«

»

Вер 19

Про зміну найменування НВК «Заклад загальної середньої освіти І-ІІ ступенів – заклад дошкільної освіти імені Дмитра Петрини с.Торгановичі» та затвердження Статуту закладу в новій редакції

СТАРОСАМБІРСЬКА МІСЬКА РАДАСАМБІРСЬКОГО РАЙОНУ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18-а сесія восьмого скликання 

Р І Ш Е Н Н Я

 від 06 вересня 2022 року                м .Старий Самбір                          1072

Про зміну найменування НВК «Заклад загальної середньої освіти І-ІІ ступенів – заклад дошкільної освіти імені Дмитра Петрини с.Торгановичі» та затвердження Статуту закладу в новій редакції    

Відповідно до ст.9 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про освіту» та ст. 35 Закону України «Про повну загальну середню освіту», Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та з метою приведення у відповідність до норм чинного законодавства України у сфері освіти, Старосамбірська міська рада               

ВИРІШИЛА:

1.      Змінити найменування навчально-виховного комплексу «Заклад загальної середньої освіти І-ІІ ступенів – заклад дошкільної освіти імені Дмитра Петрини с.Торгановичі» Старосамбірської міської ради Самбірського району Львівської області (код ЄДРПОУ 22385756, адреса вул.Центральна, 27, с.Торгановичі, Самбірський район, Львівська область, 82080) на «Торгановицька гімназія імені Дмитра Петрини Старосамбірської міської ради Самбірського району Львівської області». 2.      Затвердити Статут Торгановицької гімназії імені Дмитра Петрини Старосамбірської міської ради Самбірського району Львівської області, виклавши його в новій редакції (додається).3.      Директору Торгановицької гімназії імені Дмитра Петрини Старосамбірської міської ради Самбірського району Львівської області забезпечити подання необхідних документів для державної реєстрації зміни назви.4.      Контроль за виконанням даного рішення покласти на депутатську комісію з гуманітарних питань (голова комісії – О. Нискогуз).                  Міський голова                                               Ігор ТРУХИМ

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішенням 18-ї сесії 8 скликання

Старосамбірської  міської ради

від 06 вересня 2022р. №1072

 

 

Міський голова                                             

 

 

Ігор ТРУХИМ

 

 

СТАТУТ

Торгановицької гімназії імені Дмитра Петрини

 Старосамбірської міської ради

Самбірського району

Львівської області

(НОВА РЕДАКЦІЯ)

 

 

 

 

 

 

Прийнято

загальними зборами

трудового  колективу

від 4 травня 2022 року

протокол №1

Голова зборів ________ О.Качалуп

 

 

 

 

 

 

2022

 

І. Загальні положення

1.1. Торгановицька гімназія імені Дмитра Петрини Старосамбірської міської ради Самбірського району Львівської області (далі – заклад освіти) є комунальним закладом загальної середньої освіти, який забезпечує здобуття освіти на таких рівнях:

– дошкільна освіта – передбачає виконання здобувачами освіти вимог Базового компонента дошкільної освіти (КВЕД 85.10);

– початкова освіта (1-4 класи) (початкова школа) – перший рівень повної загальної середньої освіти, що передбачає виконання учнем вимог до результатів навчання, визначених державним стандартом початкової освіти (КВЕД 85.20);

– базова середня освіта (5-9 класи) (гімназія) – другий рівень повної загальної середньої освіти, що передбачає виконання учнем вимог до результатів навчання, визначених державним стандартом базової середньої освіти (КВЕД 85.31).

Торгановицька гімназія імені Дмитра Петрини Старосамбірської міської ради Самбірського району Львівської області – це заклад освіти, який знаходиться в комунальній власності Старосамбірської міської ради Самбірського району Львівської області та є правонаступником навчально-виховного комплексу «Заклад загальної середньої освіти I-II ступенів – заклад дошкільної освіти імені Дмитра Петрини с.Торгановичі Самбірського району Львівської області».

1.2. Повна назва: Торгановицька гімназія імені Дмитра Петрини Старосамбірської міської ради Самбірського району Львівської області.

Скорочена назва: Торгановицька гімназія.

1.3. Торгановицька гімназія імені Дмитра Петрини Старосамбірської міської ради Самбірського району Львівської області є юридичною особою, має печатку, штамп, самостійний баланс, може мати рахунок в установах банку, ідентифікаційний номер, є неприбутковою організацією.

1.4. Місцезнаходження закладу освіти:

вул. Центральна, 27

с. Торгановичі,

Самбірський район,

Львівська область, 82080

(0238) 67-185

1.5. Засновником закладу освіти є Старосамбірська міська рада Самбірського району Львівської області (далі – Засновник), яка здійснює повноваження, визначені законами України та іншими нормативними документами.

Засновник або уповноважений ним орган здійснює матеріально-технічне забезпечення закладу освіти, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування дітей, проводить його комплектування технічним, технологічним та іншим обладнанням.

1.6. Головною метою діяльності закладу освіти є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної, початкової та базової загальної середньої освіти, а також здійснення державної політики в галузі освіти, забезпечення фізичного та психічного здоров’я дітей, розвиток творчих здібностей та інтересів здобувачів освіти.

1.7. Головним завданням діяльності закладу освіти є:

  • створення умов для різнобічного розвитку дітей дошкільного та шкільного віку, збереження та зміцнення їх фізичного і психічного здоров’я; формування гармонійної особистості;
  • виховання громадянина України;
  • формування основних норм загальнолюдської моралі;
  • створення умов для здобуття безперервної дошкільної, початкової та базової загальної середньої освіти в обсязі державних стандартів;
  • здобуття дітьми 5-річного віку обов’язкової дошкільної освіти;
  • забезпечення соціальної адаптації дошкільнят та готовності їх продовжувати освіту;
  • виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
  • формування і розвиток соціально зрілої творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;
  • виховання в здобувачів освіти поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина;
  • розвиток особистості здобувачів освіти, їх здібностей і обдарувань, наукового світогляду;
  • реалізація права дитини на вільне формування політичних і світоглядних переконань;
  • виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я здобувачів освіти.

1.8. Заклад освіти у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими нормативно-правовими актами, власним Статутом.

1.9. Заклад освіти самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України та власним Статутом.

1.10. Заклад освіти несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:

  • безпечні умови дошкільної і загальноосвітньої діяльності;
  • дотримання державних стандартів дошкільної та загальної середньої освіти;
  • дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;
  • дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально-технічної бази.

1.11. Заклад освіти складається з двох підрозділів: закладу дошкільної освіти та закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів.

Заклад дошкільної освіти забезпечує належний рівень дошкільної освіти дітей віком від 2 до 6 (7) років (для дітей з особливими освітніми потребами можливий інший вік), відповідно до вимог Базового компоненту дошкільної освіти.

Заклад загальної середньої освіти І-ІІ ступенів забезпечує відповідний рівень загальноосвітньої підготовки учнів згідно з вимогами Державного стандарту початкової та загальної середньої освіти.

1.12. У закладі освіти визначена українська мова навчання.

1.13. Заклад освіти має право:

  • проходити в установленому порядку інституційний аудит;
  • проводити внутрішній моніторинг;
  • визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу;
  • визначати варіативну частину робочого навчального плану;
  • в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні освітні програми;
  • використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників освітнього процесу;
  • надавати освітні та інші платні послуги на договірній основі, згідно з переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України;
  • отримувати фінансування різних видів та матеріальні цінності з різних джерел, не заборонених законодавством.

1.14. У закладі освіти можуть бути створені та функціонувати методичні об’єднання; творчі групи вчителів, вихователів, вчителів та батьків, учнівське самоврядування. Даний перелік може змінюватися або доповнюватися.

1.15. Медичне обслуговування та харчування здобувачів освіти у закладі освіти забезпечується відповідно до чинного законодавства.

Заклад освіти може мати у своєму штаті медичних працівників.

1.16. Взаємовідносини закладу освіти з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладаються між ними.

 

  1. Зарахування та відрахування здобувачів освіти до закладу освіти

2.1. Зарахування учнів до закладу освіти здійснюється на безконкурсній основі і, як правило, відповідно до території обслуговування за наказом директора на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють, а також свідоцтва про народження (копії), медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей дошкільного віку і дітей, які вступають до першого класу), документа для встановлення батьківської плати для дітей дошкільного віку.

2.2. У закладі дошкільної освіти функціонують дві групи: молодша, старша або різновікові.

2.3. Дошкільні групи можуть комплектуватися за різновіковими ознаками.

2.4. Зарахування дітей до закладу дошкільної освіти проводиться відповідно до електронної черги та з дотриманням норм чинного законодавства.

2.5. Комплектування дошкільних груп дітьми проводиться перед початком навчального року, а прийом – протягом року, в міру вивільнення місць.

2.6. Відрахування дітей з групи може здійснюватись:

  • на підставі медичного висновку про стан здоров’я дитини, що виключає можливість її перебування в групі;
  • якщо дитина не відвідує групу без поважних причин більше місяця;
  • за бажанням батьків або осіб, які їх заміняють;
  • у разі несплати без поважних причин батьками або особами, які їх замінюють, плати за харчування протягом двох місяців.

2.9. За дитиною зберігається місце у разі її хвороби, карантину, хвороби або відпустки матері, на час чергової відпустки батьків або осіб, які їх замінюють, а також у літній період.

2.10. До першого класу зараховуються, як правило, діти з шести років. Діти, яким на початок навчального року виповнилося сім років, повинні розпочинати здобуття початкової освіти цього ж навчального року.

2.11. Особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття початкової освіти з іншого віку, а тривалість здобуття ними дошкільної, початкової та базової середньої освіти може бути подовжена за заявою батьків чи осіб, які їх заміняють, з доповненням освітньої програми корекційно-розвитковим складником.

2.12. Діти, які не проживають на території обслуговування, можуть бути зараховані до закладу освіти у відповідний клас.

2.13. Переведення здобувачів освіти закладу освіти до наступного класу (групи) чи їх випуск із заклду освіти здійснюється у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.

2.14. У разі вибуття здобувача освіти або перехід на навчання до іншого закладу освіти, його батьки або особи, які їх замінюють, подають директору заяву із зазначенням причини вибуття та довідку, що підтверджує факт зарахування дитини до іншого закладу освіти (для здобувачів початкової та базової середньої освіти).

2.15. Мережу класів закладу освіти затверджує Засновник.

2.16. Діти з особливими освітніми потребами, які проживають на території обслуговування закладу освіти, мають право на першочергове зарахування до нього в порядку, визначеному законодавством, для здобуття дошкільної, початкової та базової середньої освіти.

2.17. До закладу освіти для здобуття початкової та базової середньої освіти у порядку, визначеному законодавством, обов’язково зараховуються всі діти, які:

  • проживають на території обслуговування закладу освіти;
  • є рідними братами та/або сестрами дітей, які здобувають освіту в цьому закладі освіти;
  • є дітьми працівників цього закладу освіти.

 

ІІІ. Організація освітнього процесу

3.1.Освітній процес у закладі освіти організовується відповідно до Законів України “Про освіту”, «Про дошкільну освіту», «Про повну загальну середню освіту», інших актів законодавства, освітньої програми (освітніх програм) і річного плану роботи закладу освіти, та спрямовується на виявлення та розвиток здібностей та обдарувань особистості, її індивідуальних здібностей, досягнення результатів навчання, прогресу в розвитку, зокрема формування і застосування відповідних компетентностей, визначених державними стандартами.

3.2. На кожному рівні освіти (дошкільної, початкової, базової) освітній процес організовується в безпечному освітньому середовищі та здійснюється з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей, їхніх особливих освітніх потреб.

3.3.Заклад освіти розробляє та використовує в освітній діяльності одну освітню програму на кожному рівні освіти або наскрізну освітню програму, розроблену для декількох рівнів освіти.

Освітні програми можуть бути розроблені на основі відповідної типової освітньої програми або освітніх програм, розроблених суб’єктами освітньої діяльності, науковими установами, фізичними чи юридичними особами і затверджених центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти відповідно до вимог законодавства.

Рішення про використання закладом освіти освітньої програми, розробленої на основі типової освітньої програми або іншої освітньої програми, приймається педагогічною радою закладу освіти.

Освітня програма закладу освіти схвалюється педагогічною радою закладу освіти та затверджується його керівником.

3.4. Відповідно до освітньої програми закладу та робочого навчального плану педагогічні працівники планують свою освітню діяльність за навчальними програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України, а також добирають науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби, які мають забезпечити виконання освітніх завдань на кожному рівні освіти.

3.5. Освітній процес у закладі освіти організовується в межах навчального року, що розпочинається у День знань – 1 вересня, триває не менше 175 навчальних днів і закінчується не пізніше 1 липня наступного року. Якщо 1 вересня припадає на вихідний день, навчальний рік розпочинається у перший за ним робочий день.

3.6. З 1 червня по 31 серпня у закладі дошкільної освіти триває оздоровчий період.

3.7. Структура і тривалість навчального року, навчального тижня, навчального дня, занять, відпочинку між ними, форми організації освітнього процесу визначаються педагогічною радою закладу освіти в межах часу, передбаченого освітньою програмою, відповідно до обсягу навчального навантаження, встановленого робочим навчальним планом, та з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей, особливостей регіону тощо.

3.8. Режим роботи закладу дошкільної освіти, початкової та базової середньої освіти, групи продовженого дня погоджується педагогічною радою закладу освіти та затверджується його керівником.

Заклад освіти працює за п’ятиденним робочим тижнем. Вихідні дні – субота, неділя. Щоденний графік роботи: 8.00 – 19.00.

Безперервна навчальна діяльність учнів закладу початкової та базової середньої освіти не може перевищувати 35 хвилин (для 1 року навчання), 40 хвилин (для 2-4 років навчання), 45 хвилин (5-12 років навчання), крім випадків, визначених законодавством. Тривалість занять в дошкільних групах не може перевищувати 20-25 хвилин.

Розклад уроків (занять) в закладі освіти складається на семестр відповідно до робочих навчальних планів за відповідною освітньою програмою та з метою створення оптимального режиму роботи здобувачів освіти і педагогічних працівників з дотриманням санітарних норм. Розклад уроків (занять) затверджується керівником закладу.

3.9. Режим роботи закладу дошкільної освіти становить 10,5 годин.

3.10. Тривалість канікул у закладі освіти протягом навчального року не може становити менше 30 календарних днів.

3.11. З метою належної організації освітнього процесу у закладі освіти формуються класи та/або групи, у тому числі спеціальні, інклюзивні, з дистанційною, вечірньою формою здобуття освіти, з навчанням мовою корінного народу чи національної меншини України поряд із державною мовою.

У разі звернення батьків дитини з особливими освітніми потребами інклюзивний клас (група) утворюється в обов’язковому порядку.

Спеціальний клас (група) утворюється керівником закладу освіти за погодженням із Засновником або уповноваженим ним органом.

3.12. За письмовими зверненнями батьків здобувачів освіти керівник закладу освіти приймає рішення про утворення групи (груп) подовженого дня, у тому числі інклюзивної та/або спеціальної, фінансування якої (яких) здійснюється за кошти Засновника та за інші кошти, не заборонені законодавством.

Порядок утворення та організації діяльності груп подовженого дня визначається центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

3.13. Індивідуальна освітня траєкторія здобувача освіти формується шляхом визначення власних освітніх цілей, а також запропонованих закладом освіти:

  • форм освіти;
  • навчальних планів та програм;
  • навчальних предметів (інтегрованих курсів), інших освітніх компонентів, у тому числі вибіркових, і рівнів їх складності;
  • форм організації освітнього процесу, методів, засобів навчання;
  • темпів засвоєння освітньої програми та/або послідовності вивчення окремих навчальних предметів (інтегрованих курсів).

Індивідуальна освітня траєкторія здобувача освіти реалізується з урахуванням необхідних для цього ресурсів, наявних у закладу освіти та інших суб’єктів освітньої діяльності, зокрема тих, що забезпечують здобуття освіти за мережевою формою здобуття освіти. Індивідуальна освітня траєкторія здобувача освіти реалізується на підставі індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану, що розробляється педагогічними працівниками у взаємодії з учнем та/або його батьками, схвалюється педагогічною радою закладу освіти, затверджується його керівником та підписується батьками.

3.14. Виховний процес є невід’ємною складовою освітнього процесу у закладі освіти і ґрунтується на загальнолюдських цінностях, культурних цінностях Українського народу, цінностях громадянського (вільного демократичного) суспільства, принципах верховенства права, дотримання прав і свобод людини і громадянина.

Єдність навчання, виховання і розвитку здобувачів освіти забезпечується спільними зусиллями всіх учасників освітнього процесу.

3.15. Кожен здобувач освіти має право на справедливе, неупереджене, об’єктивне, незалежне, недискримінаційне та доброчесне оцінювання результатів його навчання незалежно від виду та форми здобуття ним освіти.

Основними видами оцінювання результатів навчання учнів є формувальне, поточне, підсумкове (тематичне, семестрове, річне) оцінювання, державна підсумкова атестація.

Формувальне, поточне та підсумкове оцінювання результатів навчання здобувачів освіти на предмет їх відповідності вимогам навчальної програми, вибір форм, змісту та способу оцінювання здійснюють педагогічні працівники закладу освіти.

Підсумкове оцінювання результатів навчання учнів за сімейною (домашньою) формою здійснюється не менше двох разів на рік.

Річне оцінювання та державна підсумкова атестація здійснюються за системою оцінювання, визначеною законодавством, а результати такого оцінювання відображаються у свідоцтві досягнень, що видається учневі щороку у разі переведення його на наступний рік навчання.

3.16. Оцінювання відповідності результатів навчання учнів, які завершили здобуття початкової, базової середньої освіти, вимогам державних стандартів здійснюється шляхом державної підсумкової атестації.

3.17. Зміст, форми і порядок проведення державної підсумкової атестації визначаються і затверджуються центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

3.18. Оцінювання результатів навчання учня з особливими освітніми потребами здійснюється згідно із загальними критеріями оцінювання та з урахуванням індивідуального навчального плану (за наявності).

3.19. Система та загальні критерії оцінювання результатів навчання здобувачів освіти визначаються центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

3.20. Після завершення навчання за освітньою програмою відповідного рівня та на підставі результатів річного оцінювання і державної підсумкової атестації здобувачі освіти отримують такі документи про освіту:

  • свідоцтво про початкову освіту;
  • свідоцтво про базову середню освіту.

3.21. За особливі успіхи у навчанні, дослідницькій, пошуковій, науковій діяльності, культурних заходах, спортивних змаганнях тощо до здобувачів освіти можуть застосовуватися різні види морального та/або матеріального заохочення і відзначення.

Рішення про заохочення (відзначення) здобувача освіти приймає педагогічна рада закладу освіти з дотриманням принципів об’єктивності та справедливості.

 

  1. IV. Учасники освітнього процесу

4.1. Учасниками освітнього процесу є:

  • здобувачі освіти;
  • педагогічні працівники та інші спеціалісти закладу освіти;
  • батьки здобувачів освіти;
  • фізичні особи, які провадять освітню діяльність;
  • асистент дитини з особливими освітніми потребами;
  • інші особи, передбачені законодавством та залучені до освітнього процесу в порядку, що встановлюється закладом освіти.

4.2.Права та обов’язки здобувачів освіти

Здобувачі освіти мають право на:

  • навчання впродовж життя та академічну мобільність;
  • індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладів освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;
  • якісні освітні послуги;
  • справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;
  • відзначення успіхів у своїй діяльності;
  • свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;
  • безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;
  • повагу людської гідності;
  • захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;
  • отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування);
  • користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;
  • доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;
  • участь в учнівському самоврядуванні закладу освіти;
  • інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.

4.3.На час виробничого навчання і практики здобувачам освіти забезпечуються робочі місця, безпечні та нешкідливі умови праці відповідно до освітніх програм і угод між закладами освіти та підприємствами, установами, організаціями, що надають місця для проходження виробничого навчання і практики. Під час проходження виробничого навчання і практики забороняється використовувати працю здобувачів освіти для цілей, не передбачених освітньою програмою.

4.4. Здобувачі освіти зобов’язані:

  • виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;
  • поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;
  • відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;
  • дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності);
  • повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

4.5. Здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством.

4.6. Залучення здобувачів освіти під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі в заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, дозволяється лише за згодою батьків чи осіб, які їх заміняють, та у випадках, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України.

4.7. Педагогічні працівники та інші особи, які залучаються до освітнього процесу, мають право на:

  • академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;
  • педагогічну ініціативу;
  • розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;
  • користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;
  • підвищення кваліфікації, перепідготовку;
  • вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;
  • доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;
  • відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;
  • справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;
  • захист професійної честі та гідності;
  • індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами закладу освіти;
  • безпечні і нешкідливі умови праці;
  • подовжену оплачувану відпустку;
  • участь у громадському самоврядуванні закладу освіти;
  • участь у роботі колегіальних органів управління закладу освіти;
  • захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю.

4.8. Педагогічні працівники та інші особи, які залучаються до освітнього процесу, зобов’язані:

  • постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;
  • виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;
  • сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;
  • дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі;
  • дотримуватися педагогічної етики;
  • поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
  • настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
  • формувати у здобувачів освіти усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
  • виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;
  • формувати у здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
  • захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психологічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладів освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;
  • додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, виконувати свої посадові обов’язки;
  • повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування);
  • проходити атестацію та сертифікацію відповідно до чинного законодавства.

4.9. Педагогічні працівники та інші особи, які залучаються до освітнього процесу, мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством, колективним договором, трудовим договором та/або установчими документами закладу освіти.

4.10. Права та обов’язки інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, визначаються законодавством, відповідними договорами та/або установчими документами закладу освіти.

4.11. Відволікання педагогічних працівників та інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, від виконання професійних обов’язків не допускається, крім випадків, передбачених законодавством.

4.12. На посади педагогічних працівників приймаються особи, фізичний і психічний стан яких дозволяє здійснювати педагогічну діяльність та які мають освітню та/або професійну кваліфікацію, що відповідає встановленим законодавством, зокрема професійним стандартом (за наявності), кваліфікаційним вимогам до відповідних посад педагогічних працівників.

4.13. Призначення на посаду, звільнення з посади педагогічних та інших працівників закладу освіти, інші трудові відносини регулюються законодавством про працю, Законами України “Про освіту”, “Про повну загальну середню освіту”, “Про дошкільну освіту” та іншими законодавчими актами.

4.14. Обсяг педагогічного навантаження педагогів визначається відповідно до законодавства і затверджується керівником закладу освіти.

4.15. Директор закладу освіти призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, навчально-дослідними ділянками, права та обов’язки яких визначаються нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України, правилами внутрішнього розпорядку тощо.

4.16. Педагогічні працівники та обслуговуючий персонал закладу освіти несуть відповідальність за життя, фізичне та психічне здоров’я здобувачів освіти згідно чинного законодавства.

4.17. Працівники, які систематично порушують Статут, Правила внутрішнього трудового розпорядку, не виконують посадових обов’язків, умови колективного договору або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно чинного законодавства.

4.18. Батьки здобувачів освіти мають право:

  • захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;
  • звертатися до закладів освіти, органів управління освітою з питань освіти;
  • обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;
  • брати участь у громадському самоврядуванні закладу освіти, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу освіти;
  • завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;
  • брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;
  • отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, у тому числі щодо надання соціальних та психолого-педагогічних послуг особам, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування), про результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності;
  • подавати керівництву або засновнику закладу освіти заяву про випадки булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;
  • вимагати повного та неупередженого розслідування випадків булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу.

4.19. Батьки здобувачів освіти зобов’язані:

  • виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;
  • сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;
  • поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;
  • дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;
  • формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;
  • настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
  • формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
  • виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;
  • дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності);
  • сприяти керівництву закладу освіти у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування);
  • виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.

4.20. Інші учасники освітнього процесу мають поважати право батьків виховувати своїх дітей відповідно до власних релігійних і філософських переконань, а заклад освіти має враховувати відповідні переконання під час організації та реалізації освітнього процесу, що не повинно порушувати права, свободи та законні інтереси усіх учасників освітнього процесу.

4.21. Інші права та обов’язки батьків здобувачів освіти можуть встановлюватися законодавством, установчими документами закладу освіти і договором про надання освітніх послуг (за наявності).

4.22. За невиконання учасниками освітнього процесу своїх обов’язків, порушення Статуту, Правил внутрішнього трудового розпорядку чи інших внутрішніх документів, які регулюють роботу закладу освіти, на них можуть накладатися стягнення відповідно до чинного законодавства.

 

  1. V. Управління закладом освіти

5.1. Управління закладом освіти здійснюють:

  • засновник або уповноважений ним орган;
  • керівник закладу освіти;
  • педагогічна рада;
  • вищий колегіальний орган громадського самоврядування закладу освіти.

5.2. Засновник закладу освіти або уповноважений ним орган (особа):

  • приймає рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію, зміну типу закладу освіти, затверджує статут (його нову редакцію), укладає засновницький договір у випадках, визначених законом;
  • укладає строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти, обраним (призначеним) у порядку, встановленому законодавством та установчими документами закладу освіти;
  • розриває строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти з підстав та у порядку, визначених законодавством та установчими документами закладу освіти;
  • затверджує положення про конкурс на посаду керівника закладу освіти та склад конкурсної комісії;
  • приймає рішення про проведення конкурсу на посаду керівника закладу освіти;
  • затверджує за поданням закладу освіти стратегію розвитку такого закладу;
  • фінансує виконання стратегії розвитку закладу освіти, у тому числі здійснення інноваційної діяльності закладом освіти;
  • забезпечує оприлюднення всієї публічної інформації відповідно до вимог законів України;
  • затверджує кошторис та приймає фінансовий звіт закладу освіти у випадках та порядку, визначених законодавством;
  • здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти;
  • здійснює контроль за дотриманням установчих документів закладу освіти;
  • забезпечує створення у закладі освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;
  • здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками;
  • здійснює контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти; розглядає скарги про відмову у реагуванні на випадки булінгу (цькування) за заявами здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та приймає рішення за результатами розгляду таких скарг; сприяє створенню безпечного освітнього середовища в закладі освіти та вживає заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу;
  • реалізує інші права, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.

5.3. Засновник або уповноважений ним орган (особа) не має права втручатися в діяльність закладу освіти, що здійснюється ним у межах його автономних прав, визначених законом та установчими документами.

5.4. Засновник або уповноважений ним орган (особа) може делегувати окремі свої повноваження органу управління закладу освіти та/або наглядовій (піклувальній) раді закладу освіти.

5.5. Засновник закладу освіти зобов’язаний:

  • забезпечити утримання та розвиток матеріально-технічної бази заснованого ним закладу освіти на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов;
  • у разі реорганізації чи ліквідації закладу освіти забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти;
  • забезпечити відповідно до законодавства створення в закладі освіти безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами.

5.6. Керівником закладу освіти може бути особа, яка є громадянином України, вільно володіє державною мовою, має вищу освіту ступеня не нижче магістра, стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років, організаторські здібності, стан фізичного і психічного здоров’я, що не перешкоджає виконанню професійних обов’язків, пройшла конкурсний відбір та визнана переможцем конкурсу відповідно до чинного законодавства.

5.7. Не може обіймати посаду керівника закладу загальної середньої освіти особа, яка:

  • є недієздатною або цивільна дієздатність якої обмежена;
  • має судимість за вчинення злочину;
  • позбавлена права обіймати відповідну посаду;
  • за рішенням суду визнана винною у вчиненні корупційного правопорушення;
  • за рішенням суду визнана винною у вчиненні правопорушення, пов’язаного з корупцією;
  • підпадає під заборону, встановлену Законом України “Про очищення влади”.

5.8. Керівник закладу освіти має право:

  • діяти від імені закладу без довіреності та представляти заклад у відносинах з іншими особами;
  • підписувати документи з питань освітньої, фінансово-господарської та іншої діяльності закладу;
  • приймати рішення щодо діяльності закладу в межах повноважень, визначених законодавством та строковим трудовим договором, у тому числі розпоряджатися в установленому порядку майном закладу та його коштами;
  • призначати на посаду, переводити на іншу посаду та звільняти з посади працівників закладу освіти, визначати їхні посадові обов’язки, заохочувати та притягати до дисциплінарної відповідальності, а також вирішувати інші питання, пов’язані з трудовими відносинами, відповідно до вимог законодавства;
  • визначати режим роботи закладу;
  • ініціювати перед Засновником або уповноваженим ним органом питання щодо створення або ліквідації структурних підрозділів;
  • видавати відповідно до своєї компетенції накази і контролювати їх виконання;
  • укладати угоди (договори, контракти) з фізичними та/або юридичними особами відповідно до своєї компетенції;
  • звертатися до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти із заявою щодо проведення позапланового інституційного аудиту, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або громадської акредитації закладу;
  • забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;
  • забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
  • забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю закладу освіти;
  • сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування закладу освіти;
  • сприяє здоровому способу життя здобувачів освіти та працівників закладу освіти;
  • забезпечує створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування), у тому числі:
  • з урахуванням пропозицій територіальних органів (підрозділів) Національної поліції України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, головного органу у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику, служб у справах дітей та центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді розробляє, затверджує та оприлюднює план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;
  • розглядає заяви про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та видає рішення про проведення розслідування; скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вживає відповідних заходів реагування;
  • забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування);
  • повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти;
  • приймати рішення з інших питань діяльності закладу освіти.

5.9. Керівник закладу загальної середньої освіти зобов’язаний:

  • виконувати Закон України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про повну загальну середню освіту» та інші акти законодавства, а також забезпечувати та контролювати їх виконання працівниками закладу, зокрема в частині організації освітнього процесу державною мовою;
  • планувати та організовувати діяльність закладу загальної середньої освіти;
  • розробляти проект кошторису та подавати його засновнику або уповноваженому ним органу на затвердження;
  • надавати щороку засновнику пропозиції щодо обсягу коштів, необхідних для підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
  • організовувати фінансово-господарську діяльність закладу загальної середньої освіти в межах затвердженого кошторису;
  • забезпечувати розроблення та виконання стратегії розвитку закладу загальної середньої освіти;
  • затверджувати правила внутрішнього розпорядку закладу;
  • затверджувати посадові (робочі) інструкції працівників закладу освіти;
  • організовувати освітній процес та видачу документів про освіту;
  • затверджувати освітню (освітні) програму (програми) закладу освіти відповідно до чинного законодавства;
  • створювати умови для реалізації прав та обов’язків усіх учасників освітнього процесу, в тому числі реалізації академічних свобод педагогічних працівників, індивідуальної освітньої траєкторії та/або індивідуальної програми розвитку учнів, формування у разі потреби індивідуального навчального плану;
  • затверджувати положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в закладі освіти, забезпечити її створення та функціонування;
  • забезпечувати розроблення, затвердження, виконання та моніторинг виконання індивідуальної програми розвитку учня;
  • контролювати виконання педагогічними працівниками та здобувачами освіти освітньої програми, індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану;
  • забезпечувати здійснення контролю за досягненням здобувачами освіти результатів навчання, визначених державними стандартами повної загальної середньої освіти, Базовим компонентом дошкільної освіти, індивідуальною програмою розвитку, індивідуальним навчальним планом;
  • створювати необхідні умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами;
  • сприяти проходженню атестації та сертифікації педагогічними працівниками;
  • створювати умови для здійснення дієвого та відкритого громадського нагляду (контролю) за діяльністю закладу загальної середньої освіти;
  • сприяти та створювати умови для діяльності органів громадського самоврядування в закладі загальної середньої освіти;
  • формувати засади, створювати умови, сприяти формуванню культури здорового способу життя учнів та працівників закладу освіти;
  • створювати в закладі освіти безпечне освітнє середовище, забезпечувати дотримання вимог щодо охорони дитинства, охорони праці, вимог техніки безпеки;
  • організовувати харчування та сприяти медичному обслуговуванню здобувачів освіти відповідно до законодавства;
  • забезпечувати відкритість і прозорість діяльності закладу загальної середньої освіти, зокрема шляхом оприлюднення публічної інформації відповідно до вимог чинного законодавства;
  • здійснювати зарахування, переведення, відрахування здобувачів освіти, а також їх заохочення (відзначення) та притягнення до відповідальності відповідно до вимог законодавства;
  • організовувати документообіг, бухгалтерський облік та звітність відповідно до законодавства;
  • звітувати щороку на загальних зборах (конференції) колективу про свою роботу та виконання стратегії розвитку освіти;
  • виконувати інші обов’язки, покладені на нього законодавством, засновником, установчими документами закладу освіти, колективним договором, строковим трудовим договором.

5.10. Керівник закладу загальної середньої освіти має права та обов’язки педагогічного працівника, визначені Законом України “Про освіту”, та несе відповідальність за виконання обов’язків, визначених законодавством, установчими документами закладу освіти і строковим трудовим договором.

5.11. Керівник закладу освіти обирається на посаду за результатами конкурсу, що проводиться відповідно до вимог чинного законодавстві та положення про конкурс, затвердженого Засновником або уповноваженим ним органом (посадовою особою).

5.12. Трудовий договір з керівником закладу освіти укладається на шість років на підставі рішення конкурсної комісії. Після закінчення строку, на який укладено строковий трудовий договір, трудові відносини припиняються та не можуть бути продовжені на невизначений строк. З особою, яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше, укладається трудовий договір строком на два роки. Після закінчення строку дії такого строкового трудового договору та за умови належного його виконання сторони мають право продовжити строк дії відповідного строкового трудового договору ще на чотири роки без проведення конкурсу. Особа не може бути керівником одного і того ж закладу освіти більше ніж два строки підряд.

5.13. Керівник закладу освіти звільняється з посади у зв’язку із закінченням строку трудового договору або достроково відповідно до вимог законодавства та умов укладеного трудового договору.

5.14. Підставами для дострокового звільнення керівника закладу освіти, які повинні бути передбачені у трудовому договорі, є:

  • порушення вимог чинного законодавства щодо мови освітнього процесу;
  • порушення вимог статей 30 і 31Закону України “Про освіту”;
  • порушення прав здобувачів освіти чи працівників, встановлене рішенням суду, яке набрало законної сили;
  • систематичне неналежне виконання інших обов’язків керівника;
  • неусунення у визначений строк порушень вимог законодавства, виявлених під час інституційного аудиту чи позапланового заходу державного нагляду (контролю).

5.15. Педагогічна рада є основним постійно діючим колегіальним органом управління закладу освіти.

Педагогічна рада утворюється за наявності не менше трьох педагогічних працівників. Усі педагогічні працівники зобов’язані брати участь у засіданнях педагогічної ради. Головою педагогічної ради є керівник закладу освіти.

5.16. Педагогічна рада:

  • схвалює стратегію розвитку закладу освіти та річний план роботи;
  • схвалює освітню (освітні) програму (програми), зміни до неї (них) та оцінює результати її (їх) виконання;
  • схвалює правила внутрішнього розпорядку, положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти;
  • приймає рішення щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;
  • приймає рішення щодо переведення здобувачів освіти на наступний рік навчання, їх відрахування, притягнення до відповідальності за невиконання обов’язків, а також щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів та інших учасників освітнього процесу;
  • розглядає питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, професійної майстерності, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, формує та затверджує річний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
  • приймає рішення щодо визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічного працівника, отриманих ним поза закладами освіти, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою;
  • приймає рішення щодо впровадження в освітній процес педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
  • може ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту, громадської акредитації, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або освітньої діяльності закладу освіти;
  • розглядає інші питання, віднесені законом та/або статутом закладу освіти до її повноважень.

5.17. Засідання педагогічної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її складу. Рішення з усіх питань приймаються більшістю голосів від її складу. У разі рівного розподілу голосів голос голови педагогічної ради є визначальним. Рішення педагогічної ради оформлюються протоколом засідання, який підписується головою та секретарем педагогічної ради.

Рішення педагогічної ради, прийняті в межах її повноважень, вводяться в дію наказами керівника закладу освіти та є обов’язковими до виконання всіма учасниками освітнього процесу у закладі освіти.

5.18. Піклувальну раду може бути утворено за рішенням Засновника або уповноваженого ним органу на визначений Засновником строк.

Піклувальна рада сприяє виконанню перспективних завдань розвитку закладу, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії закладу з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, громадськістю, громадськими об’єднаннями, юридичними та фізичними особами.

5.19. Піклувальна рада:

  • аналізує та оцінює діяльність закладу освіти і його керівника;
  • розробляє пропозиції до стратегії та перспективного плану розвитку закладу освіти та аналізує стан їх виконання;
  • сприяє залученню додаткових джерел фінансування, що не заборонені законом;
  • проводить моніторинг виконання кошторису закладу освіти і вносить відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду керівником закладу освіти;
  • має право звернутися до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти щодо проведення позапланового інституційного аудиту закладу освіти;
  • може вносити Засновнику закладу освіти подання про заохочення керівника закладу освіти або притягнення його до дисциплінарної відповідальності з підстав, визначених законом;
  • здійснює інші повноваження, визначені установчими документами закладу освіти.

5.20. Піклувальна рада діє на підставі положення, затвердженого Засновником закладу освіти.

5.21. У закладі освіти можуть діяти:

  • органи самоврядування працівників закладу освіти;
  • органи самоврядування здобувачів освіти;
  • органи батьківського самоврядування;
  • інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.

5.22. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу освіти є загальні збори (конференція) колективу закладу освіти, які скликаються не менше одного разу на рік та формуються з уповноважених представників усіх учасників освітнього процесу (їх органів самоврядування – за наявності).

Інформація про час і місце проведення загальних зборів (конференції) колективу закладу освіти розміщується в закладі освіти та оприлюднюється на офіційному вебсайті закладу освіти не пізніше ніж за один місяць до дня їх проведення.

5.23. Загальні збори трудового колективу:

  • розглядають та схвалюють проект колективного договору;
  • затверджують правила внутрішнього трудового розпорядку;
  • визначають порядок обрання, чисельність, склад і строк повноважень комісії з трудових спорів;
  • обирають комісію з трудових спорів.
  • щороку заслуховують звіт керівника закладу освіти, оцінюють його діяльність і за результатами оцінки можуть ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу освіти.

Загальні збори трудового колективу можуть утворювати комісію з питань охорони праці та здійснювати інші повноваження, визначені законодавством.

5.24. Рішення загальних зборів трудового колективу підписуються головуючим на засіданні та секретарем.

Рішення загальних зборів трудового колективу, прийняті в межах їх повноважень, є обов’язковими до виконання всіма працівниками закладу освіти.

5.25. У закладі освіти може діяти учнівське самоврядування з метою формування та розвитку громадянських, управлінських і соціальних компетентностей учнів, пов’язаних з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту, здорового способу життя тощо.

5.26. Органи учнівського самоврядування мають право:

  • брати участь в обговоренні питань удосконалення освітнього процесу, науково-дослідної роботи, організації дозвілля, оздоровлення, побуту та харчування;
  • проводити за погодженням з керівником закладу освіти організаційні, просвітницькі, наукові, спортивні, оздоровчі та інші заходи та/або ініціювати їх проведення перед керівництвом закладу освіти;
  • брати участь у заходах (процесах) із забезпечення якості освіти відповідно до процедур внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
  • захищати права та інтереси учнів, які здобувають освіту у закладі освіти;
  • вносити пропозиції та/або брати участь у розробленні та/або обговоренні плану роботи закладу освіти, змісту освітніх і навчальних програм;
  • через своїх представників брати участь у засіданнях педагогічної ради з усіх питань, що стосуються організації та реалізації освітнього процесу.

5.27. У своїй діяльності органи учнівського самоврядування керуються законодавством, правилами внутрішнього розпорядку та положенням про учнівське самоврядування закладу освіти (за наявності).

Рішення органу учнівського самоврядування виконується учнями на добровільних засадах.

5.28. У закладі освіти може діяти батьківське самоврядування. Батьківське самоврядування здійснюється батьками учнів як безпосередньо, так і через органи батьківського самоврядування, з метою захисту прав та інтересів учнів, організації їх дозвілля та оздоровлення, громадського нагляду (контролю) в межах повноважень, визначених цим Законом та статутом закладу освіти.

Батьки мають право утворювати різні органи батьківського самоврядування (в межах класу, закладу освіти, за інтересами тощо).

Батьки можуть розглядати будь-які питання і приймати рішення, крім тих, що належать до компетенції інших органів управління чи органів громадського самоврядування закладу освіти.

Рішення органу батьківського самоврядування виконується батьками виключно на добровільних засадах.

Рішення органу батьківського самоврядування з питань організації освітнього процесу та/або діяльності закладу освіти можуть бути реалізовані виключно за рішенням керівника закладу освіти, якщо таке рішення не суперечить законодавству.

 

VІ. Матеріально-технічна база та фінансово-господарська діяльність закладу освіти

6.1. Матеріально-технічна база закладу освіти включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі.

6.2. Майно закладу освіти належить йому на правах власності, повного господарського відання або оперативного управління відповідно до чинного законодавства і Статуту закладу освіти та укладених ним угод.

6.3. Заклад освіти, відповідно до чинного законодавства, безоплатно користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.

6.4. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна закладу освіти проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані закладу освіти внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.

6.5. Для здійснення освітньої діяльності закладу освіти можуть надаватися в користування спортивні об’єкти, культурні, оздоровчі та інші заклади безоплатно та на правах оренди.

6.6. Фінансово-господарська діяльність закладу освіти здійснюється на основі його кошторису.

6.7. Фінансування закладу освіти здійснюється за рахунок коштів Засновника.

6.9. Фінансування закладу освіти може здійснюватись також за рахунок додаткових джерел фінансування відповідно до чинного законодавства.

6.8. Додатковими джерелами фінансування закладу освіти можуть бути:

  • кошти фізичних та юридичних осіб;
  • благодійні внески юридичних та фізичних осіб;
  • кошти, одержані за надання платних послуг, відповідно до переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами освіти;
  • інші джерела, не заборонені чинним законодавством.

6.9. Організацію ведення бухгалтерського обліку закладу освіти здійснює Засновник у порядку, визначеному законодавством.

6.10. Звітність про діяльність закладу освіти забезпечується відповідно до чинного законодавства.

 

VII. Контроль за діяльністю закладу освіти

7.1. Державний контроль за діяльністю закладу освіти здійснюється з метою реалізації єдиної державної політики в сфері освіти та спрямований на забезпечення інтересів суспільства щодо належної якості освіти та освітньої діяльності. Державний контроль за діяльністю закладу освіти здійснюється центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальними органами.

7.2. Центральний орган виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальні органи проводять інституційний аудит закладу освіти відповідно до чинного законодавства.

7.3. Контроль за окремими аспектами діяльності закладу освіти здійснюють контролюючі органи у відповідності до законодавства України.

7.4. У закладі освіти може проводитись громадський нагляд (контроль) відповідно до чинного законодавства.

 

VIІI. Міжнародне співробітництво

8.1. Заклад освіти має право укладати договори про співробітництво, встановлювати прямі зв’язки із закладами освіти, підприємствами, установами, організаціями, науковими установами системи освіти іноземних країн, міжнародними підприємствами, установами, організаціями, фондами тощо.

8.2. Заклад освіти може брати участь в реалізації міжнародних проектів і програм.

 

ІХ. Реорганізація, ліквідація і перепрофілювання закладу освіти

9.1. Рішення про реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу освіти приймає його Засновник.

9.2. У разі реорганізації чи ліквідації закладу освіти Засновник зобов’язаний забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти на відповідному рівні освіти.

9.3. Реорганізація і ліквідація закладу освіти допускаються лише після громадського обговорення проекту відповідного рішення Засновника.

9.4. При ліквідації або реорганізації закладу освіти його працівникам і здобувачам освіти гарантується дотримання їх прав та інтересів відповідно до чинного законодавства.

print

Pin It on Pinterest