності освітнього процесу.
Шляхи реалізації
№ з/п | Зміст роботи | Очікувані результати | Термін виконання | Відповідальні
|
1 | Організація освітнього процесу;
виконання нормативних документів; вдосконалення внутрішньошкільного контролю |
Організація та забезпечення оптимальних, стабільних умов для освітнього процесу | 2022-2024 | Керівництво |
2 | Управління освітнім процесом закладу. Проведення педагогічних рад
|
Об’єднання зусиль педагогічного колективу закладу для підвищення рівня освітньої роботи, упровадження в практику досягнень педагогічної науки й передового педагогічного досвіду | 2022-2024 | Керівництво |
3 | Створення цілісної системи управління, забезпечення якісного рівня контрольно-аналітичної діяльності відповідно до сучасних вимог | Підвищення якості освітнього процесу. Розвиток творчого потенціалу кожного вчителя | 2022-2024 | Керівництво |
4 | Забезпечення ефективної роботи Ради школи | Спільна робота Ради школи та керівництва закладу освіти | 2022-2024 | Керівництво |
5 | Раціональний та доцільний розподіл функціональних обов’язків між керівництвом, педагогічними працівниками | Покращення роботи всіх сфер шкільної діяльності | 2022-2024 | Керівництво |
6 | Забезпечення життєдіяльності закладу освіти | Залучення позабюджетних коштів, покращення роботи з охорони праці та соціального захисту | 2022-2024 | Керівництво |
7 | Здійснення адміністративно-господарської роботи | Покращення матеріально-технічної бази закладу освіти | 2022-2024 | Керівництво |
8 | Звітування директора перед громадськістю, колективом | Постійне інформаційне забезпечення, гласність | 2022-2024 | Керівництво |
9 | Забезпечення систематичного інформаційного супроводу освітнього процесу на шкільному сайті та стендах | Інформованість педагогічних працівників, учнів, батьків у роботі закладу | 2022-2024 | Керівництво |
4.Проєкт «Кадрове забезпечення освітнього процесу»
Мета:
- підвищити престиж педагогічної професії у суспільстві;
- створити систему планомірного поповнення закладу освіти висококваліфікованими спеціалістами та забезпечити високу результативність професійної діяльності педагогічних кадрів;
- створити сприятливі умови для професійної діяльності педагогічних працівників, забезпечити їхні конституційні права.
Завдання:
- оптимізація кадрового забезпечення закладу освіти;
- підвищення ролі педагога у формуванні суспільства;
- підвищення рівня соціально-економічного та фінансового забезпечення підготовки педагогічних працівників, їх професійної діяльності.
Пріоритети:
- обґрунтоване прогнозування потреби в педагогічних працівниках;
- стабілізація кадрового складу закладу освіти;
- підвищення професійного рівня педагогічних працівників;
- поліпшення морального і матеріального стимулювання професійної діяльності педагогічних працівників.
Шляхи реалізації
№ з/п | Зміст роботи | Очікувані результати | Термін виконання | Відповідальні
|
1 | Визначення потреби в педагогічних працівниках | Стабілізація кадрового складу закладу освіти | 2022 | Керівництво |
2 | Стимулювання педагогічних працівників до здобуття спеціальної освіти | Забезпечення гідних умов для здобуття сучасної, доступної та якісної освіти відповідно до вимог суспільства | 2022-2024 | Керівництво |
3 | Надання пріоритету при розподілі педагогічного навантаження педагогам з відповідною спеціальною освітою | Моральне та матеріальне стимулювання вчителів | 2022-2024 | Керівництво |
4 | Забезпечення систематичного підвищення кваліфікації педпрацівників; впровадження сучасних інформаційних технологій | Ріст професійної майстерності, розвиток творчої ініціативи, забезпечення ефективності освітнього процесу | 2022-2024 | Керівництво |
5 | Внесення пропозицій щодо нагородження державними та відомчими нагородами та відзнаками працівників закладу освіти у вищі органи управління освітою | Моральне та матеріальне стимулювання вчителів | 2022-2024 | Керівництво |
6 | Удосконалення професіоналізму та методичної майстерності педагогічних працівників, широкого використання інноваційних технологій | Підвищення якості освіти | 2022-2024 | Керівництво |
7 | Упровадження системи професійно-педагогічної адаптації молодих фахівців | Виявлення найбільш активної, талановитої молоді | 2022-2024 | Керівництво |
8 | Проведення психолого- педагогічних консиліумів, психолого-педагогічних семінарів з метою удосконалення взаємовідносин «педагог – батьки – учень» | Підвищення ролі вчителя у формуванні особистості | 2022-2024 | Керівництво |
9 | Забезпечення участі педагогів у фахових конкурсах з метою висвітлення та розповсюдження передового педагогічного досвіду | Підвищення професійного рівня педагогічних працівників | 2022-2024 | Керівництво |
10 | Організація щорічного моніторингу якості методичної роботи з педагогічними працівниками | Підвищення якості освіти | 2022-2024 | Керівництво |
- Розділ «Інформаційно-освітнє середовище»
Мета:
- забезпечення якості навчання та комплексного підходу до використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у освітньому процесі;
- створення єдиного освітнього інформаційного середовища;
- підготовка учнів до життя та діяльності в умовах інформаційного суспільства, формування в них навичок самостійного пошуку, оцінювання та систематизації інформації.
Завдання:
- модернізація комп’ютерної техніки,
- використання послуг всесвітньої мережі Інтернет;
- широке впровадження в навчальний процес інформаційно-комунікаційних технологій;
- перепідготовка педагогічних кадрів, продовження навчання педагогічних працівників по оволодінню комп’ютерною грамотністю.
Пріоритети:
- впровадження інформаційних технологій в управлінську діяльність;
- комп’ютеризація освітнього процесу.
Шляхи реалізації
№ з/п | Зміст роботи | Очікувані результати | Термін виконання | Відповідальні
|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Підключення всіх користувачів закладу освіти до мережі Інтернет | Забезпечення підвищення якості освіти | 2022 | Керівництво |
2 | Формування баз даних педагогічних працівників, учнів закладу освіти
|
Якісно новий рівень функціонування системи управління освітнім процесом та закладом в цілому | На початку поточного навчального року | Керівництво |
3 | Створення умов для навчання співробітників закладу новим комп’ютерним технологіям | Здійснення розвитку ІКТ компетентностей | 2022-2024 | Керівництво |
4 | Удосконалення шкільного сайту і робота з ним | Організація доступу учнів, педагогічних працівників, батьків, громадськості до сайту закладу освіти Зацікавленість учнів у створенні сторінки або пошуку матеріалу для сайту | 2022-2024 | Керівництво |
5 | Інформатизація методичної роботи школи | Створення електронної бази шкільної бібліотеки та тематичних цифрових архівів інформаційних і методичних ресурсів з навчальних предметів | 2022-2024 | Керівництво |
- Проєкт «Виховна система»
Мета:
- удосконалення та розвиток виховної системи на основі національних та загальнолюдських цінностей з урахуванням найважливіших компонентів освітнього процесу щодо формування особистості, здатної самореалізовуватися в умовах сучасних змін у суспільстві;
Завдання:
- впровадження нових технологій організації виховного процесу в урочній, позаурочній діяльності закладу освіти, спрямованих на розвиток особистості дитини;
- формування національної самоідентичності та міжкультурної толерантності з урахуванням внутрішніх міжетнічних, міжрелігійних відносин і перспектив інтеграції українського суспільства в європейський простір;
- реалізація у процесі роботи особистісно-орієнтованого, діяльнісного, системного, творчого та компетентнісного підходів до організації виховного процесу у шкільному та класному колективах;
- оптимальне поєднання форм організації виховної роботи;
- подальший розвиток діяльності органу дитячого шкільного самоврядування;
- забезпечення єдності навчання й виховання як двох взаємозалежних складових системи освіти;
- формування учня як активного, свідомого, творчого суб’єкта освітнього процесу;
- розвиток системи профорієнтаційної освіти з метою самореалізації особистості в соціумі;
- виховання правової культури в умовах демократичного суспільства;
- залучення до активної екологічної діяльності, формування основ естетичної культури, гармонійний розвиток духовного, фізичного та психічного здоров’я.
Пріоритети:
- створення необхідних умов для розвитку творчого потенціалу особистості, перспектив її саморозвитку в колективі;
- стимулювання ініціативності та життєвої активності дитини;
- виховання на засадах загальнолюдських і національних цінностей
№ з/п
|
Зміст роботи | Очікувані результати | Термін виконання
|
Відповідальні
|
1 | Здійснення виховного процесу відповідно до діючих державних програм, інших нормативних актів, що обумовлюють виховну роботу в закладі освіти | Організація виховного процесу на основі принципів, державних програм, нормативних актів, що дозволяють виховати соціально-активну, освічену, моральну і фізично здорову особистість | 2022-2024 | Керівництво |
2 | Удосконалення системи виховної роботи закладу, впровадження нових технологій та методик виховання учнів | Формування в учнів громадської та правової свідомості, почуття власної гідності, творчого мислення, відповідальності, правових норм, духовного багатства | 2022 | Керівництво |
3 | Забезпечення ефективності профілактики девіантної поведінки дітей та учнівської молоді, спрямування виховного процесу на попередження та подолання тютюнопаління, вживання наркотичних та психотропних речовин, профілактики ВІЛ/СНІДу | Збільшення кількості учнів і батьків, що ведуть здоровий спосіб життя і систематично займаються спортом. Створення оптимальних умов для забезпечення фізичного розвитку особистості, збереження її здоров’я.
|
2022-2024 | Керівництво |
4 | Поєднання організаційно-педагогічної, родинно-сімейної, національно-культурної, просвітницької діяльності педагогічних працівників, батьків, учнів, місцевої громади | Створення гармонійного всебічного розвитку дитини, підготовка її до життя в існуючих соціальних умовах, реалізація її творчого потенціалу, формування у дітей моральних цінностей з позиції добра та справедливості | 2022-2024 | Керівництво |
5 | Формування у підростаючого покоління основи естетичної та екологічної культури, патріотичного, громадянського, національного, трудового виховання | Виховання різнобічно гармонійної особистості готової до виконання громадських і конституційних обов’язків, збереження духовних надбань українського народу, формування особистісних рис громадянина української держави, екологічної культури | 2020-2024 | Керівництво |
6 | Відродження національних свят та обрядів, національних традицій | Формування у молодого покоління національних якостей, важливого ставлення до культурної спадщини, до розвитку суспільства і культури, до відновлення духовних надбань народу | 2022-2024 | Керівництво |
7 | Розширення сфери діяльності учнів шляхом збереження та збільшення мережі гуртків, спортивних секцій, об’єднань за інтересами | Залучення дітей до експедиційної, художньо-практичної, навчально-пізнавальної діяльності | 2022-2024 | Керівництво |
8 | Формування організаторських здібностей особистості, її суспільно-громадського досвіду через залучення школярів до громадської діяльності | Дієве самоврядування в закладі освіти та в класних колективах | 2022-2024 | Керівництво |
9 | Проведення змістовного дозвілля учнівської молоді, спортивних змагань, фестивалів, свят тощо | Розвинені спортивні та творчі здібності учнів | 2022-2024 | Керівництво |
10 | Проведення акцій та операцій зі збереження шкільного майна, трудових десантів
|
Залучення більшості дітей та молоді в організації шкільного життя | 2022-2024 | Керівництво |
11 | Залучення батьків учнів до життя закладу через організацію спільних справ | Збереження та примноження традицій закладу освіти | 2022-2024 | Керівництво |
- Проєкт «Здорова особистість»
Мета програми:
- формування безпечних, комфортних та здорових умов навчання в закладі освіти, освітнього середовища, яке забезпечує оволодіння учнями компетентностями, необхідними для життя, формування культури безпечної та здорової поведінки;
Завдання:
- виховання свідомого ставлення учнів до власного здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності;
- створення здорових та безпечних умов праці для здійснення освітнього процесу;
- проведення просвітницької роботи серед батьків щодо їхньої відповідальності за здоров’я дітей;
- створення умов для якісного харчування дітей;
Пріоритети:
- передача учням сучасних, достовірних знань про здоров’я і здоровий спосіб життя;
- сприяння розповсюдженню знань про здоров’я в школі, родині, навколишньому середовищі;
- залучення школярів до активної пропаганди здорового способу життя серед однолітків за принципом «рівний – рівному»;
№ з/п | Зміст роботи | Очікувані результати | Термін виконання | Відповідальні
|
1 | Побудова безпечного та здорового освітнього середовища в рамках реалізації Концепції Нової української школи для забезпечення прав дітей на освіту, охорону здоров’я, створення умов для надання учням якісних освітніх та медичних послуг | Формування безпечного та здорового освітнього середовища сприятиме кращій реалізації інтелектуального, фізичного, соціального та емоційного розвитку учнів, їх потенціалу | 2022-2024 | Керівництво |
2 | Контроль за станом здоров’я учнів. Моніторинг поглибленого медичного огляду учнів | Забезпечення індивідуального підходу у освітньому процесі, створення умов для сприятливого фізичного та психічного розвитку дітей | 2022-2024 | Керівництво |
3 | Організація режиму дня з урахуванням санітарно-гігієнічних норм | Забезпечення раціонального режиму дня учнів, що впливає на підвищення рівня знань, поліпшення здоров’я. | На початку навчального року | Керівництво |
4 | Підвищення якості проведення організованих занять фізкультурою і спортом учнів із урахуванням індивідуальних фізичних можливостей і особливостей | Позитивна динаміка у формуванні ціннісних орієнтацій учнів на здоровий спосіб життя | 2022-2024 | Керівництво |
5 | Впровадження в практику роботи нетрадиційних методів, методик, альтернативних технологій, освітніх програм щодо формування здорового способу життя здобувачів освіти | Формування навичок здорового способу життя учнів | 2022-2024 | Керівництво |
6 | Проведення індивідуальних, групових, медико-психологічних консультацій з проблем здоров’я
Залучення медичних працівників ФАПу до проведення виховних годин, брейн-рингів, дискусій, предметних вікторин, годин спілкування, тренінгів |
Досягнення високого рівня мотивації учнів щодо ведення здорового способу життя.
Профілактика шкідливих звичок серед підлітків |
2022-2024 | Керівництво |
7 | Забезпечення контролю за порядком, якістю та дотриманням норм харчування дітей в закладі освіти | Організація харчування учнів | 2022-2024 | Керівництво |
8 | Організація профілактичної роботи зі збереження здоров’я учнів. Проведення шкільних змагань з окремих видів спорту та спортивних свят | Формування здорового способу життя учнів | 2022 -2024 | Керівництво |
9 | Залучення учнів до занять спортом у спортивних секціях та гуртках | Формування здорової особистості, набуття учнями навичок здорового способу життя | 2022-2024 | Керівництво |
- Проєкт «Соціально-психологічний супровід»
Мета:
- створення умов для розвитку пізнавальних можливостей та формування інтересів учнів;
- створення доброзичливого клімату в учнівському колективі;
- створення сприятливого психологічного мікроклімату в освітньому середовищі;
- створення умов для різнобічного розвитку особистості;
- соціалізація дітей пільгового контингенту та здійснення соціально-педагогічного патронажу;
- організація корекційної роботи з учнями;
- підвищення рівня психологічних знань педагогічних працівників та батьків.
Завдання:
- скоординувати зусилля педагогів та батьків для повної соціалізації здобувачів освіти;
- здійснювати психологічний супровід всіх учасників освітнього процесу;
- здійснювати профілактичну і консультативну роботу;
- формувати навички здорового способу життя, розвивати здоров’язберігаючі компетентності;
- формувати родинно-сімейні цінності, як необхідної складової духовної культури здобувачів освіти;
- забезпечувати права дітей на здобуття базового рівня загальної середньої освіти шляхом організованого освітнього процесу.
Пріоритети:
- формування громадської позиції учнів;
- успішна соціалізація випускників;
- профілактика негативних явищ та пропаганда здорового способу життя.
Шляхи реалізації
№ з/п | Зміст роботи | Очікувані результати | Термін виконання | Відповідальні
|
1 | Адаптація учнів до соціального середовища шляхом оптимального розвитку потенційних можливостей | Підвищення рівня адаптації учнів | 2022-2024 | Соціальний педагог
Практичний психолог |
2 | Впровадження корекційно-розвивальної програми щодо запобігання і протидії булінгу та насильства «Добре серце» | Покращення сприятливого мікроклімату та формування навичок врегулювання конфліктних ситуацій в учнівському середовищі | 2022-2024 | Соціальний педагог
Практичний психолог |
3 | Організація профілактичної роботи зі збереження здоров’я учнів. Профілактичний проект «Стоп насильству! 16 днів проти насильства» | Формування в учнів здоров’язберігаючих компетентностей
|
2022-2024 | Соціальний педагог
Практичний психолог
|
4 | Виявлення учнів «групи ризику» і дітей, в яких виникають труднощі у навчанні | Покращення соціального розвитку учнів у закладі освіти
|
2022-2024 | Соціальний педагог
Практичний психолог |
5 | Профілактика негативних явищ в учнівському середовищі, формування здоров’язберігаючої та соціальної компетентності | Формування в учнів здоров’язберігаючих компетентностей
|
2022-2024 | Соціальний педагог
Практичний психолог |
7 | Корекція міжособистісних відносин всіх учасників освітнього процесу, профілактика відхилень в індивідуальному розвитку та поведінці | Покращення соціального розвитку учнів
|
2022-2024 | Соціальний педагог
Практичний психолог |
8 | Створення у закладі освіти сприятливого психологічного клімату | Покращення мікроклімату в учнівському середовищі | 2022-2024 | Соціальний педагог
Практичний психолог |
9 | Систематичне відстеження динаміки розвитку учнів на всіх етапах шкільного навчання | Покращення соціального розвитку учнів
|
2022-2024 | Соціальний педагог
Практичний психолог |
9.Розділ «Матеріально-технічне забезпечення освітнього процесу»
Мета програми:
- забезпечення в школі належних умов для навчання і виховання відповідно до сучасних санітарно-гігієнічних, технічних та педагогічних вимог.
Завдання:
- поліпшити умови експлуатації та утримання будівлі закладу освіти;
- виконати капітальні та поточні ремонти за новітніми технологіями, які передбачають тривалий гарантійний термін експлуатації;
- забезпечити відповідно до сучасних санітарно-гігієнічних, інженерно-технологічних вимог безпечні умови для навчання та життєдіяльності в
закладі освіти;
- забезпечити заклад освіти сучасними меблями, комп’ютерною технікою, корекційно-розвивальним обладнанням відповідно до санітарно-гігієнічних та естетичних вимог, створити сприятливі та комфортні умови для організації освітнього процесу
Пріоритети:
- здійснення заходів щодо модернізації матеріально-технічної бази закладу освіти.
Очікувані результати:
- оновлення матеріально-технічної бази закладу освіти;
- створення сприятливих умов для організації освітнього процесу.
№ з/п
|
Зміст роботи | 2022 | 2023 | 2024 | Відповідальні
|
1 | Проведення технічного аналізу стану приміщень школи | + | + | + | Керівництво |
2 | Проведення поточного ремонту:
– навчальних кабінетів, – спортивного залу, – бібліотеки, – їдальні, – допоміжних приміщень, – ремонт підлоги, заміна покриття, – туалетів, – коридорів, сходових клітин; – тротуарної доріжки ; – коридору 1 та 2 поверхів
|
+ | + | + | Керівництво |
3 | Благоустрій шкільного подвір’я: капітальний ремонт допоміжних приміщень, побудова дровітні , улаштування клумб | + | + | + | Керівництво |
4 | Проведення ревізії та реконструкції освітлення (заміна ламп, вимикачів, розеток, плафонів) | + | + | + | Керівництво |
5 | Проведення ревізії та реконструкції теплопостачання | + | + | + | Керівництво |
6 | Проведення капітального ремонту:
– системи опалення шкільного корпусу(заміна тепломережі та батарей) – даху школи – спортивної зали |
+ |
|
|
|
7 | Проведення інвентаризації шкільного майна | + | + | + | Керівництво |
8 | Поточний ремонт:
– навісу та головного входу до приміщення школи ; -кухні шкільної їдальні |
+ |
+ |
|
Керівництво |
9 | Придбання:
– шкільні меблі; – мультимедійний комплекс; – компьютерна техніка – телевізор; – дидактичний матеріал для НУШ; – ксерокс |
+ + + + +
|
+ + +
+
+ |
+ + +
+
|
Керівництво |
10 | Придбання обладнання та меблів для харчоблоку:
– виробничі стелажі, – -електроплити
– витяжка електрична; – посуд – виробничі столи; – мийки з нержавіючої сталі |
+ + + + +
+ + + + |
+ +
|
+ +
+ + |
Керівництво |
11 | Придбання обладнання та інвентарю для господарчих робіт:
-набір інструментів для ремонту – електроінструменти; |
+
+ |
+
+ |
+
+ |
Керівництво |
12 | Здійснення ремонту комп’ютерної техніки | + | + | + | Керівництво |
13 | Придбання спортивного інвентарю | + | + | + | Керівництво |
14 | Забезпечення необхідними засобами для прибирання (халати, дезинфікуючі та миючі засоби) | + | + | + | Керівництво |
15 | Забезпечення прибиральним інвентарем (лопати, граблі, віники, відра тощо) | + | + | + | Керівництво |
16 | Забезпечення медикаментами та канцтоварам | + | + | + | Керівництво |
17 | Забезпечення дотримання техніки безпеки і протипожежної безпеки учасниками освітнього процесу (створення безпечного середовища | + | + | + | Керівництво |
Секретар міської ради І.Жук