СТАРОСАМБІРСЬКА МІСЬКА РАДА
САМБІРСЬКОГО РАЙОНУ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
18-а сесія восьмого скликання
Р І Ш Е Н Н Я
від 06 вересня 2022р. м. Старий Самбір № 1077
Про затвердження Стратегії розвитку ЗЗСО I-II ступенів с.Великосілля Старосамбірської міської ради Самбірського району Львівської області на 2022-2027 роки
Відповідно до п.2 ст.37 Закону України «Про повну загальну середню освіту», Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та з метою забезпечення безпечного та доступного освітнього середовища, Старосамбірська міська рада
ВИРІШИЛА:
1.Затвердити Стратегію розвитку закладу загальної середньої освіти I-II ступенів с.Великосілля Старосамбірської міської ради Самбірського району Львівської області на 2022-2027 роки.
- Контроль за виконанням даного рішення покласти постійну комісію з гуманітарних питань (голова комісії – депутат О.Нискогуз).
Міський голова Ігор ТРУХИМ
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням 18-ї сесії 8 скликання Старосамбірської міської ради від 06 вересня 2022р. №1077
Міський голова Ігор ТРУХИМ
Стратегія розвитку закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів села Великосілля Старосамбірської міської ради Самбірського району Львівської області на 2022-2026 роки
2022
ЗМІСТ
І. ВСТУП.
ІІ. ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ.
ІІІ. ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ:
- Забезпечення комфортних і безпечних умов освітнього процесу.
- Створення освітнього середовища, вільного від будь – яких форм насильства та дискримінації.
- Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору.
- Шляхи реалізації.
ІV. СИСТЕМА ОЦІНЮВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ:
- Наявність відкритої, прозорої і зрозумілої для здобувачів освіти системи оцінювання їх навчальних досягнень.
- Застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування результатів навчання кожного здобувача освіти.
- Спрямовування системи оцінювання на формування у здобувачів освіти відповідальності за результати свого навчання, здатності до самооцінювання.
- Шляхи реалізації.
V.ОЦІНЮВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ:
- Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти.
- Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників.
- Налагодження співпраці зі здобувачами освіти, їх батьками, працівниками закладу освіти.
- Організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності.
- Шляхи реалізації.
VІ. УПРАВЛІНСЬКІ ПРОЦЕСИ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ:
- Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань.
- Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм.
- Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей професійного розвитку педагогічних працівників.
- Організація освітнього процесу на засадах дитиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою.
- Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності.
Шляхи реалізації.
VІІ. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ
ВСТУП
Стратегія розвитку (далі – Стратегія) закладу освіти І-ІІ ступенів села Великосілля Старосамбірської міської ради Самбірського району Львівської області на 2022-2026н.р спрямована на виконання:
- Конституції України;
- Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про Національну програму інформатизації», «Про основні засади молодіжної політики», «Про охорону дитинства»;
- Національної програми «Освіта України ХХІ століття»;
- Національної доктрини розвитку освіти;
- Національної програми «Діти України»
- Державних стандартів початкової, базової і повної загальної середньої освіти;
- Конвенції про права дитини;
- Постанови Кабінету Міністрів «Порядок підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників»
Стратегія визначає мету, зміст, завдання та проблеми закладу, конкретизує перелік основних напрямів і заходів з реалізації стратегічних завдань. Основним стратегічним баченням розвитку закладу є створення та розвиток закладу під загальним гаслом «Школа для дітей», що передбачає подальше функціонування закладу, у якому не тільки здобувається освіта та формується знаннєвий компонент, а й створюються умови, за яких кожна дитина може реалізувати себе як особистість, може почувати себе вільно, безпечно та реалізувати свої індивідуальні здібності. Стратегія спрямована на забезпечення особистісного розвитку суб’єктів освітнього процесу, модернізації змісту, методів, форм навчання і виховання, системи контролю й оцінювання, прийняття управлінських рішень.
Стратегія розвитку закладу на 2022-2026н.р. може доповнюватися.
МІСІЯ ШКОЛИ:
Місія закладу загальної середньої освіти І-ІІ ст. с.Великосілля – це створення повноцінних умов для всебічного розвитку здобувачів освіти, що враховують їх можливості, обдарування, рівень розвитку, інтереси та здібності. Освітній процес закладу зорієнтовується на самореалізацію дитини, формування її конкурентоспроможності у майбутньому, реалізація права на якісну освіту, що забезпечить розкриття власних нахилів та здібностей. Врахування індивідуальності, творчих здібностей та уподобань дитини як підґрунтя для її адаптації у житті та суспільстві.
ВІЗІЯ ШКОЛИ:
Концентрація освітнього процесу на формуванні основних ціннісних орієнтирах, толерантності та створення моделі ненасильницької поведінки; формуванні особистості, яка здатна приймати відповідальні рішення, навчатися протягом життя, мислити рефлексивно та творчо, що гнучко адаптується до змін.
ОСНОВНІ ЦІЛІ:
- підвищення якості освітніх послуг;
- розвиток впровадження у закладі інноваційних підходів, форм, методів і засобів навчання;
- забезпечення компетентнісного підходу до викладання та системи оцінювання предметів
- забезпечення ефективної взаємодії та співпраці всіх учасників освітнього процесу;
- побудова міжособистісних стосунків між педагогами, дітьми та батьками на принципах дитиноцентризму;
- активізація діяльності закладу в освітньому просторі громади та регіону;
- продовження формування позитивного іміджу освітнього закладу;
- розбудова внутрішньої системи забезпечення якості освіти за напрямками «Освітнє середовище», «Оцінювання здобувачів освіти», «Педагогічна діяльність педагогічних працівників», «Управлінська діяльність».
ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ:
- підвищити якість освітніх послуг відповідності до Державних стандартів освіти;
- здійснювати освітній процес відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів, здібностей учнів;
- забезпечити збереження та зміцнення здоров’я дітей;
- підтримувати дітей та молодь з особливими освітніми потребами;
- продовжити розвивати ефективну, постійно діючу систему безперервної освіти педагогів;
- оптимізувати систему дидактичного та матеріально-технічного забезпечення навчального процесу;
- удосконалювати системи активного включення сім’ї в процес самовизначення, самореалізації учнів;
- розвивати досвід партнерства, волонтерства, самоврядування з метою інтенсифікації розвитку й удосконалення освітнього середовища;
- вдосконалення розвивального та мотиваційного простору школи.
І. ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ
Стратегічні завдання:
- оптимізувати внутрішні та зовнішні ресурси освітнього середовища;
- активніше залучати педагогічних та соціальних партнерів для рішення завдань підвищення якості освіти;
- використовувати соціокультурне оточення з метою розвитку загального світогляду учнів;
- освоювати різні форми комунікації та співпраці з метою відкритості школи контактам з іншими установами, організаціями, підприємствами.
SWOT аналіз освітнього середовища
Напрямок | Сильні сторони, позитивні тенденції | Слабкі сторони, проблеми, що потребують вирішення | |||||||
|
|
14. Придбання вогнегасників; 15. Влаштування системи внутрішньої сигналізації; 16. Встановлення системи протипожежної сигналізації. 17. Встановлення блискавковідведення 18. Оброблення горища вогнетривкими речовинами. 19. Придбання меблів до класних кімнат: столів, стільців, шаф. |
|||||||
2.Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації | 1. Проводяться комплексні заходи з протидії булінгу:
Розробляється план заходів щодо протидії булінгу у закладі; ·Інформування школярів, їх батьків, учителів та інших учасників освітнього процесу про запровадження відповідальності за вчинення булінгу (цькування) та вироблення небайдужості до проблеми булінгу; На сайті школи оприлюднено порядок реагування на звернення про випадки булінгу, план заходів щодо попередження булінгу, зразок заяви щодо реагування на випадки булінгу; Здійснюється оцінка поширення булінгу в школі. 1.Здійснюється розвиток навичок толерантного спілкування. 2.Проводяться заходи щодо розвитку навичок конструктивного вирішення конфліктних ситуацій. 3.Проводиться робота щодо формування знань з правил безпечної поведінки в мережі Інтернет. 4.Розроблено та оприлюднено правила поведінки для здобувачів освіти. |
1.Створення дієвої системи роботи з батьками щодо розуміння проблем булінгу.
2.Налагодження співпраці з громадськими та державними організаціями по організації просвітницької роботи щодо попередження випадків булінгу. |
|||||||
3.Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору | 1. У школі забезпечено вільний доступ до навчального корпусу шляхом облаштування пандусу.
2. У ЗО відсутні діти з особливими освітніми потребами. |
1. Відсутня можливість пересування між поверхами дітям з порушенням опорно-рухового апарату (підйомники, ліфт).
2. Відсутня кнопка виклику. 3. Потрібен санвузол для дітей з ООП. 3. Вдосконалення методик роботи з учнями з ООП шляхом підвищення квалі-фікації педагогічних працівників. 4. Пристосування території школи для перебування дітей з ООП. |
|||||||
Шляхи реалізації
Зміст заходів | Термін
виконання |
Відповідальні | Примітка | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
До 2024р.
До 2025р.
До 2023р.
Постійно |
Засновник керівник
Засновник, керівник Засновник керівник Засновник керівник
Засновник керівник
керівник Засновник
Засновник керівник
Засновник керівник
дирекція
Педагогічні працівники, Дирекція |
ІІ. СИСТЕМА ОЦІНЮВАННЯ УЧНІВ
Стратегічні завдання:
- підвищити якість освітніх послуг відповідності до Державних стандартів освіти;
- здійснювати освітній процес відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів, здібностей учнів;
- вимоги до оцінювання результатів навчання мають визначати з урахуванням компетентнісного підходу до навчання, в основу якого покладені ключові компетентності;
- ґрунтувати оцінювання на позитивному підході, що передбачає врахування рівня досягнень учня.
SWOT аналіз системи оцінювання учнів
Напрямок | Сильні сторони, позитивні тенденції | Слабкі сторони, проблеми, що потребують вирішення | ||||||
|
1. У своїй роботі педагогічні працівники користуються нормативними документами, а саме: Наказ МОНУ від 21.08.2013 р. №1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти” зі змінами; Наказ МОНУ від 13.07.2021рр. 3813 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти».
2. Формувальне оцінювання використовується для учнів початкової школи. 3. На початку навчального року, семестру, вивчення нового розділу педагогічні працівники ознайомлюють учнів з критеріями оцінювання навчальних досягнень. 4. При проведенні контрольних видів робіт педагогічні працівники ознайомлюють здобувачів освіти з критеріями оцінювання. 5. При виставленні оцінки педагогічні працівники аналізують роботу учня, чітко проговоривши сильні та слабкі сторони роботи учня. 6. Аналіз роботи учня ґрунтується на позитивному підході, аналізується не лише результат, а й процес вивчення навчального матеріалу. 7. Враховується індивідуальний поступ здобувача освіти. |
1. Не всі вчителі оприлюднюють критерії оцінювання, правила та процедури оцінювання навчальних досягнень.
2. Не завжди освітній процес спрямовується на формування і розвиток ключових компетентностей, а переважно на перевірку знаннєвого компоненту 3. Посилення ролі особистісного чинника в засвоєнні навчального матеріалу. 4. Педагогічні працівники більшу увагу приділяють обсягу засвоєних знань, а не тому, як ці знання використовуються для вирішення прикладних завдань. 5. Частка вчителів, які застосовують систему оцінювання, спрямовану на реалізацію компетентнісного підходу, невелика. Проте з кожним роком таких учителів стає більше. 6. Удосконалення методик формувального оцінювання. 7. Оприлюднити критерії оцінювання на сайті ЗО. |
||||||
2. Застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування результатів навчання кожного здобувача освіти | 1. Класними керівниками ведеться моніторинг досягнень учнів класу (для ознайомлення батьків раз на місяць в щоденнику робиться звіт навчальних досягнень учня).
2. Педагогічними праців-никами відстежується особистий поступ кожного учня, що формує позитивну самооцінку, відзначають досягнення, підтримують бажання навчатися, запобігають побоюванням помилятися. Учителі початкової школи з цією метою формують портфоліо учнів. 3. Питання моніторингу навчальних досягнень учнів виноситься на засідання педагогічної ради, нарад при директорові. 4. Адміністрацією школи передбачено річним планом моніторингові дослідження якості знань здобувачів освіти: 5. Учнів 5-х класів з метою виявлення рівня адаптації до навчання в середній школі; 6. Учнів 5-9 класів з предметів інваріативної частини навчальних планів з метою виявлення рівня сформованості знань та дотримання критеріїв оцінювання; 7.Учнів 4 класів з предметів ДПА з метою виявлення рівня сформованості знань та дотримання критеріїв оцінювання; 8.Учнів 9 класів з предметів ДПА з метою виявлення рівня сформованості знань та дотримання критеріїв оцінювання; |
1. Не завжди вчителі проводять глибокий аналіз результатів моніторингових досліджень, інколи цей аналіз носить формальний характер. | ||||||
3. Спрямовування системи оцінювання на формування у здобувачів освіти відповідальності за результати свого навчання, здатності до само оцінювання. | 1.Педагогічними працівни-ками у співпраці з батьками формується відповідальне ставлення учнів до результатів своєї роботи.
2. Вивчаються пропозиції щодо використання електронного щоденника 3.На уроках педагогічними працівниками використо-вуються прийоми само-оцінювання навчальної діяльності здобувачів освіти, що формує відповідальне ставлення до освітнього процесу. 4.Під час канікул педагогічні працівники проводять консультування учнів, які мають проблеми в навчанні. Ведеться робо-та з обдарованими дітьми з метою якісної підготовки до предметних олімпіад, конкурсів, змагань. |
1. Робота з батьками щодо формування відповідального ставлення до навчання потребує активізації, батьки повинні стати партнерами в даному напрямку роботи.
2. Більшої уваги по-требують прийоми самооцінювання на уроках. Більшу увагу вчителям необхідно приділяти учням, що мають низький рівень знань, через індивідуальні завдання, роботу на канікулах з даної категорією здобувачів освіти. 3. Вести сторінку само-врядування на сайті ЗО. |
Шляхи реалізації
Зміст заходів | Термін виконання | Відповідальні | Примітка | ||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
ІІІ.ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ
Стратегічні завдання:
- продовжити розвивати ефективну, постійно діючу систему безперервної освіти педагогів;
- оптимізувати систему дидактичного та матеріально-технічного забезпечення освітнього процесу;
- підвищити відповідальність кожного за результати своєї професійної діяльності;
SWOT аналіз педагогічної діяльності педагогічних працівників закладу освіти
Напрямок | Сильні сторони, позитивні тенденції | Слабкі сторони, проблеми, що потребують вирішення | |||||||||||||||||||
|
|
1. Не всі учні та батьки розуміють сутність поняття академічної доброчесності та відповідальність за її порушення. |
Шляхи реалізації
Зміст заходів |
|
Відповідальні | Примітка | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Постійно
Постійно
Постійно
Постійно
Постійно
Постійно
|
|
ІV. УПРАВЛІНСЬКІ ПРОЦЕСИ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
Стратегічні завдання:
- підвищення ефективності освітнього процесу на основі результатів моніторингу, здійсненого в закладі;
- приведення освітнього та управлінського процесів у відповідність до вимог законодавства;
SWOT-аналіз управлінських процесів
Напрямок
1. Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань
2. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм
|
|
Слабкі сторони, проблеми, що потребують вирішення
1. Кошти, які виділяються на заклад, в недостатній мірі задовольняють потреби у капітальних ремонтах. 2. Матеріально-технічне забезпечення потребує покращання. 3. Інформація про результати моніторингових досліджень не завжди береться до уваги батьками здобувачів освіти. 4.Не всі учасники освітнього процесу активно долучаються до написання річного плану. 5. Недостатнє залучання альтернативних джерел фінансування.
1. Педагогічні працівники не завжди дослухаються до рекомендацій адміністрації, інколи, можуть загострювати конфліктну ситуацію.
5. Не всі учасники освітнього процесу розуміють сутність поняття «академічна доброчесність» та необхідність виконання вимог Положення, яке діє в школі.
|
Шляхи реалізації
Зміст заходів
|
Постійно |
Дирекція Вчителі інформатики |
|
- ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:
- Освітнє середовище:
Створення у комфортних і безпечних умов навчання учнів та праці педагогів, освітнього середовища вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації, інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору через запровадження педагогіки партнерства.
- Система оцінювання учнів:
Здійснення стимулюючого оцінювання, що ґрунтується на позитивному підході, враховує освітню траєкторію кожного учня, спрямовується на формування і розвиток ключових компетентностей.
- Педагогічна діяльність педагогічних працівників:
Підвищення якості викладання навчальних предметів педагогічними працівниками, відповідальності за свою професійну діяльність.
- Управлінські процеси закладу:
Створення освітнього середовища, сприятливого для успішної самореалізації здобувачів освіти та професійного вдосконалення педагогічних працівників.
Директор
СХВАЛЕНО
Рішенням педагогічної ради
від 24.06.2022 р.
(протокол №4)